آغاز به کار نخستین آزمایشگاه بیماریابی کرونا

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهراز آغاز فعالیت چهارمین آزمایشگاه بیماریابی کرونا در خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمدحیدری معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه نوسان شیوع کرونا به رفتار شهروندان بستگی دارد، درمورد علت افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در خرمشهر، گفت:عوامل مختلفی در روند افزایشی ابتلا به کرونا در خرمشهر وجود دارد. یکی از این عوامل بافت شهری خرمشهر است؛در خرمشهر چند بازار اصلی و شلوغ در مرکز شهر وجود دارد که با وجود مشکلات زیرساختی، دستفروشی ها زیاد و خطرناک  است.

او از فقدان زیرساخت های بهداشتی در شهرستان گلایه مند شد  و تصریح کرد: مردم خرمشهر از دیرباز در زمینه بهداشت محیط با مشکلاتی مانند: بالازدگی فاضلاب، تجمع سگ های ولگرد و پسماند زباله گیربان گیر هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: غربالگری دقیق توسط مرکز بهداشت و درمان خرمشهر نیز در شناسایی بیماران کرونایی تاثیر به سزایی داشته است.

حیدری با اشاره به آمار بالایی افراد در معرض خطر ادامه داد: طبق آمار مرکز بهداشت و درمان خرمشهر، خطر ابتلا به کرونا، حدود ۱۶هزار نفر که دارای بیماری های خاص مانند اچ آی وی ، سرطان و یا سالمندان هستند به علاوه حدود ۵۰۰ خانم باردار در این شهرستان را تهدید میکند.

او در پایان خاطرنشان کرد: خرمشهربا وجود بندر دریانوردی، مرزهای آبی، زمینی و صنایع بزرگ مانند صنعت فولاد، یک شهر استراتژیک است و بدون شک ترددهای برون شهری زیادی در خرمشهر وجود دارد .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.