ایجاد شش بند خاکی برای ذخیره آب در مهریز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز کفت: با ایجاد شش بند خاکی بیش از ۲.۵ میلیون مترمکعب آب بارش‌های بهاری در این شهرستان ذخیره شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید علی باقری  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز کفت: باران‌های سیل‌آسای بهار امسال به خصوص در مناطق میانکوه این شهرستان به دلیل وجود بند‌های خاکی، مهار و ذخیره‌سازی مناسبی شده است.

او افزود: از مجموع شش بند خاکی ایجاد شده در حوزه استحفاظی شهرستان مهریز، چهار بند خاکی آب‌گیری شده و در بارندگی اخیر بیش از ۲.۵ میلیون مترمکعب آب از سوی  این سازه‌ها ذخیره‌سازی شده که برای ساکنان روستا‌هایی که منابع آبی آن‌ها از این بند تاثیرپذیر است، بسیار امیدبخش بوده است.

سید علی باقری  ادامه داد: هر چند بحران آب در استان سبب بروز چالش‌هایی برای کشاورزی شده است، اما وجود همین بند‌های خاکی، فصل جدید کشت و کار را برای کشاورزان روستا‌های مهریز رقم زده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز گفت: این سازه‌های خاکی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش دبی آب قنوات پایین دست، جلوگیری و کنترل شدت جریان سیلاب ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار