احمدی: سرخابی‌ها تا پایان سال ۹۹ واگذار می‌شوند/ وزارت ورزش با ستاد ملی مقابله با کرونا هم‌گام بوده است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از اقدامات وزارت ورزش در مقابله با کرونا و وضعیت سرخابی‌ها گفت.

سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درخصوص اقدامات و کمک‌های وزارت ورزش در بحران شیوع ویروس کرونا، گفت: از ابتدای بحران کرونا، مراکز ورزشی تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان آماده باش بودند؛ به جهت اینکه بتوانند کمک‌های لازم را به بخش مدیریت سلامت و درمان داشته باشند. بیش از ۱۵۰ سالن ورزشی، به حدودا ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی مجهز شده‌اند که در صورت نیاز، بیماران برای دوران قرنطینه به آنجا منتقل شوند. همچنین مراکز خوابگاهی ورزشی در استان‌ها، در اختیار ستاد مقابله با بحران کرونا قرار گرفت تا در صورت نیاز از آن‌ها هم استفاده شود.

او افزود: طبعا حوزه ورزش کشور، به لحاظ فعالیت و رویداد کاملا با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ بوده است. بیش از ۲۸ هزار باشگاه ورزشی در بخش خصوصی وجود دارد که تمام فعالیت‌های آن‌ها متوقف شد. فعالیت مجموعه‌های ورزشی و ورزشگاه‌های تحت پوشش وزارتخانه هم تعطیل شد. سعی کردیم همراهی لازم با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: درباره کمک‌هایی که فدراسیون‌های ورزشی به لحاظ مدیریت برنامه‌های خود نیاز داشتند، توسط فدراسیون پزشکی ورزشی، آموزش‌های لازم مانند دوره‌های آموزشی آنلاین و حتی غربالگری برای تشخیص شیوع این بیماری در بین ورزشکاران انجام شد.

احمدی تصریح کرد: وزارت ورزش و به طور کلی حوزه ورزش کشور از جمله بخش‌هایی بود که از ابتدای امر، همراهی و حضور فعال در مقابله با بیماری کرونا را از خود نشان داد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش درباره وضعیت سرخابی‌های پایتخت هم، گفت: همانطور که معاونت ورزش قهرمانی اعلام کرد، بدهی‌ها ارقام مشخصی دارد؛ رقم‌های متفاوتی که مطرح می‌شود، صحیح نیست. گفته شده است که بدهی ۲ باشگاه پایتخت، کمتر از ۲ میلیون دلار است. البته خیلی از این بدهی‌ها، بدهی‌های قطعی شده‌ای نیست؛ مراحل رسیدگی وجود دارند و باید در مجامع مرتبط رای نهایی صادر شود.

او افزود: هیئت مدیره‌های ۲ باشگاه، مستقر هستند و کار را با جدیت دنبال می‌کنند. نکته مهم دیگر، عزم جدی وزارت ورزش و جوانان در واگذاری این ۲ باشگاه است. خوشبختانه، اخیرا در شورای عالی واگذاری، پیشنهاد وزارت ورزش، برای واگذاری به تصویب رسید. امیدواریم قبل از پایان سال ۹۹، این واگذاری انجام و تکلیف مدیریت این ۲ باشگاه مشخص شود؛ تا دیگر وزارت ورزش و جوانان و دولت، مسئولیتی درباره‌ی این ۲ باشگاه نداشته باشند.

احمدی درباره جهت‌گیری وزارت ورزش نسبت به کسب کرسی‌های تاثیرگذار ورزش در دنیا، گفت: نمی‌توانم بگویم کرسی‌های فعلی، تاثیرگذار نیستند. گرفتن کرسی در مجامع بین‌المللی، کار آسانی نیست؛ بالاخره شرایط و لابی‌های خاصی در مجامع جهانی وجود دارند. شرایط کشور ما تقریبا با سایر کشور‌های دنیا متفاوت است. نه در گروه کشور‌های عرب و نه در گروه کشور‌های شرق آسیا هستیم. کلونی‌هایی در مجامع بین‌المللی وجود دارد که این کلونی‌ها در رای‌گیری، تاثیرگذار هستند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش افزود: ما مانند بعضی از کشور‌ها، پول کلانی برای کسب این کرسی‌ها هزینه نمی‌کنیم. می‌توانم بگویم افرادی که در مجامع بین‌المللی از جانب کشورمان توانسته‌اند کرسی‌هایی را کسب کنند؛ به دلیل لیاقت و شایستگی خودشان و ظرفیت ورزش ایران در قاره آسیا و دنیا بوده است. ایران، کشوری با ظرفیت ورزشی بالا در دنیا است. در برخی از رشته‌ها در جهان، صاحب نام هستیم؛ نمی‌شود در برخی از رشته‌ها در جهان و در آسیا، نام ایران را ندید؛ بنابراین مولفه‌های مختلفی برای کسب کرسی‌های جهانی و این که این کرسی‌ها در اختیار ورزش ایران قرار بگیرد، وجود دارد. با توجه به این مسائل، طرحی در وزارت ورزش و جوانان با موضوع حمایت از کسب کرسی‌های بین‌المللی، تصویب شده است. باید کرسی‌ها را اولویت‌بندی کنیم و بعد، حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که این کرسی‌ها اولا پایدار و دوما موثر باشند. باید بتوانیم پست‌هایی را در اختیار بگیریم که در مجامع بین‌المللی، نسبت به وضع موجود تاثیرگذاری بهتر و بیشتری داشته باشند.

احمدی تاکید کرد: انشاالله در سال ۹۹ این موضوع هم توسط وزارت ورزش و جوانان، دنبال خواهد شد.

او درباره از سرگیری رقابت‌های ورزشی، تصریح کرد: این موضوع تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است. اخیرا، جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست وزیر ورزش و جوانان، برگزار شد. در آن جلسه، شرایط بررسی شد و تا نیمه اردیبهشت، تعطیلی باشگاه‌ها و تا پایان اردیبهشت‌ماه، ادامه توقف رقابت‌های ورزشی، تصویب شد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش افزود: حتما در اردیبهشت‌ماه، شرایط را مجددا بررسی خواهیم کرد. یک سری دستورالعمل‌های ملی را ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌کند؛ طبعا تصمیمات ما در ورزش نباید هیچگونه مغایرتی با آن دستورالعمل‌ها داشته باشد. خوشبختانه این تعامل وجود دارد. سعی می‌کنیم با رعایت آن دستورالعمل‌ها، بخش‌های کم‌خطر و کم‌ریسک را به زودی راه‌اندازی کنیم. رشته‌های ورزشی مختلف شرایط متفاوتی دارند؛ برخی برخوردی و برخی غیربرخوردی هستند. شرایط استان‌ها هم با هم متفاوت است. با رعایت همه جوانب، امیدواریم هرچه سریع‌تر، بتوانیم ورزش را فعال کنیم.


بیشتر بخوانید :انتخابات فدراسیون‌های ورزشی بعد از ماه مبارک برگزار می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار