نظرسنجی: بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا ناراضی هستند

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۶۵ درصد از مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در مقابله با شیوع کرونا رضایت ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا [هیل]، نتایج نظرسنجی جدید نشریه وال استریت ژورنال و شبکه ان بی سی حاکی از آن است که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مقابله با شیوع ویروس کرونا ناراضی هستند و معتقدند او در ابتدای وقوع بحران، آن را به اندازه کافی جدی نگرفته است.

بر این اساس، ۵۲ درصد رای دهندگان اعلام کردند ترامپ در اطلاع رسانی به موقع و اقدام سریع برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ شکست خورده است این در حالی است که ۴۴ درصد از هواداران او، اقداماتش را برای مقابله با کرونا تایید می‌کنند.

اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها – ۶۵ درصد- نیز گفته اند ترامپ شیوع ویروس را در ابتدا جدی نگرفته و همین باعث افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان شده است. ۴۵ درصد هم اعلام کرده اند که او هنوز هم این ویروس را جدی نمی‌گیرد.

طبق این نظرسنجی، میزان نارضایتی از ترامپ نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است. در نظرسنجی ماه مارس، عدم رضایت از اقدامات ترامپ در مقابله با کرونا ۵۱ درصد بود که این رقم در ماه آوریل یک درصد افزایش داشته است. شرکت کنندگان این نظرسنجی همچنین اعلام کردند به سخنان ترامپ در خصوص ویروس کرونا اعتماد ندارند و به اظهارات آنتونی فاوسی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو اصلی کارگروه ویژه کرونا در کاخ سفید بیشتر اطمینان دارند.

بنابر این نظرسنجی، ۶۹ درصد شرکت کنندگان گفته اند به اعلامیه‌ها و بیانیه‌های مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا موسوم به (CDC) در در باره شیوع ویروس کرونا بیشتر از ترامپ و کاخ سفید اعتماد دارند. اطمینان آن‌ها به فاوسی نیز ۶۰ درصد اعلام شده است که به مراتب بالاتر از ترامپ است.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، ۶۶ درصد شرکت کنندگان گفته اند به فرمانداران ایالات در خصوص بیماری کووید-۱۹ بیشتر از ترامپ می‌توانند اعتماد کنند.

بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا بیش از ۷۳۵ هزار نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۴۰ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. در حال حاضر، بسیاری از بیمارستان‌ها در ایالات مختلف آمریکا با کمبود کیت‌های تشخیص و تجهیزات مهم پزشکی مواجه هستند.

ترامپ به دلیل اقدام ضعیف و دیرهنگام برای مقابله با این ویروس همه گیر بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. او در ابتدا این ویروس را با آنفلوآنزا مقایسه کرد و از اعلام آن به عنوان یک تهدید خودداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو 2016 هم محبوبیتش کمتر از کلینتون بود
Germany
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ناراضی هم باشن ، بازم رای میاره ترامپ:)
آخرین اخبار