بازگشت همه به سوی اوست؛

پبام تسلیت شخصیت‌های کشوری و استانی درپی درگذشت آیت الله امینی

جمعی از شخصیت‌های کشوری و استانی درگذشت آیت الله امینی عضو فقید خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در پی درگذشت آیت الله امینی عضو تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری جمعی از مسئولان کشوری و استانی با صدور پیام‌هایی جداگانه ضمن عرض تسلیت، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رضوان الهی ، علو درجات و برای بازماندگان صبر مسئلت کردند.


پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی 



 آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم. عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه‌ی چشم‌نوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است. رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسئلت می کنم.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور 

 

 متن پیام تسلیت حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:رحلت عالم پارسا و مجاهد حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این فقیه انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب با روش و منش اعتدالی و وحدت‌بخش، در عمر پربرکت خود علاوه بر تالیفات ارزشمند، مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار شدند و کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجا گذاشتند که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاگردان و دوستداران و به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن مرحوم علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه 

در پیام حجت الاسلام والمسلمین رئیسی آمده است:خبر درگذشت آیت الله ابراهیم امینی، از علمای پیشتاز انقلاب اسلامی و از یاران صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، مورد تاثر اینجانب شد.


این فقیه گرانقدر عمر با برکتش را در خدمت به فقه جعفری، حوزه‌های علمیه و انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد. به نحوی که در زمان مبارزات دوران ستمشاهی و در کسوت شاگرد و نماینده حضرت امام (ره)، در دوران پیروزی انقلاب و نمایندگی ایشان در مسئولیت‌‎های مختلف، در قامت نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و نیابت ریاست این مجلس، در مقام امامت جمعه شهر مقدس قم و به عنوان یکی از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پشتیبان و در خدمت انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود و از هیچ تلاش علمی و عملی در دفاع از اصل مترقی ولایت فقیه دریغ نکرد.


اینجانب این ضایعه را به محضر بقیه الله الاعظم، ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شاگردان و خانواده محترم ایشان و مردم شریف نجف آباد تسلیت می‌گویم و برای آن فقید سعید علو درجات و بهره‎مندی از دریای رحمت ماه مبارک رمضان و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

پیام تسلیت آیت الله جنتی

آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری هم در پیامی، این عالم وارسته و ساده زیست را یاری وفادار برای امام و رهبری دانست و افزود: آیت الله امینی که بحق یار دیرین و مورد وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بود در تمام عرصه‌های خدمت به انقلاب و نظام که مسؤولیتی بر عهده اش گذارده شد با مشی طلبگی و ساده زیستی بی آنکه به دنبال مطامع دنیوی باشد در زندگی فردی و سلوک با مردم، خوش درخشید و خود را همواره خادم مردم به ویژه محرومان می‌دانست. زندگی ساده و بی آلایش او قبل و بعد از انقلاب علی رغم داشتن سمت‌های مهم کشوری، گواه بر این مدعاست.

پیام تسلیت رئیس دیوان عالی کشور 


حجت الاسلام مرتضوی مقدم در پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

 متن پیام رییس دیوان عالی کشور به این شرح است:ضایعه فقدان فقیه عالی قدروعالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی

که همواره و در تمام دوران‌های حساس انقلاب اسلامی حضور موثر داشته ویار امام ورهبر معظم انقلاب بودوعمر پر برکت خود را در راه نشر معارف اهل بیت (ع) صرف نموده را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم را خواستارم.

پیام تسلیت رئیس مجلس

رحلت اندوه بار عالم مجاهد و پارسا، آیت الله ابراهیم امینی رضوان الله تعالی علیه موجب تالم و تاثر گردید. این فقیه عالیقدر از سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی و از شخصیت های گرانقدر و دارای تراز ممتاز در میان علما بودندکه در سراسر عمر پربرکت خویش به نشر علوم اسلامی و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام اهتمام ورزیدند.

این عالم بزرگوار از جمله نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره های اثرگذار و یاوران صمیمی نهضت امام خمینی رحمة الله علیه بودند و در همان زمان با یاری جمعی از علمای مبارز تشکلی را پایه ریزی کردند که بعد ها هسته مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را شکل داد.

ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از یاران صدیق و غیرتمند امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب بودند که شجاعانه و با همت والا در عرصه های مهم کشور نقش آفرینی و خدمات ارزنده ای را به نظام اسلامی تقدیم کردند. از نمایندگی مجلس خبرگان در ادوار گوناگون تا عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، امامت جمعه شهر مقدس قم، فعالیت های فرهنگی و تالیف کتب تعلیمات دینی نظام تحصیلی کشور، همه جا و همه وقت در موضع عالمی دینی و شخصیتی انقلابی و مردمی ظاهر شدند و همه وزن وزین خود را در حوادث این سالیان در کفه حق و حقیقت و دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب نهادند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فدا، مقام معظم رهبری، ملت غیور ایران، حوزه های شریف علمیه، بیت مکرم و جمیع دوستداران و ارادتمندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن عالم ربانی که در سرآغاز ماه مبارک رمضان به جوار لطف حق پیوستند، علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می کنم.


پیام تسلیت آیت‌الله مکارم


آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی درگذشت آیت الله امینی را تسلیت گفت.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: فقدان اسفناک عالم ربانی آیت الله آقای امینی (ره) موجب نهایت تأسف گردید. ایشان در دوران عمر خود با شرکت در نهاد‌های مختلف نظام اسلامی خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب نمود. نظری صائب و فکری وسیع و گسترده داشت و همه جا از حق و حقیقت طرفداری کرد.

در این پیام تصریح شده است: اینجانب این ضایعۀ بزرگ را به حوزۀ علمیۀ قم و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته، برای ایشان علوّ درجات و برای تمامی بازماندگان صبر و اجر فراوان از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی


 متن پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله ابراهیم امینی به این شرح است:ارتحال عالم ربانی، فقیه وارسته، حکیم پارسا متخلق به أخلاق الهی حضرت آیة الله حاج ابراهیم امینی (رضوان الله تعالی علیه). سانحه سنگین و ضایعه أسفبار بود.

این ثلمه جبران ناپذیر را به حوزه‌های علمیّه، جامعه روحانیت و شاگردان آن محقق رحیل تسلیت و علّو درجه آن بزرگ مرد منزه از لوث دنیا و مصون از رجس هوی و نیز اجر صابران برای بازماندگان و آقا زاده بزرگوار ایشان از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌شود.

پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی

متن پیام این مرجع تقلید به مناسبت ارتحال آیت‌الله ابراهیم امینی رحمة الله علیه به این شرح است:

درگذشت عالم پارسا و فقیه مجاهد حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی رحمه الله موجب تألم و تأثر گردید.

دوران عمر آن عالم مجاهد در راه خدمت به دین و قرآن و تألیف کتب مفید و تربیت نفوس حقیقت جو، همچنین خدمت به انقلاب و امام و رهبری معظم در سنگر امام جمعه و مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری گردید.

اینجانب این ضایعه را در درجه اول به امام زمان علیه السلام، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه، همچنین به بازماندگان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند خواستارم.

 تسلیت رئیس جامعه روحانیت مبارز 

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت.متن پیام به این شرح است:ارتحال آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی، نایب رییس سابق مجلس خبرگان رهبری و نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

آیت الله امینی، رضوان الله علیه، متفکری بزرگ و نویسنده ای صاحب نظر در مباحث‌اسلامی بود و بی شک از پیشگامان طراز اول نهضت انقلابی ملت ایران با بیش از نیم قرن مبارزه و مجاهده در مسیر اعتلای فرهنگ انقلابی و دینی بوده است. ایشان همواره در صیانت از هویت و ارزشهای والای نظام جمهوری اسلامی، قاطعانه و با هوشیاری در صحنه ها حاضر بوده و مصداق سیاستمداری صریح، شجاع و انقلابی به شمار می آمد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم و فرزندان سوگوار و همه شاگردان و دوست داران ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن مرحوم رحمت واسعه الهی مسئلت دارم.

 

پیام تسلیت وزیر امور خارجه

متن پیام تسلیت محمدجواد ظریف به شرح زیر است:رحلت عالم پارسا و جلیل القدر حضرت آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی را به بیت مکرّم، فرزندان و وابستگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز که عمر پر برکت خویش را صرف اعتلای اسلام، تحکیم انقلاب اسلامی، علم آموزی و روشنگری دینی کرد، خلأیی ژرف برای بهره‌مندان از محضر آن عالم بزرگ، حوزه‌های علمیه و مجلس خبرگان رهبری به شمار می‌آید. اینجانب ضمن طلب علوّ درجات برای آن عالم فقید، از درگاه ایزد منان برای خانواده و دیگر ارادتمندان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.


پیام تسلیت ولایتی


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی، ارتحال آیت‌الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.متن پیام به این شرح است:ارتحال مجتهد جلیل القدر و عالم ربانی مرحوم حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی، یار و همراه همیشگی امام و رهبری که عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء نام بلند اسلام، ترویج معارف اهل بیت (ع) و پیروزی و توفیق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام سپری نمود موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.


ایشان در دوران مبارزه و پس از آن به عنوان شخصیتی اثر گذار و برجسته در مسئولیت‌های مختلف از جمله پایه گذاری و تاسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه شهر مقدس قم نیز منشا ثمرات ماندگار و ارزشمندی بودند که فقدان این مجتهد بزرگوار بسیار ناگوار و اندوهناک می‌باشد.


ارتحال این مجاهد نستوه و عالم وارسته را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران، حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم، علاقه مندان، ارادتمندان، شاگردان و بیت معظم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت آملی لاریجانی


متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:خبر ارتحال عالم وارسته و اخلاقی والامقام حضرت آیت الله آقای حاج ابراهیم امینی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تاسف اینجانب گردید.

عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله آقای حاج ابراهیم امینی از بدو شروع نهضت از همراهان امام راحل (ره) و یاران با وفای رهبر عظیم‌الشان بوده و در کنار فعالیت های علمی، فقهی و پژوهشی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع تشخیص مصلحت نظام، منشاء خدمات ارزنده‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع معظم و همه شاگردان و ارادتمندان بویژه بیت محترم ایشان تسلیت می گویم و ضمن طلب علو درجات و آرزوی رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید ، برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

پیام تسلیت آیت الله صافی گلپایگانی

متن پیام آیت الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:درگذشت عالم پارسا، روحانی عظیم القدر آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رحمه‌الله علیه موجب تأثر و تأسف گردید. آن شخصیت بزرگوار با آثار علمی و تألیفات ارزنده، خدمات بزرگی به نشر معارف نورانی اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام نمود.

تدبیر، عقلانیت، متانت و ساده‌زیستی ایشان در تمام مناصب مختلفی که بر عهده داشت، برای مسئولان امور، درس و الگو می‌باشد.

در پایان این پیام آمده است: رحلت آن فقید سعید را به خاندان محترم و حوزه‌های علمیه تسلیت گفته و رحمت و رضوان الهی را در این ماه مبارک از خداوند متعال برای ایشان مسئلت دارم.

آیت‌الله امینی عمر خود را در راه خدمت به نظام سپری کرد
سرمست گفت: خبر ارتحال عالم پارسا و فرزانه آیت الله امینی امام جمعه قم موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام تسلیت استاندار قم

در پیام تسلیت سرمست آمده است:خبر ارتحال عالم پارسا و فرزانه «حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی (ره)» امام جمعه قم و عضو مجلس خبرگان رهبر و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تأسف و تأثر گردید.

آن عالم مجاهد و یاور همواره پشتیبان نهضت حضرت امام خمینی (ره)، سراسر عمر نورانی و پربار خود را در راه تبلیغ دین، نشر معارف الهی و خدمت صادقانه به نظام و انقلاب اسلامی سپری کردند و بدون شک فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر برای نظام، حوزه‌های علمیه و جهان تشیع محسوب می‌شود.

اینجانب ارتحال این فقیه وارسته را به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، بیت مکرم و عموم شاگردان و ارادتمندان آن بزرگوار، تسلیت عرض نموده و امیدوارم روح بلند و ملکوتی ایشان در این ماه رحمت و کرامت، مشمول غفران واسعه الهی قرار گیرد و خداوند متعال به بازماندگان محترم پاداش صابرین را عطا فرماید.

تسلیت آیت الله سبحانی 


متن پیام تسلیت این مرجع تقلید به این شرح است:درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی - أعلی الله مقامه- را با کمال تأسف دریافت نمودم.

فقید سعید در بخش فرهنگی خدمات ارزنده‌ای دارد، اصولا هر جا خلأ احساس می‌کرد قلم خود را در آن مورد به کار می‌برد و بسان عالمان متعهد و هدفمند، رضای خدا را در نظر می‌گرفت هرچند مقام علمی ایجاب می‌کرد کار‌های دیگری انجام دهد و از میان آثار ارزنده ایشان کتاب «دادگستر جهان» است که هنوز هم نورپاش است، خدمات وی در انقلاب برای خود شرح مبسوطی می‌طلبد.

اینجانب بیش از هفتاد سال است که افتخار دوستی صمیمی با او را داشته‌ام. در پایان این مصیبت را به حضرت، ولی عصر (عج) و علماء بالاخص به بستگان و فرزندان محترمشان که سالیان درازی در خدمت پدر بزرگوار بودند تسلیت عرض نموده و برای فقید سعید علو مقام و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت دارم.


پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی

متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:با نهایت تأسف و تأثر خبر ارتحال فقیه عالیقدر یار صدیق امام و انقلاب و عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رحمت الله علیه را دریافت کردم.

این عالم خدوم و با اخلاص در تمام عرصه‌ها یک روحانی ممتاز بود، اینجانب که سالیان متمادی با ایشان هم درس و هم مباحثه بودم و بیش از هفتاد سال رفاقت داشته ام که تا آخرین روز‌های عمر بابرکت ایشان ادامه داشت چیزی جز اخلاص و تقوی و تواضع و اخلاق از آن بزرگوار سراغ ندارم.

در ادامه این پیام آمده است: علاقه وافر ایشان نسبت به امام راحل رحمت الله علیه و انقلاب زبان زد بود و از پیشگامان نهضت اسلامی محسوب می‌شد و در تعالی این نظام مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد.

کتاب‌های او به عنوان مجموعه آثار بسیار مفید برای همه پژوهشگران خصوصا جوانان است، مرحوم آیت الله امینی را حقیقتا می‌توان یک الگوی ارزنده و پرکار برای طلاب جوان توصیف کرد.

بی شک فقدان آن فقیه عالی قدر خسارتی عظیم و ثلمه جبران ناپذیر برای حوزه‌های علمیه است.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب ارتحال این مجاهد نستوه را محضر مبارک مولایمان حضرت بقیة الاعظم عجل الله تعالی، حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم آن فقید سعید و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و علو مقام و حشر با ائمه معصومین علیهم السلام را برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.

تسلیت جامعه مدرسین

 متن پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی منتشر شده بدین شرح است:رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجستگان رجال علمی و چهره‌های موجه فقهی و اخلاقی حوزه‌های علمیه موجب تأثر و تألم گردید.

ایشان تلاش‌های علمی و عملی گسترده‌ای در صیانت و دفاع از ولایت‌فقیه و یاری امام و رهبری داشتند و ازجمله شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و از اصحاب خاص علامه طباطبایی بودند.

این عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذرانید و سفر‌های داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی انجام داد. سال‌ها حضور در منصب امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از خدمات برجسته ایشان برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

آثار علمی و اخلاقی ایشان ازجمله آثار قلمی مفید و تأثیرگذار برای نسل جوان و فرهنگ اسلامی هست و نشان از عمق نگاه و تحلیل ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه پرهیزگار و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه


آیت الله اعرافی در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله امینی را تسلیت گفت  که متن آن به این شرح است:ارتحال فقیه نام آشنا و پارسا و دانشمند مجاهد و فداکار مرحوم آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی طاب ثراه برای حوزه های علمیه و روحانیت معظم و مردم شریف قم و ایران خبری ناگوارو مایه تالم و تاثر فراوان شد.


آن فقید سعید در طول سال های پیش و پس از انقلاب اسلامی در خدمت به فکر و فرهنگ و حوزه و انقلاب و نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران و مردم شریف قم کوشا و درپایه ریزی انقلاب و نظام اسلامی نقش آفرین بود و خدمات وی در جامعه مدرسین، خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و در جایگاه امامت جمعه قم و دیگر مسندها به یادگار خواهد ماند و درپیشگاه حضرت احدیت ماجور خواهد بود و اندیشه های دینی وتربیتی و اجتماعی و فرهنگی و انقلابی آن مرحوم در آثار و کتاب هاو نوشتار های جذاب و روان و گره گشای وی نمایان است و شخصیت وی می تواند برای طلاب و فضلا و جوانان حوزه و دانشگاه الهام بخش و سرمشق باشد، آن چهره پاک و خدوم مشاوری امین برای جوانان و خانواده ها و مردم شریف و نظام اسلامی بشمار می آمد و در دفاع از امام راحل قدس سره و رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله پیشگام بود .


فقدان این عالم زاهد و ‌خدوم را به رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه علمیه قم و روحانیت معظم و مردم شریف و ایران و قم و همه شاگردان و دوستداران و بازماندگان محترم و بویژه بیت شریف و آقازادگان ارجمند ایشان تسلیت عرض می کنم و علو درجات آن فقید سعید و سلامت و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند منان و مهربان خواهانم.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم 


متن پیام تسلیت قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  به این شرح است:خبر درگذشت حضرت آیت الله امینی، امام جمعه فقید قم موجب تاسف و تاثر گردید و همانگونه که پیامبر رحمت(ص) فرمودند؛ «موت العالم ثلمةٌ فی الاسلام لا تسدّ ما اختلف اللّیل و النّهار» مرگ عالم رخنه ای است در اسلام که با گذشت شب و روز هرگز پر نمی شود.

مرحوم آیت الله امینی، عالمی فرزانه، اندیشمند، وارسته و ساده زیست بودند که پیش از انقلاب در راستای مبارزه با رژیم ستم شاهی و تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده و در کنار امام راحل در شکل گیری انقلاب اسلامی، تلاش های گسترده ای انجام دادند.

ایشان همچنین بعد از انقلاب نیز، یار و همراه مقام معظم رهبری بودند و سالیان سال در سنگر نماز جمعه، خبرگان رهبری و مناصب دیگر خدمات ارزشمندی را ارائه کردند که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به ملت ایران، مراجع عظام، مقام معظم رهبری و همچنین خانواده داغدار ایشان به ویژه فرزندان آن مغفور، برای آن عالم عامل علو درجات، از درگاه ذات اقدس الهی مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت معاون جامعه مدرسین


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله امینی، گفت:او از بزرگان حوزه بود و آثار ارزشمندی از وی به‌جامانده که سال‌های سال می‌توان از آن‌ها در جهت ترویج دین بهره برد.

 آیت‌الله امینی سال‌ها در مسیر ترویج دین زحمات فراوانی کشید و شاگردان بزرگی نیز تربیت کرد.

 آثار خوبی نیز از وی برجا مانده که می‌تواند سال‌های سال مورد استفاده عموم مردم و به‌خصوص طلاب و فضلا باشد.

دوره‌ای هم امام‌جمعه قم بودند و خدمات زیادی نیز به مردم قم داشتند.

 به‌هرحال این دنیا گذرگاهی برای انسان‌ها است که انسان چند صباحی در آن زندگی می‌کند اما در همین مدت عالمان و بزرگانی مانند آیت‌الله امینی نوشته و آثاری از خود به‌جای می‌گذارند که می‌تواند تا سال‌های سال هم یاد آن‌ها را گرامی بدارد و هم این‌که این آثار در راستای ترویج دین و اسلام به کار برود.

تسلیت  تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)

در متن پیام تسلیت آیت الله سعیدی  آمده است:نوای پرصلابت خطبه‌های سرشار از معنویت و اخلاق و البته بصیرت افزای ایشان هنوز از منبر نماز جمعه‌ی شهر علم و بصیرت طنین‌انداز است.
آن مجاهد نستوه عمر پربرکت خویش را در مسیر تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اخلاقی انقلاب اسلامی صرف نمود و با صراحت و صداقت، تا پایان عمر پربرکت خویش، با دغدغه جامعه اسلامی و دستاوردهای خون پاک شهیدان زیست.

پیام تسلیت ائمه جمعه شهر قم 


در پی درگذشت آیت الله امینی، پیام تسلیتی از سوی آیت الله اعرافی، سید محمد سعیدی و حسینی بوشهری صادر شد.

متن پیام به این است:ارتحال عالم ربانى فقیه والا مقام و امام جمعه قم، حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه که عمری را در راه اعتلای نام بلند اسلام، ترویج معارف اهل بیت (ع) و پیروزی و توفیق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام سپری کرد و هنوز صفای خطبه‌های شورانگیز و اخلاقی ایشان در یاد مردم قم است موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

اینجانبان رحلت این فقیه بزرگ و یار دیرین امام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب را به محضر مقدس حضرت، ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

بی تردید فقدان آن مرحوم که عمر با برکت خویش را در راه تبلیغ دین، تألیف آثاری کم نظیر سپری کردند، ضایعه‌ای بزرگ و باعث تاثر و تالم است.
از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان معزز، اجر و صبر مسئلت داریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار