دورکاری نیازمند الزاماتی است تا کارمند و کارفرما هر دو بتوانند بدون مشکل از راه دور و در منزل امور را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع بیماری کرونا یکی از مصوبات ستاد کل ملی مبارزه با کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری  هوشمند  است که در آن یک سوم از کارمندان ادارات دولتی و سازمان های غیردولتی به صورت دور کار و بقیه به حالت چرخشی باشند. در این میان این طرح با هدف مقابله با بیماری کرونا بسته شدن چرخ انتقال ویروس کرونا در بین مردم اجرایی شده است.

کارمندان برای انجام کارهای اداری خود  هنگام دورکاری  باید یک محل مناسبی را انتخاب کنند تا کارها را به بهترین نحو و با دقت بالایی انجام دهند.

کارمندان باید یک زمان معینی برای شروع و پایان کار خود در نظر بگیرند و برای انجام کارهای خود باید در زمان مشخص بتوانند به تمام کارهای مردم و مراجعه‌کنندگان رسیدگی کنند، بنابراین برنامه ریزی برای انجام کار یکی از اولویت‌های مهم در زمان دورکاری کارمندان ادارات محسوب می شود.

در هنگام شیوع بیماری کرونا افراد باید در زمان دورکاری مانند حضور خود در محل کار خود یک زمان مشخصی را جهت صرف ناهار در نظر بگیرند و سپس بقیه کارهای محول شده به آنها را در زمان از پیش تعیین شده  انجام  دهند.

همچنین هنگام استراحت باید چند حرکت نرمشی را انجام دهند تا خانه نشینی آنها باعث بروز چاقی و افزایش وزن در آنها نشود. وقتی که افراد  یک زمان زیادی در یک جا  بمانند به دلیل کاهش تحرک شان دچار چاقی می شوند.

پس از پایان زمان انجام کار، کارمندان دور کار  امور خود را مورد بررسی قرار داده تا کارهای باقی مانده را پس از  پایان ساعت مشخص  به طور دقیق  بررسی کنند و  روز کاری بعد انجام آن کارها را در اولویت  قرار بدهند.  افراد باید یک حد و مرز مشخصی بین زمان و فضای مجازی کاری خود در نظر بگیرند تا در زمان انجام امور اداری به وظایف خود در فضای مجازی برای انجام امور شخصی سپری  نکنند.


بیشتر بخوانید:

افراد دارای گروه خونی A بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند؟

 نقش والدین در جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان

شفاف‌سازی مشاور وزیر بهداشت درباره دروغ جدید ایران اینترنشنال

 جلسه شورای علمی بیمارستان مسیح دانشوری با محوریت کرونا برگزار شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار