سرپرست موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران چه زمانی مشخص می شود؟

قادر آشنا در روز‌های پایانی سال ۹۸ از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به مرکز هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد کوچ کرد و بیش از یک ماه است که این موسسه بدون سکاندار است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های پایانی سال ۹۸ بود که با حکم سید عباس صالحی،قادر آشنا مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  به سمت مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.  

پس از اعلام این حکم قادر آشنا از ریاست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به دفتر هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد رفت تا در آنجا به فعالیت خود ادامه دهد و کرسی ریاست این موسسه خالی بماند تا فرد دیگری سرپرستی آن را عهده دار شود.

پیش از قادر آشنا امیرمسعود شهرام نیا مدیر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  بود. در حکم سید عباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر شده بود که این انتصاب به  پیشنهاد معاون امور هنری وزارت ارشاد انجام شده است.  

بنابر اطلاعی که از یک منبع آگاه در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد حاصل کردیم قرار است سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در هفته جاری مشخص شود. هنوز سمت قادر آشنا در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پابرجاست و او همچنان قائم مقامی ریاست این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را برعهده دارد هرچند در روند اجرایی نمایشگاه و تصمیم گیری‌های آن حضور نداشته باشد.

در این میان نباید فراموش کرد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم اکنون برسر یک دوراهی قرار گرفته و هنوز تصمیمی جدی برای برگزاری یا لغو آن گرفته نشده است البته در این میان زمزمه‌هایی از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در فضای مجازی به گوش می‌رسد و این طرح روی میز شورای سیاستگذاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار دارد. البته برگزاری آن به صورت حضوری منوط به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و اجازه ستاد مبارزه با کرونا است شاید به همین دلیل است که سمت قادر آشنا در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار