مخالفت روسیه با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت

روسیه با درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه با درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت مخالفت کرد.

بر این اساس، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: رقابت تسلیحاتی یک جانبه نیست. این امر ناشی از رقابت قدرت‌های بزرگ یا منطقه‌ای است. خطر رقابت تسلیحاتی را نمی‌توان با اعمال تحریم علیه یک کشور از بین برد. این امر نیازمند تلاش جمعی از طریق مذاکره است.

پیش‌تر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در صفحه خود در توییتر از شورای امنیت خواست برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه، تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کند!

این در حالی است که آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به رژیم سعودی، رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین و دیگر کشور‌های خاورمیانه فروخته است. با این حال، در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا این کشور مانع از خرید سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ روسیه از سوی ایران شد.

براساس قطعنامه ۲۲۳۱ که ذیل برجام در شورای امنیت به تصویب رسید، ایران به مدت ۵ سال نمی‌تواند تسلیحات تهاجمی خریداری کند. این محدودیت در اکتبر سال میلادی جاری (مهر ماه) به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار