کاهش مصرف بنزین منجر به صادرات می‌شود؟

کاهش مصرف بنزین شرایط را برای افزایش صادرات فراهم کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از ابتدای سال ۹۹مصرف بنزین در ایران و بسیاری از کشور‌های جهان تحت تاثیر شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش محسوسی داشته است.

به گفته شرکت ملی پالایش و پخش میزان مصرف بنزین در ابتدای سال به ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش مصرف به دنبال داشته است.

این کاهش مصرف بنزین بسیاری از کشور‌های جهان را به ترغیب به صادرات بنزین کرده است.

اما محدودیت‌های بین المللی و هجوم بسیاری از کشور‌ها برای فروش بنزین در بازار شرایط را برخی از کشور‌ها که با محدودیت‌های بین المللی مواجه هستند، سخت کرده است.

کاهش مصرف بنزین در ایران درآمد‌های ریالی دولت را کاهش داده، به همین منظور دولت با افزایش ظرفیت ذخیره سازی خودرو‌های شخصی از ۳۶۰ لیتر به ۵۴۰ لیتر مشوق‌هایی برای مصرف سوخت در کشور ایجاد کرده است.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف بنزین
میلاد احمدی کارشناس حوزه انرژی با اشاره به مصرف سوخت در کشور اظهار کرد: مصرف سوخت در کشور به دلیل کاهش تردد‌های شهری، افت محسوسی داشته است که این موضع به ذخیره سازی سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منجر می‌شود.

کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بین المللی صادرات بنزین می‌توات متجر به ارزآوری برای کشور و بالا رفتن درآمد‌های دولت شود.

وی افزود: ایران برای صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی با سختی‌های فراوانی مواجه است، اما به دلیل کیفیت مناسب بنزین و تقاضا مناسب می‌توان به افزایش صادرات سوخت به کشور‌های همسایه امیدوار بود.

 

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار