گرارش/

آیا طلا ارزان می‌شود؟ / عامل نوسان نرخ ارز مشخص شد

کاهش جزئی نرخ ارز بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت و روند نزولی را در پیش گرفت، اما بازار سرمایه بر خلاف رکود اقتصادی اخیر همچنان رو به رشد است.

آیا قیمت طلا رو به کاهش است؟ / چند نرخ بودن عامل نوسان در قیمت ارز / رکورد افزایش قیمت اونس جهانی در ۷ سال گذشته/بوررس پرسود‌ترین بازار در دوران رکود اقتصادی / نرخ دلار مانع گران شدن سکه شد/تداوم روند صعودی بازار سرمایهبه گزارش خبرنگار نبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین روز‌های فروردین بدون بازگشایی برخی از بازار‌های مالی سپری شد. بازار‌هایی که با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا ۳۰ روز تعطیل بوده و خرید و فروش رسمی نداشتند. اما نکته قابل تامل در این قسمت اینجاست که حتی در صورت بسته بودن بسیاری از مراکز خرید و فروش طلا، سکه و ارز این فاکتور‌های اقتصادی به صورت غیررسمی نرخ تعیین می‌کردند.

قیمت سکه تحت تاثیر نرخ دلار قرار گرفت

در چهارمین هفته فروردین ۹۹ شاهد کاهش قیمت در نرخ طلا و سکه بودیم به‌طوری‌که در اولین روز هفته  قیمت سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان کلید خورد اما چند ساعت بعد این رقم افزایش یافت و به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

یکشنبه این هفته  ۱۰۰ هزار تومان به قیمت سکه افزوده شد که البته این رقم پایدار نبود و تصمیم به کاهش در روزهای بعد گرفت و در نهایت این کاهش قیمت در آخرین روز کاری به نرخ ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید و در آخرین ساعات معاملات با قیمت ۶ میلیون ۴۱۰ هزار تومان به‌کار خود پایان داد،

شما می توانید نمودار قیمت سکه را در چهارمین هفته فروردین مشاهده کنید:
قیمت طلا رو به کاهش است؟/ چند نرخ بودن عامل نوسان در قیمت ارز / رکورد افزایش قیمت اونس جهانی در 7 سال گذشته/بوررس پرسود ترین بازار در دوران رکود اقتصادی / نرخ دلار مانع گران شدن سکه شد

باکنترل ارز طلا و سکه به ثبات می رسد/ طلا فروشی های موجود در پاساژها تعطیل هستند  

نادر بذر افشان دبیر هیئت مدیره  اتحادیه طلا و جواهرات تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده با توجه به شرایط موجود سخت است اما  باید دید میزان تقاضا پس از شروع به‌کار رسمی طلا و جواهرفروشان  چقدر  خواهد بود. البته بانک مرکزی با کنترل بازار  ارز در این هفته، مسبب کاهش قیمت در نرخ  ارز شد که در پی آن ثبات نسبی در بازار طلا و سکه هم حکم فرما شد.

بذر افشان بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که طلافروشی موجود در کنار خیابان می‌توانند در زمان شروع  به‌کار رسمی اصناف  فعالیت خود را آغاز کنند اما  افرادی که در مجتمع و مراکز خرید تجاری  مسقف  فعالیت می‌کنند همچنان  تعطیل هستند و هنوز مجوزی برای شروع فعالیت آن‌ها صادر نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: البته  معتقدیم باید شرایط فعالیت برای تمام طلافروشی‌ها یکسان باشد چرا که  حدود ۸۰ درصد مراکز فروش طلا و سکه در پاساژهای  سرپوشیده قرار دارند و فقط ۲۰ درصد طلافروشی‌ها در  کنار خیابان‌ها هستند.

دبیر هیئت مدیره  اتحادیه طلا و جواهرات تهران  گفت: در این هفته  معاملات طلا و سکه به‌ صورت فیزیکی انجام نشد و نرخ‌های موجود مربوط به معاملات در فضای مجازی و تقریبی تعیین‌ شده بود که با شروع به‌کار رسمی صنف طلا و جواهرات، نرخ  رسمی  اعلام می‌شود.

کاهش بی سابقه نرخ جهانی طلا (اونس) بر اثر کرونا

او تصریح کرد: اونس جهانی حدود ۱۲ دلار افزایش داشته است، که این کاهش  در ۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

نادر بذرافشان اظهار کرد:  از اوایل سال جدید  تاکنون صنعت طلا و جواهر تعطیل است و در ۲ ماه گذشته  نیز در رکود به سر می‌برد. از دولت ارائه تسهیلات و راهکارهایی برای بخشودگی یا معافیت های مالیاتی  برای این صنف را خواستاریم.

شما می‌توانید روند قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار را در تصویر زیرمشاهده کنید:

آیا قیمت طلا رو به کاهش است؟ / چند نرخ بودن عامل نوسان در قیمت ارز / رکورد افزایش قیمت اونس جهانی در ۷ سال گذشته/بوررس پرسود‌ترین بازار در دوران رکود اقتصادی / نرخ دلار مانع گران شدن سکه شد/تداوم روند صعودی بازار سرمایه

نرخ دلار و یورو در آخرین هفته فروردین ایست کرد

بازار ارز با ثبات پیش رفت و به معنای واقعی نوسان اندکی را تجربه کرد، به‌ طوری‌که دلار و یورو به ترتیب در نرخ ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۷ هزار تومان ایستادند، البته در ساعات پایانی آخرین روز هفته دلار و یورو تغییر کانال دادند و ۱۰۰ تومان کاهش یافتند البته فعالان بازار معتقدند هنوز بازار به ثبات نزدیک نشده و نوسان در کانال ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان ادامه دارد.

شما می توانید نرخ دلار را در طی یک هفته به صورت نمودار مشاهده کنید:

آیا قیمت طلا رو به کاهش است؟ / چند نرخ بودن عامل نوسان در قیمت ارز / رکورد افزایش قیمت اونس جهانی در ۷ سال گذشته/بوررس پرسود‌ترین بازار در دوران رکود اقتصادی / نرخ دلار مانع گران شدن سکه شد/تداوم روند صعودی بازار سرمایه


بیشتر بخوانید: علت گرانی طلا در هفته گذشته چه بود؟/دلار همچنان گرفتار حباب قیمتی


علی اصغر سمیعی رییس اسبق کانون صرافان در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت ارز در کشور به 2 عامل تورم و دیگری عرضه و تقاضا بستگی دارد. تفاضل نرخ تورم داخل با تورم کشورهایی که پول رسمی آن ها دلار یا یورو هست نیز از جمله موارد تاثیر گذار است.

کرونا مشکل اصلی بازارهای مالی نیست

رییس اسبق کانون صرافان  اظهار کرد: عرضه بیش از ۸۰ درصد ارز مصرفی در بازار ارز، توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و به این نحو می توان نتیجه گرفت تعیین نرخ هم در بازارها به دست این نهاد ( بانک مرکزی) صورت می گیرد.

او درباره تاثیر ویروس کرونا  بر بازار ارز گفت: اگر چه شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد تمام کشورها اثر گذاشت و فشار زیادی را به فعالان اقتصادی وارد کرده است اما جزو مشکلات اصلی در بازارهای مالی به‌حساب نمی‌آید چراکه چند نرخی بودن ارز، غیر هدفمند بودن سوبسیدها، بهره بانکی بسیار بالا، نرخ تورم بالا به دلیل خلق پول از مشکلات اصلی این بازار است.

نمودار زیر مربوط به نرخ یورو در چهارمین هفته فروردین است:

آیا قیمت طلا رو به کاهش است؟ / چند نرخ بودن عامل نوسان در قیمت ارز / رکورد افزایش قیمت اونس جهانی در ۷ سال گذشته/بوررس پرسود‌ترین بازار در دوران رکود اقتصادی / نرخ دلار مانع گران شدن سکه شد/تداوم روند صعودی بازار سرمایه

شستا متعهد به عرضه ۱۲ درصد سهام است

علی صحرائی مدیرعامل بورس تهران گفت:  با عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، اثر قابل توجهی بر بورس تهران با جدب منابع بوجود آمد و حدود ۷ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شد.

 صحرائی رکورد شکنی و افزایش شاخص کل و شاخص هم وزن را به واسطه استقبال بی نظیر مردم عنوان کرد و افزود: رشد ۱۹ هزار واحدی شاخص کل و قرار گرفتن دماسنج بازار سرمایه در ارتفاع ۶۴۵ هزار  واحدی که رکوردی تازه است.

مدیرعامل بورس تهران به عرضه‌های آتی شستا اشاره کرد و افزود: شستا متعهد به عرضه ۱۲ درصد سهام است و در آینده با توجه به شرایظ بازار، هماهنگی با بورس تهران و شرایط سازمان تامین اجتماعی مابقی سهام عرضه می‌شود.

با تداوم جریان نقدینگی در بازار سرمایه روندرشد شاخص ادامه دارد

حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روند بازار سرمایه در چهارمین هفته امسال، روند رو به رشد روزهای گذشته را ادامه داد. البته شاخص بورس گاهی دچار نوسان می‌شد که این امر جزو ذات بازار سرمایه است و روند صعودی یا نزولی  به‌صورت دائمی در بازار برقرار نیست و در حال تغییر است.

حجم معاملات روز متوسط ۸ میلیارد تومان  است

او افزود: علاوه بر رشد شاخص بورس، حجم معاملات از اهمیت ویژه‌ای در بازار سرمایه برخوردار است.  در سال جدید به‌ صورت میانگین روزانه  حدود ۸ میلیارد تومان  حجم معاملات است  که این ارقام نشان می‌دهد میل به سرمایه‌گذاری در بورس افزایش‌ یافته است و تا زمانی که این حجم معاملات و ورود نقدینگی در بازار  وجود داشته باشد  بازار با رشد همراه است.  

شما می توانید روند شاخص بورس را در نمودار زیر بررسی کنید:
آیا قیمت طلا رو به کاهش است؟ / چند نرخ بودن عامل نوسان در قیمت ارز / رکورد افزایش قیمت اونس جهانی در ۷ سال گذشته/بوررس پرسود‌ترین بازار در دوران رکود اقتصادی / نرخ دلار مانع گران شدن سکه شد/تداوم روند صعودی بازار سرمایه

 بیش از ۱۱۱ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران معامله شد

 شاخص کل با ۱۹هزار ۳۱۴ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۶۴۵ هزار و ۷۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن با ۶هزار و ۴۰۴ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۲۲۵هزار و ۵۵۶ واحد رسید.

شاخص بازاراول با ۱۳هزار و ۷۴۶ واحد افزایش به رقم ۴۵۲هزار و ۹۶۱ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۴۰هزار و ۵۹۲ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۸۶هزار و ۳۳۲ واحد را تجربه کرد.

بازارهای مالی همچنان دست به گریبان با ویروس کرونا هستند و به نظر می رسد رفته رفته باید این مهمان ناخوانده را در خود حل کرده و به نوعی زندگی مسالمت آمیز با آن را در پیش بگیرند. به نوعی بازارهای جهانی از جمله نفت و طلا این روزها دوران نقاهت پس از آسیب دیدگی از این ویروس را سپری کرده و برای روی کارآمدن تلاش می کنند. باید دید هفته های آینده بازارهای جهانی از جمله نفت با توجه به وضع وخیم آمریکا چه طور پیش خواهند رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من یه پولی داشتم باهاش هچی نمی‌شد بخرم رفتم طلا گرفتم گرمی 16000000 الان طلا شد 12160000 من زلر کردم این وست پوله قرض وامی بود آیا طلا باز میره بالا که بفروشم همین پولام گیرم بیاد لطفا یه نظری بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سلام ایاطلا ازاین وضعی که هست بدترمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناهیدکمری
۲۱:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
یکی نیست به کمک بکنه بخدا نه توانایی زندگی داریم نه دلخوشی این همه گرانی مگه ما جوان ها چه گناهی کردیم ماهم نیاز به خونه داریم به اسایش چرا باید با هزار ارزو بمیریم توروخدا یه فکر ب حالمون بکنین بخدا من چندماهه ازدواج کردم خیلی پشیمون شدم کرایه خونه بدم پول خرج خونه بدم ازکجابیارم بایه شوهربیکار که هرروز انتظار صدهزار میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام میخوام حلقه بخرم طلاگرونه بنظرشمامن کارگرتواین گرونی چطوری میتونم ی حلقه برانامزدم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
بخدا قسم ارزوییی یه حلقه طلا موند رو دل منو همسرم مجبور شدم با حلقه نقره عقدش کنم فقط خدا شرمنده اتون کنه ک منو پیش خانواده خودم و همسرم شرمنده کردید
Iran (Islamic Republic of)
بببب
۱۱:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
س طلا روزبه روز داره افزایش پیدا میکنه اخه این درسته حالا میخوایم عروسی کنیم پول ازکجا بیاریم طلا به این گرونی بخریم واقعاکه
Iran (Islamic Republic of)
کمککک
۱۰:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
من میخام ازدواج کنم بابامم بدون طلا قبول نمیکنه هنوز طلا برام نخریدن الان که پول دستشون اومده برام بخرن گرون شده توروخدا ارزون کنید ما اذیت میشیم الان جوانان هم برای ترس خرید طلا و گرانی ازدواج نمیکنند و همشون میرن معتاد میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام خواهش می کنم یکی راهنمایم کنه من در اوج گرونی رفتم طلا خریدم دلار ۲۶هزار بود تمام پولم بود برای رهن خانه بیست روز دیگه لاذم دارم ۱۸ملیون طلا خریدم تو دوروز ۴ملیون ضرر کردم ایا پاین تر میاد بفروشم یا نه خواهش میکنم یکی راهنمائی کنه
Iran (Islamic Republic of)
سمانهمن
۲۰:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
من یه مقدار پول دارم که خواستم طلادرست کنم و الان طلاخیلی گرون شدوپولی که دارم الان نمیتونم طلابخرم خواهش میکنم طلاراارزان کنیدتاهمه جوونابتونن طلابخرم.آیابنظرشماطلادرآینده ارزان میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
بی کس
۰۷:۵۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان خدایی دیگه انصاف کجارفته طلا هرساعت دارن میبرن بالا ماجوانان چطورازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Bh
۱۳:۱۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
من مطمعنم اگه تحریم هارو هم بردارن هزارتا دیگه هم بردارن باز قیمت پایین نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
قیمت.طلا.بازارامروز۱۳۹۹۰۰۳۰۷
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۸:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام برادران و خواهران گرامی این رادر نظر داشته باشید هیچ چیزی دراین بازار امروزی پایین نمیاد ..فقط تکیه میشه روی اون اجناسیکه یکم قیمتش متعادل هست ،میان اون جنس را صد در صد قیمتشو میبرن بالا بعد ۵در صد میارن پایین، بعد مردم هم فک میکنن واقعا ارزون شده ک اصلا همچین چیزی نیست،وما کارگران هم دیگه همین ک از گرسنگی نمی میریم جای شکر داره طلا خریدن پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا واقعا برج ۳ طلا میاد پایین من میخوام چند تیکه طلا بخرم لطفا راهنماییم کنید..خیلی ارزو دارم کلا عمرم فقط فقط دو ماه طلا داشتم بدش فروختم همیشه تو حسرتش بودم الانم میخوام بخرم نمیوونم گرونه
Iran (Islamic Republic of)
بخشی زاده ز
۰۳:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
توروخدا قیمت طلا راکاهش دهید تاکارگر بیچارها هم بتوانند یک تکه طلا برای خرید عروسی فراهم کنندتاشرمنده بچهاشون نشونندواقعا باپول کارگری اصلا نمیشه بابازارامروزی طلاخرید طلارابه قیمت خون پدرشون دادن هیچ کس نمیتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا همش الکیه اینا دروغ می گن اخه کی طلا پایین رفته که این دومین بارش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این جا برعکسه رکود باید باعث سقوط طلا بشه نه رشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم برای خرید نون شب موندن شما از خرید طلا حرف می زنید حالا کی میاد تو این بازار سیاه صبح یه قیمت بعداظهر یه قیمت بره طلا بخره مردم فقط دارن میفروشن پولداراچکها شون برگشت خورده بدبختا که پول ندارن حالا کی میاد بره طلا بخره
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ به جلیل
۲۲:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
دوست گرامی شما ازاین نکته غافل بودین که قیمت اونس بر مبنای طلای ۲۴ عیاره نه ۱۸ عیار. بنابراین قیمت همون ۶۳۰ تومنه که در بازار ایران هم درسته
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام. قیمت طلا در جهان بدلیل سقوط بورس‌ها بالا رفته‌است. این مورد به همراه حبابی بودن نرخ ارز در افزایش قیمت طلای داخلی نیز تاثیر‌گذار شده‌است. ولی پیش‌بینی کلی کاهش قیمت طلا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
کله بورس جهان داره میریزه اون وقت بورس تهران باشرکتای ورشکسته رشدمیکنه،این تله هس بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
سید سعید موسوی اوندی
۱۷:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
کلی اشکال داشت متنتون نمونه اش اینه که حجم متوسط معاملات روزی 8هزار میلیارد تومنه. شما نوشتین روزی 8 میلیارد تومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
الان بهترین موقع برای خرید طلا می باشد با مردم رو راست باشید طلا به گرمی بک‌ میلیون میرسد و الان قیمت داخل با خارج هم خوانی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
بازار تورم در ایران یک زمانی ربط به گرانی دلار داشت اما الان هر ماه و هر سال چه دلار بالا باشه چه پایین باشه . چون نفع سودجویان و دلالان در تمام عرصه های اقتصادی کشور در آن وجود دارد پس هیچ تحلیلی نیاز نیست . بازار در تمام زمینه های اقتصادی در کشور هر ماه افزایش می یابد . زیرا در 40 سال گذشته کدام سال نزول قیمت داشتیم که الان داشته باشیم . همیشه در ایران هر ماه و هر سال فقط سیر صعودی تورم داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
تازه میگه چون بازارشون به خاطر کرونا کساد بوده درخواست بخشودگی مالیاتی کردن براشون!!!! بابا اینا اینقدر خوردن که ده سال مالیات بدن کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
احتمالا تو بازار سرمایه رییسی وزیری چیزی سرمایه گذاری کرده میخوان ببرنش بالا وگرنه دو سال پیش هم میتونستی قیمت طلا و ارز و چیزای دیگه رو کنترل کنی ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
اگر كنترل نرخ ارز (٨٠ درصدش) همان طور كه گزارش نموده ايد دست بانك مركزي هست؛ پس افزايش هاي چندين ماه پيش (دلار تا ٢٠ هزار تومان) را هم خودشون باعث شدند نا به اين شكل فشار مضاعفي بر قشر ضعيف وارد كنند.
Germany
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
با نرخ دلار ۱۵۷۰۰ تومانی و اونس جهانی ۱۷۲۰ دلاری در ایران قیمت واقعی طلا گرمی ۵۰۰ هزار تومان هست و بیشتر از این قیمت بر میگرده به ضعف مدیریت محمدولی رئیس اتحادیه طلا یا همدست و هم کاسه شدن وی با مافیا و رانت خواران طلا.
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۵:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
مقدار اونس برای فلزات گرانبها (31.1034768گرم) مثل طلا با مقدار اونس متریک (28.3495گرم) قدری فرق می کنه. فکر کنم همین باعث نتیجه گیری اشتباه شما شده. قیمت طلا برای هر اونس طلا برابر معادل 1705دلار است که معادل 54.82دلار در هر گرم میشود. اگر دلار رو 15700ت در نظر بگیریم عدد 860674تومان بدست خواهد آمد. یعنی طلا در ایران بیست درصدی هم ارزانتر است. که همین موضوع دقیقا برعکس حرفی که شما زدید ارزانی دلار و به تبع اون ارزانی طلا خطر قاچاق طلا به خارج را به دنبال دارد :(
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
با توجه به بيماري كرونا و بسته بودن اكثر فروشگاههاي لوازم خانگي وديجيتال متاسفانه فروشگاه هاي اينترنتي از اين آشفته بازار سوءاستفاده كرده وقيمت هاي رو بالا كشيدن متاسفانه هيچ خبري مبني برنظارت و برخورد با متخلفان اين بازار نيست من تلويزيون 6300ال جي رو دروز پيش نگاه كردم 5ميليون بود در همين دو روز 300هراز تومان كرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
همه ی گرانیها دردست دولت است!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
دولت تاکم میاره دلار را بالا میبره تا از مردم بکشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
خیلی وقت این تیم‌ها میخان کنترل کنن ولی نمیدونم چرا برعکس کنترل آخر تولیدافزایش قیمت میشه شایدم این تیم‌ها مامور هستن نگذارند پایین بیاد بعدش افزایش رو رقم بزنند تا کجا میخاین پیش برین!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
گرانی ارزان نمی شود/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
مشکل اقتصاد ما فقط و فقط حرص و طمع بازاریان است....
ارز سکه وطلا لوازم خانگی خودرو ....
همه جا پای بازاریان ..... در میان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
خواهشمند است به درد دل فرهنگیان توجه نمایید چرا در اسفند ماه به بهانه یکی بودن بند دهم قانون مدیریت خدمات کشور(افزایش 50 درصدی حقوق) با رتبه بندی برای همکاران فرهنگی(نه کارکنان اداری) افزایش حقوق ناچیزی انجام گرفت.
چرا قانون رتبه بندی فرهنگیان که در مصوبه قرار بود هر فرهنگی حداقل 80 درصد حقوق همتراز هم رتبه خود در دانشگاه(اعضای هیئت علمی) را بگیرد رعایت نشد و یک دکتری با 30 سال سابقه در آموزش و پرورش یک پنجم همتراز خود در وزارت علوم را نمی گیرد.
چرا باید فرهنگی با مدرک دکتری شاغل در روستا که باید روزی 70 کیلومتر برود و 70 کیلومتر برگردد دریافتی او از یک کادر درمان یا سایر وزارت خانه ها با مدرک لیسانس که در مرکز شهر در بهترین شرایط شاغل هست کمتر باشد؟
خواهشا به کشور های پیشرفته توجه بفرمایید. با این شرایط بعد از کرونا از معلمین انتظار تحول نداشته باشید و به عبارتی به آموزش و پیشرفت جامعه زیاد دل نبندید.
الان معلمین زیادی به دنبال خروج از آموزش و پروش هستند و تمایل به کار نیستند و یا معلمی را به عنوان شغل دوم می نگرند که این آفت نظام آموزشی و کشور است.
خواهشا به رتبه بندی معلمان و مفاد آن توجه نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
این رتبه بندی واقعا ظالمانه است ، بنده سه سال است در رتبه ارشد هستم و از مهر پارسال قانونأ باید به رتبه عالی ارتقا می یافتم اما به بهانه این طرح الان هفت ماه است از حق و حقوق قانونی ام محروم شده ام. هر اداره به یک نحو عمل کرده است و یک بخشنامه سراسری ابلاغ نشده است . لطفاً پیگیری و سوال بفرمایید تکلیف بنده و امثال حقیر چیست؟ با تشکر از رسانه مردمی باشگاه خبرنگاران جوان
آخرین اخبار