فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل:

۴ حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان گرمی دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل از دستگیری ۴ نفر حفار غیرمجاز میراث فرهنگی و آثار تاریخی در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ صابر افضل‌نیا، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌ها در راستای شناسایی حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان، ۴ نفر حفار غیرمجاز در شهرستان گرمی شناسایی و دستگیر شدند.

او بیان کرد: با هماهنگی که با فرماندهی انتظامی بخش انگوت انجام شد، این افراد در حین حفاری دستگیر و پرونده برای آن‌ها تکمیل و تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه وظیفه ذاتی کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، تشکیل اکیپ‌های نظارتی روزانه و گشت زنی شبانه‌روزی است، با همکاری فرماندهی انتظامی در راستای شناسایی این افراد اقدام می‌شود.

افضل‌نیا با تاکید بر مشارکت سازنده مردم در جلوگیری از هرگونه تخریب آثار تاریخی و حفاری غیرمجاز در سطح استان تصریح کرد: از مردم شریف استان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا موارد را ۳۳۳۶۱۲۰۰ و ۳۳۳۶۶۹۷۸ گزارش دهند تا مواریث فرهنگی که هویت، تاریخ و تمدن هر ملت به شمار می‌رود با اقدامات به موقع حفظ شود.

او گفت: نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مقتدرتر از گذشته کار پایش و گشت‌زنی را انجام می‌دهد، اما با وجود این تلاش‌ها با توجه به گستردگی استان مقابله با هر گونه سوء استفاده از مواریث تاریخی و فرهنگی منطقه از سوی افراد سودجو نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد لزوم حفاظت از آثار تاریخی را از عوامل تاثیرگذار در مقابله با سودجویان دانست و اظهار کرد: این امر در اولویت اقدامات این یگان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.