تبلیغات به واتس‌اپ راه پیدا خواهند کرد

بر اساس صحبت‌های سخنگوی فیسبوک، این شرکت قصد دارد تا در آینده دور سرویس تبلیغاتی را به برنامه WhatsApp اضافه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌آید که با وجود تمامی مشکلات حال حاضر دنیا، شرکت فیسبوک برنامه‌های خود را برای آینده نرم افزار واتس‌اپ تغییر نداده است. اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که فیسبوک در نظر دارد تا در آینده راه تبلیغات را به برنامه واتس‌اپ باز کند.

گفتنی است که شرکت فیسبوک در گذشته صحبت‌هایی درباره ارائه تبلیغات در قسمت Status برنامه مذکور را در سال ۲۰۱۸ به میان اورده بود که پس از مدتی فعالیت بر روی آن را به تعویق انداخت.

ورود تبلیغات بر روی پیامرسان واتس‌اپ

طی مصاحبه‌هایی که سخنگوی فیسبوک با خبرگزاری‌های مختلف داشته، وی حضور تبلیغات در بخش Status را یک حدف بلند مدت برای واتس‌اپ خوانده است. همچنین بر اساس اطلاعات جدید، این تبلیغات به احتمال زیاد به صورت هدفمند ارائه خواهند شد. نحوه این عمل به آن صورت است که فیسبوک از طریق شماره تماس وارد شده در شبکه اجتماعی خود و تطبیق آن با حساب واتس‌اپ، اطلاعات حساب کاربری افراد در فیسبوک را مورد استفاده قرار می‌دهد تا بتواند مرتبط‌ترین خبر را در اختیارشان بگذارد.

تبلیغات به واتس‌اپ راه پیدا خواهند کرد

با این که طرح مورد نظر از سوی بسیاری کارمندان فیسبوک مورد توجه و تحسین قرار گرفته، عده‌ای بر این باورند که چنین اقدامی باعث می‌شود کاربران حساب خود را در فیسبوک حذف کرده و عضویت خود را لغو کنند. همچنین از آنجایی که شرکت سابقه خوبی در حفظ اطلاعات کاربران خود نداشته و همواره درگیر مسائل قانونی و شکایات صورت گرفته بوده است، افزودن چنین ویژگی بر روی واتس‌اپ می‌تواند کاربران هر دو سرویس این شرکت را از خود براند.

با این حال باید ذکر کرد که ویژگی مذکور قرار نیست تا در بازه زمانی کوتاه مدت و نزدیکی به برنامه واتس‌اپ راه پیدا کند. طبق ادعای شرکت فیسبوک تطبیق اطلاعات کاربران و ساخت زیربنای مناسب برای ارائه خدمات این چنینی بیش از یک سال زمان نیاز دارد و کارکنان این شرکت نیاز دارند تا سرویس کاملا جدیدی را برای واتس‌اپ توسعه و ارائه دهند. گفتنی است که طبق شایعات متعدد، شرکت فیسبوک قصد دارد پیامرسان‌های خود را با یکدیگر ترکیب کند، از این رو زمان لازم برای انجام اقدامات این مجموعه افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: بیش از ۱۷ میلیون پست با موضوع کره زمین در اینستاگرام منتشر شده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار