نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا رفع ایراد شده است/ حوزه دفاعی در این لایحه مطرح نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا با حضور یکی از حقوقدانان شورای نگهبان رفع ایراد شده است.

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا اظهار کرد: لایحه این کنوانسیون با تصویب در کمیسیون امنیت ملی و صحن علنی به شورای نگهبان رفت، اما ابتدا شورای مذکور به آن ایراد گرفت.

او ادامه داد: شورای نگهبان یکی از بندهای لایحه مذکور را مغایر استقلال کشور دانست، چراکه طبق آن بند، کشور باید اطلاعاتی را در اختیار خارجی‌ها قرار می‌داد و استقلال ایران با خسارت روبه‌رو می‌شد.

نقوی حسینی افزود: سپس این لایحه با بازگشت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و با حضور نمایندگان و یکی از حقوقدانان شورای نگهبان، اصلاح و رفع ایراد شد. نماینده این شورا پذیرفت که با اصلاح انجام شده ایراد قبلی رفع می‌شود و اکنون هم در دستور کار صحن علنی مجلس است.

او بیان کرد: کشورهایی که صنعت هسته‌ای دارند، برای رعایت مفاد کنوانسیون به عضویت آن در می‌آیند و در نتیجه اعضای کنوانسیون می‌توانند از امتیازهایش بهره‌مند شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: موضوع دفاعی در این کنوانسیون اصلاً مطرح نیست؛ در غیر این صورت کمیسیون و مجلس نسبت به آن بسیار با حساسیت رفتار می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
الهی که باعث گرونی خودرو کرونا بگیره
آخرین اخبار