امیر جلالی نسب گفت:دشمنان بدانند که ارتش جمهوری اسلامی ایران، مشت بسته نظام برای روز مبادا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیین رژه خدمت «مدافعان وطن، یاوران سلامت» به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در جنب حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، بهرام سرمست، استاندار قم و جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح و مسئولان استان قم  برگزار شد.

امیر سرتیپ جلالی نسب،فرمانده قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان‌های قم و گیلان در این مراسم گفت: ۲۹ فروردین یادآور فداکاری‌های همرزمان و پیشکسوتان ما در ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس و یادآور ۴۸ هزار شهید گلگون کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران است که برای استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی این خطه هدیه شده است.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان افزود: ۲۹ فروردین‌ماه سالروز ارتش، یادآور روز‌هایی است که حضرت امام خمینی (ره) با انتشار پیامی وجود ارتش را امضا و احیا کردند تا بماند و از این مملکت دفاع کند.

جلالی نسب ادامه داد: در ۴۰ سال پیش امام راحل (ره) دستوری را صادر کردند که بر آن اساس، ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رژه رفتند و شعار «ارتش فدای ملت» را سر دادند و آغازی برای دفاع ارتشیان از این کشور شد.

او گفت: ۲۹ فروردین یادآور پشتیبانی‌های بی دریغ ارتش جمهوری اسلامی ایران از مدافعان حرم در جغرافیای محور مقاومت است.

معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۲۹ فروردین یادآوری و گوشزدی به دشمنان است که بدانند که ارتش جمهوری اسلامی ایران، مشت بسته نظام برای روز مبادا است.

جلالی نسب عنوان کرد: ۲۹ فروردین یادآور آماده به یراق بودن ارتشیان در رکاب رهبر معظم انقلاب برای هرگونه پدیده‌ای است و امروز ارتش پس از سالیان سال به منظور مقابله با ویروس کرونا در شهر مقدس قم افتخار خدمت پیدا کرده است و به همین منظور یگان‌هایی از اسفند سال گذشته در این شهر مشغول خدمت شده اند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند؛ از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این آیین در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار