رستم وندی در جمع خبرنگاران:

قرنطینه خانگی تاثیری در نوع روابط خانوادگی نداشته است

رئیس کارگروه اجتماعی مقابله با کرونا گفت: ۸۵ درصد از خانواده‌ها اعلام کردند که قرنطینه خانگی هیچ تاثیری در روابط خانوادگی آنها نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تقی رستم وندی رئیس کارگروه اجتماعی مقابله با کرونا در حاشیه یکصد و سی امین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: در بخش اول جلسه مباحث تحلیلی و سنجش پیامد‌های بحران کرونا بر مسائل اجتماعی مطرح شد و نکته مهم این است که تا چه اندازه باید دغدغه نسبت به افزایش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم؛ همچنین قرار شد نظرات تمامی اعضا شورا تجمیع شود.

او افزود: چارچوب تحلیلی در این جلسه مطرح شد؛ این چارچوب بر مبنای اقدامات آینده قرار می‌گیرد؛ همچنین گزارشی از عملکرد برخی از دستگاه‌های موثر در حوزه مقابله با کرونا مطرح و ارائه شد.

رئیس کارگروه اجتماعی مقابله با کرونا یادآور شد: اقدامات بسیار خوبی در کارگروه اجتماعی برای مقابله با کرونا انجام شده و وزارت بهداشت با شماره ٤٠٣٠ و سازمان بهزیستی با ٢ شماره دیگر فعالیت خود را برای مقابله با این ویروس انجام می‌دهند.

رستم وندی گفت: وزارت بهداشت روزانه ۱۰ هزار در حوزه سلامت و سازمان بهزیستی ۵ هزار نفر را در حوزه مسائل خانوادگی و اجتماعی مشاوره می‌دهند؛ ظرف ۱ ماه و نیم گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این دو سازمان مربوطه مشاوره دریافت کردند.

او ادامه داد: براساس اطلاعات اخیر، در حال حاضر شواهد و مستنداتی برای تایید افزایش اختلاف‌های خانوادگی وجود ندارد و ۸۵ درصد از خانواده‌ها اعلام کردند که کرونا و قرنطینه خانگی هیچ تاثیری در روابط خانوادگی آن‌ها نگذاشته است.

رئیس کارگروه اجتماعی مقابله با کرونا تصریح کرد: برخی از صاجب نظران، کرونا را به عنوان یک فرصت و کشف خانه و خانواده مطرح می‌کنند؛ همچنین اعلام شده که به دلیل تغییر سبک زندگی و حضور بیشتر آقایان و فرزندان در خانه، ۱۰ الی ۱۵ درصد روابط دستخوش تغییرات شده است.

رستم‌وندی اضافه کرد: رسانه‌ها باید در حوزه آموزش و مهارت آموزی فعالیت‌های موثری داشته باشند؛ نقش سمن‌ها و تشکل‌های جوانان و خیرین هم در مقابله با کرونا نکته مهمی است و مطمئن هستیم که تا به امروز چند هزار میلیارد تومان در این حوزه کمک و هزینه شده است.

او تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی کمک شده و پیش بینی ما این است که ظرف ۲ ماه آینده‌ایم این مبلغ ۲ برابر می‌شود.

رستم وندی گفت: بسیج ما در ۱۵۲ هزار پایگاه فعال بوده و اخیرا با ابلاغ رئیس جمهور ساختار جدیدی در استان‌ها تحت عنوان شورای هماهنگی مراکز دولتی، غیردولتی، تشکل‌ها و سمن‌ها شکل گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار