ورزش شویی، شیوه جدید سعودی‌ها برای تطهیر چهره خود/ خرید باشگاه نیوکاسل توسط بن سلمان در سایه مخالفت‌های مجامع حقوق بشری + فیلم

روز‌های کرونایی فوتبال انگلیس، باشگاه نیوکاسل یونایتد را با سرعت بیشتری به سوی دوپینگ دلار‌های نفتی عربستان سوق داده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال نیوکاسل یونایتد که ۱۲۷ سال پیش با ادغام دو تیم در نیوکاسل رونمایی و در مستطیل سبز در شمال انگلیس پا به توپ شد، چهره‌های مشهوری همچون آلن شیرر، ریو فردیناند، کوین کیگان و اندی کول را به فوتبال جهان معرفی کرد.
.
اکنون این باشگاه با دست کم ۱۴۴ میلیون پوند بدهی همچون دیگر باشگاه‌های ورزشی این کشور حال و روز مالی خوبی ندارد.

ورزش انگلیس هم مانند بخش تولید جنگ افزار در این کشور دست به دامان سعودی‌ها شده و بن سلمان ولیعهد رژیم سعودی با مشاوره‌های انگلیسی در ادامه تلاش برای استفاده از قدرت نرم و محبوب نشان دادن خود، هشتاد درصد سهام باشگاه نیوکاسل یونایتد را به مبلغ سیصد میلیون پوند خریداری می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشری در انگلیس اعلام کردند کارنامه حقوق بشری رژیم عربستان سعودی، کاملا سیاه است. این رژیم درصدد است با خرید باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد انگلیس، چهره منفور خود را بشوید.

واکنش برخی فوتبالیست‌های این باشگاه نیز به این ورزش شویی منفی است.

جرمین جناس بازیکن پیشین تیم فوتبال نیوکاسل یونایتد در واکنش به این موضوع گفت: وضعیت باشگاه نامناسب است و این وضعیت سزاوار این باشگاه و هوادارانش نیست. اکنون فقط پول در باشگاه مهم شده است.

به تازگی کارزار مبارزه با تجارت سلاح در انگلیس نیز اعلام کرد از زمان حملات عربستان سعودی به یمن، انگلیس ۱۹ میلیارد دلار بمب و جنگ افزار به عربستان فروخته است.

اندرو اسمیت از فعالان کارزار ضد تجارت اسلحه در انگلیس اظهار کرد: عربستان سعودی یکی از بزرگترین خریداران اسلحه از کشور‌های جهان برای کشتن مردم فقیر یمن است، اما بزرگترین حامی این رژیم دولت بریتانیا است.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر از فروش باشگاه فوتبال نیوکاسل به رژیم عربستان سعودی، ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا محمد بن سلمان و دستیارانش به نقض فراوان حقوق بشر، ارتکاب جنایات جنگی در یمن و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود متهم هستند.

بدهی‌های روزافزون و مشکلات عدیده اقتصادی انگلیس تمایل دولت را برای جذب دلار‌های نفتی عربستان و کمک به پاک کردن چهره رژیم سعودی و نیز ادامه حمایت‌های نظامی، سیاسی و تبلیغاتی انگلیس از آل سعود را بیشتر کرده است.

اکنون رژیم عربستان با روش ورزش شویی درصدد است با یک تیر دو نشان بزند، هم مشکل مالی باشگاه انگلیسی را برطرف کند و هم از محبوبیت ورزش فوتبال امتیاز بگیرد.


بیشتر بخوانید: محمد بن سلمان و ولخرجی صد هزار دلاری‌اش برای یک رپر آمریکایی + فیلم 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اینها بدهی هایی است که این رژیم کودک کش به کشورهایی مثل انگلیس دارد تا آنها بر جنایات این رژیم چشم ببندند یا در مجامع بین المللی هوای او را داشته باشندو شیری است که به صاحبان خود می دهد ، تا ببینیم خداوند بزرگ و حکیم این قارون زمان را چگونه مورد خشم خود قرار می دهد .
آخرین اخبار