۱۲ هزار هرمزگانی متقاضی دریافت بیمه بیکاری به دلیل شیوع کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:از زمان شیوع کرونا ۱۲ هزار هرمزگانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:از زمان شیوع کرونا ۱۲ هزار هرمزگانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

او افزود: متقاضیان برای بهره مندی از خدمت بیمه‌ای در زمان شیوع بیماری کرونا به نشانی Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:متقاضیان دریافت بیمه بیکاری با ثبت اطلاعات هویتی، شغلی، کارگاهی و بیمه‌ای در این سامانه اقدام و کد رهگیری خود را دریافت کرده‌اند.

ابراهیمی افزود: فرآیند بررسی اطلاعات این افراد درحال انجام است و هم اکنون نیز معرفی افراد مشمول دریافت این خدمت بیمه‌ای که حق بیمه آنان پرداخت شده نیز به سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است.

او گفت: ۱۰ رسته‌ای که از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به عنوان مشاغل با بیشترین میزان آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا هستند در اولویت دریافت حق بیمه بیکاری قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بیمه بیکاری کمکی است به مشاغل که در پی بروز بیماری کرونا در کشور نتونسته‌اند فعالیت خود را ادامه داده و کسب درآمد داشته باشند تا فعالان آن‌ها برای گذران زندگی مشکل کمتری داشته باشند.

ابراهیمی افزود: شرایط کرونا به مانند شرایط جنگی است که قابل مقایسه با شرایط عادی نبوده و شرایط عادی نیست، باید با کمک همدیگر این روز‌های سخت را پشت سر گذارده و کار کرد که زندگی مردم کمتر متاثر شودوبا تعاون، همدلی و یاری همدیگر می‌توان این روز‌های سخت را که همه چیز از شیوع بیماری کرونا متاثر شده پشت سر گذاشت.
انتهای پیام/ر
منبع:خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.