یمن مذاکره در شرایط محاصره و زیر آتش را غیرممکن دانست

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن قبول آتش‌بس به درخواست سازمان ملل را مستلزم توقف حملات و رفع محاصره ملت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن، درباره موضع کنونی این کشور نسبت به درخواست سازمان ملل برای قبول آتش‌بس تاکید کرد که گفت‌وگو زیر آتش و محاصره صرفا اهرم فشاری است که به نفع گزینه نظامی خواهد بود.

او ادامه داد: ما بر موضع آشکار خود تاکید می‌کنیم و می‌گوییم توقف گزینه نظامی و پایان دادن به محاصره فراگیر قبل از ورود به هر مذاکره‌ای گزینه صحیح محسوب می‌شود.

این مقام یمنی بار دیکر اعلام آتش‌بس توسط توسط ائتلاف سعودی طی یک هفته اخیر را ادعایی دروغین و صرفا یک نمایش تبلیغاتی و رسانه‌ای توصیف کرد.

‎‌‎ ‎رئیس هیئت مذاکره کننده یمن اعلام کرد: صلح تنها با اعلام توقف حملات و رفع محاصره ممکن خواهد بود و در حال حاضر فرصت واقعی صلح وجود ندارد، زیرا حملات دشمن متوقف نشده است. شهروند یمنی توقف واقعی حملات علیه کشورش را لمس نکرده است تا پس از آن به دنبال راه حل‌های واقعی برای بحران کشورش باشد.


بیشتر بخوانید: بمباران شهر‌های یمن به وسیله جنگنده‌های سعودی

سازمان ملل: آتش‌بس سراسری در آینده نزدیک در یمن حاصل می‌شود


محمد عبدالسلام گفت: ما نیاز داریم که شورای امنیت هم تصمیم آشکار و روشنی را برای توقف حملات متجاوزان و رفع محاصره از یمن اتخاذ کند به جای اینکه جلسات ماهیانه برای بیان صحبت‌هایی ترتیب دهد که هیچ عوض نشده است.

وی افزود: سازمان ملل به سند حل سیاسی که توسط صنعا ارائه شده پاسخ صریح و آشکاری نداده است. پاسخ ما به فرستاده ویژه سازمان ملل این است که محتوای توافق آتش‌بسی که قرار است به امضا برسد باید ضامن راه حل‌های موجود در پیشنهاد‌های آن باشد.

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن تاکید کرد: گریفیتس دو پیشنهاد به ما داده که در هر دو موضوع تحریم یمن و مسائل اصلی نادیده گرفته شده و اصلا به دیدگاه صنعا درباره ضرورت توقف حملات و رفع محاصره پاسخی نمی‌دهد و بحث و بررسی این ابتکار صنعا را هم رد می‌کند.

عبدالسلام با تاکید بر اینکه پیشنهاد‌های گریفیتس هیچ دردی از ملت یمن دوا نمی‌کند، گفت: در این پیشنهاد‌ها موضوع محاصره نادیده گرفته شده و اصلا در آن خبری از پایبندی ائتلاف سعودی به رفع محاصره و توقف تجاوزات آن نیست. ما این تجربه را قبلا داشته‌ایم و حالا دیگر زیر بار نمی‌رویم. ما خواهان یک متن صریح هستیم که در آن بر توقف حملات و رفع کامل محاصره تاکید می‌شود.

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی می‌خواهد از فرصت آتش‌بس برای ساماندهی وضعیت میدانی استفاده کند نه اینکه واقعا قصد پایان دادن به جنگ را داشته باشد.

محمد عبدالسلام روز پنج‌شنبه نیز تاکید کرد که واقعیت‌های میدانی و ادامه محاصره ملت یمن عملا اثبات می‌کند که ادعای آتش‌بس سعودی جز یک مانور مفتضح نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار