معاون دانشگاه علوم پزشکی قم:

شرایط کرونایی قم همچنان ادامه دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:اگرچه با افت پیک کرونا در قم مواجه هستیم، ولی شرایط کرونایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیامک محبی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم  روز یکشنبه در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در سالن معصومیه فرمانداری قم، اظهار کرد: در ۲ روز گذشته پیک خفیفی از افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی قم را شاهد بودیم که خوشبختانه این روند امروز یکشنبه متوقف شد و امیدواریم این روند کاهشی در روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

او افزود: اگرچه با افت پیک کرونا در قم مواجه هستیم، ولی شرایط کرونایی همچنان ادامه داشته و این شرایط نیاز به استمرار مراقبت‌های بهداشتی دارد.

محبی بابیان این‌که دانشگاه علوم پشکی به دنبال تعطیلی اصناف نیست گفت: رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و اجرای دستورالعمل بهداشتی برای بازگشایی اصنافی که مجاز به ازسرگیری فعالیت شدند، بسیار ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان این‌که متاسفانه باوجود حجم بسیار زیاد کمک‌های مردمی، این کمک‌ها به‌صورت متوازن در حوزه بهداشت و درمان توزیع نشده است، گفت: عمده مشارکت‌های مردم در درمان خلاصه شد و حوزه بهداشت از این ظرفیت کمتر برخوردار گردید.

او ظرفیت‌سازی برای استفاده از ظرفیت سمن‌ها و مشارکت‌های مردمی و تداوم فعالیت این سمن‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: نهادینه کردن سازوکاری متناسب با بافت مذهبی و سنتی کشور برای شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی با نگاه بلندمدت ضروری است.

محبی اظهار کرد: ۸۷ پایگاه سلامت در استان وجود دارد که این پایگاه‌ها اگرچه در ابتدا با چالش‌هایی مواجه بودند، ولی  در قالب طرح های غربالگری و سلامت اقدام‌های بسیار بزرگی انجام دادند که این پایگاه‌ها ظرفیت‌های خوبی در استان هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.