رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد:

پرداخت دو میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی

مخبر گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد، مبلغی حدود دو میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صبح امروز در برنامه امضا تفاهم‌نامه بین این ستاد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه فناوری‌های سلامت و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که در ستاد تهران برگزار شد، اظهار کرد: کار‌های خوبی در زمبنه درمان، تشخیص، دارو و تجهیزات صورت گرفته است و این تفاهم‌نامه یک جهت‌گیری بیشتری به ما دیکته می‌کند و باید از ظرفیت علمی و جوانان باهوش و نخبه استفاده بهینه را ببریم تا به نتایج قابل قبول و با سرعت دست یابیم.

او افزود: اگر دارو و واکسن در دنیا ساخته شود به دلیل حجم تولید و ظرفیت آن، معلوم نیست که به ما برسد؛ پس لازم است در بحث واکسن و دارو یک حرکت جدی شود تا کشور را در برابر بیماری مصون کنیم. ما باید خودمان را برای زندگی با این وضعیت آماده کنیم.

مخبر بیان کرد: یکی از راهبرد‌های ما واسط شدن بین جوانان نخبه و مراکز علمی و پشتببانی از آنهاست. البته در حوزه سلامت ما سال‌هاست که مشغول فعالیتیم و ما باید از پتانسیل علمی جوانان نخبه استفاده بیشتری کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: تمام امکانات و تجهیرات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار می‌گیرد؛ معتقدم که بیمار نزدیک‌ترین فرد به خداست و امیدوارم با دعای خیر بیماران، به سرعت موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

پرداخت دو میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی

او گفت: در حال حاضر در این تفاهم مبلغی حدود دو میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی پرداخت می‌شود. ما بزرگترین کارخانه تولید ماسک را راه‌اندازی کرده‌ایم.

در ادامه مراسم علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری‌ کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در شرایط فعلی ما شاهد خیزش علمی خوبی در کشور با تلاش محققان جوان در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش سلامت هستیم و جوانه‌های خوبی در حال شکل گیری است. ما باید بتوانیم زمینه‌های حقیقی برای رشد جوانان نخبه ایجاد کنیم.

زالی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حمایت‌های لازم را از ما داشته است. مراکز تخصصی و توسعه در علوم سلامت می‌توانند بازو‌های اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) باشند و ما ظرفیت‌سازی نوین در تحقق برنامه‌های جدید پیش رو داریم.

او با اشاره به اینکه تاکنون ستاد اجرایی امام(ره) در بسیاری از پروژه‌ها پشتیبانی کرده‌ است، افرود: زمینه‌های مختلف علمی مانند غربالگری، تشخیص، درمان و اقدامات مداخلاتی کار‌های خوبی انجام شده است، به طوری که امروز برخی از محصولات ستاد افتتاح شد.

او ادامه داد: باید در زمینه بحث‌های نوین ژنتیکی کار کنیم و ظرفیت‌سازی دامنه ژنتیکی باید محقق شود. ما باید در زمبنه بیماری‌های واگیر و نوپدید و حتی غیرواگیر مثل فشار خون و سرطان‌ها بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

زالی گفت: یکی از اقدامات مهم تحقیقات نوین ژنتیکی و زنتیک محاسباتی است و ما در زمیته‌های مختلف از پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برخوردار بودیم.

او افزود: بسیاری از جوانان ایده‌پرداز و نوآور در حوزه سلامت نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند که این کار را ستاد انجام می‌دهد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حلقه وصل بین محققان و مراکز علمی و دانشگاهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار