۳۰۰ آزمایش نمونه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تاکنون ۳۰۰ نمونه آزمایش کرونا در تنهاترین آزمایشگاه این ویروس در حوزه دانشگاه ایرانشهر انجام شده است.

دکتر مهران امینی‌فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: این آزمایشگاه با زیربنای ۱۵۰ مترمربع دوم فروردین امسال با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال در کلینک ویژه تخصصی وحدت ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ایرانشهر، اقدامی مهم و ارزشمند در پیگیری درمان بیماری‌های واگیر ویروسی در منطقه بحساب می‌آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این آزمایشگاه ازنوع تشخیص آزمایشگاهی بالینی و تحقیقاتی pcr است که صرفا در مراکز آموزشی و پژوهشی کشور و دانشگاه‌هایی که توانایی علمی و نیروی تخصصی داشته باشند دایر می‌شود و برای اخذ مجوز آن فرایند کاملا فنی تخصصی را باید طی کرد.

امینی فرد گفت: یکی از اساسی‌ترین چالش‌های جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و پیگیری درمان بیماران ایدز، هپاتیت، آنفلوآنزا و تب کریمه کنگو و مجموع بیماری‌های واگیر ویروسی بود که با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید-۱۹ علاوه بر کاهش وقت و هزینه، تسهیل و تسریع شناسایی و درمان بیماران را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تحقق این امر مهم و استقرار، تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه با دوهفته رایزنی فشرده و حرکت جهادگونه مسئولان دانشگاه با وزیر بهداشت و درمان و رییس مرکزمدیریت بیماری‌های واگیر و انستیتو پاستور ایران اقدامی مهم، ارزشمند و ماندگار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: راه اندازی این آزمایشگاه زودتر از برنامه‌های توسعه‌ای وزارت بهداشت در راستای افزایش مراکز شناسایی سریع بیماران کرونایی بوده و با پیگیری‌های انجام شده راه اندازی آن جلوتر از برنامه زمانی مدنظر اقدام شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار