در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید روزانه ۹۰ تن پسماند پزشکی در شهر تهران با شیوع کرونا

اکبرپور گفت: میزان تولید پسماند‌های پزشکی در مقایسه با شرایط عادی (قبل از شیوع ویروس کرونا) افزایش چشمگیری داشته است.

فاطمه اکبرپور رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش میزان تولید پسماند پزشکی، اظهار کرد: طبق قانون مدیریت این پسماند‌ها بر عهده تولید کننده است، نظارت آن بر عهده وزرات بهداشت بوده و محیط زیست نظارت عالی بر آن را عهده دار است.

اکبرپور بیان کرد: بازدید و نظارت‌های ما به طور مستمر از تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی در حال انجام است و با شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن به صورت جزئی از تمامی مراکز بازدید صورت گرفته است.

رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران، مطرح کرد: میزان تولید پسماند در مقایسه با شرایط عادی افزایش داشته است، به طور مثال قبل از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران روزانه حدود ۸۰ تن پسماند پزشکی تولید می‌شد که با انتشار آن روزانه به ۹۰ تن رسید.

او افزود: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا اواسط فروردین ماه این آمار به ۱۱۰ تن نیز رسیده بود که طی روز‌های اخیر تا به امروز روند کاهشی داشته و به همان ۹۰ تن رسیده است.


بیشتر بخوانید: تفکیک پسماند در مراکز دفن زباله از سر گرفته می‌شود


رئیس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این پسماند‌ها حکم پسماند‌های عفونی را دارد، عنوان کرد: طبق مقررات مراکز درمانی و بیمارستان‌ها پسماندهای پزشکی خود را در نایلون‌های دو لایه و سه لایه جمع آوری می‌کردند، این پسماند‌ها با ناوگان جداگانه‌ای به آرادکوه منتقل می‌شوند و در آنجا نیز در محل جداگانه‌ای که کاملا جداسازی شده است دفن می‌شوند.

اکبرپور درباره شیوه دفن پسماند‌های پزشکی گفت: به زیر و روی زباله‌ها آهک ریخته می‌شود.

اکبرپور تصریح کرد: در شهر تهران به دلیل نظارت‌های دقیق هیچ گونه تخلفی را تاکنون مشاهده نکردیم، ولی متاسفانه دومورد تخلف در استان تهران از اسفندماه وجود داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار