پیشنهاد ترامپ به روسیه و عربستان برای کاهش بیشتر تولید نفت خام

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که روسیه و عربستان سعودی می‌توانند به میزان بیشتری سطح تولید نفت خام خود را کاهش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از سقوط بی‌سابقه بهای نفت این کشور، امروز جمعه اعلام کرد که روسیه و عربستان سعودی می‌توانند سطح تولید نفت خام خود را به میزان بیشتری کاهش دهند.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که به دلیل مواجه شدن شرکت‌های هواپیمایی و بخش انرژی آمریکا با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، ترامپ در حال بررسی ایده پیش‌خرید کردن سوخت و بلیط‌های هواپیمایی مورد نیاز دولت این کشو است.

پیشنهاد ترامپ به روسیه و عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت خام پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته قیمت نفت خام آمریکا در سقوطی بی‌سابقه به زیر صفر رسید.

در معاملات دوشنبه شب بازار‌های جهانی قیمت هر بشکه نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه، بزرگ‌ترین سقوط روزانه خود را تجربه کرد و با ۳۱۶ درصد کاهش به منفی ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید که رقمی بی‌سابقه در طول تاریخ به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

تولیدکنندگان نفت آمریکا: چین را برای خرید نفت خام تحت فشار قرار دهید

مشاور کاخ سفید: تولید ناخالص داخلی آمریکا شدیدترین کاهش را خواهد داشت

همچنین شیوع ویروس کرونا در آمریکا تبعات بسیاری را برای این کشور در پی داشته و تاکنون میلیون‌ها نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند. کارشناسان نیز رکود اقتصادی در آمریکا طی ماه‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
پایان دولت منحوس ملعون نکبت ترامپ تروریست دزد باجگیر قمارباز درغگوی روانپریش سادیسمی نژادپرست فراعنه برده دار فاسد فاسق ظالم و ستمگر را مشاهده کنید . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار