صحت برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه صومعه سرا تایید شد/ مرحله دوم انتخابات مجلس شهریور برگزار می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در ۴ حوزه انتخابیه باقیمانده خبر داد و گفت: فعلا مقرر شده است که مرحله دوم انتخابات شهریور ماه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری صومعه سرا اعلام کرد: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما از تایید صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه باقیمانده و اتمام بررسی صحت مرحله نخست انتخابات مجلس در این شورا خبر داد.

او این حوزه‌های انتخابیه را شامل بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر؛ نور و محمودآباد؛ جهرم و خفر و صومعه سرا برشمرد و افزود: ما نتیجه این ۴ حوزه را به علت گزارش‌ها و شکایت‌هایی که دریافت شده بود اعلام نکرده بودیم و ناچار شدیم که بازرسانی را به هر یک از این حوزه‌ها اعزام کنیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار داشت: در برخی از این حوزه‌ها حتی بازرسان، یکبار گزارششان را ارائه کردند و لازم بود که دوباره بازرسان دیگری را اعزام کنیم که این کار در هفته گذشته انجام شد و در نهایت صحت برگزاری انتخابات در این حوزه‌های باقیمانده به تایید رسید.

کدخدایی تاکید کرد: با اعلام صحت انتخابات در این ۴ حوزه انتخابیه، نتایج کلی انتخابات در همه حوزه‌ها اعلام شد و دیگر حوزه‌ای باقی نمانده است، مگر حوزه‌های انتخابیه مربوط به مرحله دوم انتخابات که گزارش آن را بعدا به مردم اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طبق توافق با وزارت کشور فعلا مقرر شده است که مرحله دوم از یازدهمین دوره انتخابات مجلس، شهریور برگزار شود مگر اینکه وضع مهار بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که تصمیم جدیدی بخواهیم در این باره بگیریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.