قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خبر داد:

ارسال بیش از ۱۰۰ نامه توسط روسای دانشگاه‌ها به همتایان غیرایرانی

سالارآملی گفت: روسای بیش از ۱۰۰ دانشگاه کشور به منظور مقابله با تحریم‌ها در پی شیوع کرونا به همتایان غیرایرانی خود نامه نوشتند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹، درصدد برآمدیم تا از توانمندی و ظرفیت‌های علمی جهانی برای تشخیص، مقابله و مبارزه با این بیماری و بیان ظلم مضاعف بر مردم کشورمان با توجه به تحریم‌ها استفاده کنیم.

او افزود: از این رو، ضرورت دانستیم که جنبش نخبگانی علیه این اقدام ناشایست و ضدحقوق بشری بسیج شده و نخبگان جهان را به همکاری بیشتر دعوت کند؛ لذا ارسال نامه روسای دانشگاه‌های کشور به همتایان غیر ایرانی را که با آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری دارند، مد نظر قرار گرفت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، ادامه داد: هدف از این مکاتبات، باز کردن باب گفت‌وگو میان محققان و دانشمندان جهانی است تا ضمن توجه به معضلات علمی، بخش دیگری از مشکلات را که تحت عنوان تحریم با آن روبرو هستند، نیز مد نظر قرار دهند و خوشبختانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورمان از این پیشنهاد استقبال خوبی کردند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نامه از طرف روسای دانشگاه‌ها برای همتایان غیر ایرانی صادر شده است. مخاطبان این نامه‌ها علاوه بر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، اتحادیه‌هایی هستند که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان عضو آن‌ها هستند.

او با تشکر از روسای دانشگاه‌های ارسال کننده نامه به همتایان غیرایرانی، تصریح کرد: تاکنون نامه‌هایی از سوی روسای محترم دانشگاه‌های تربیت مدرس، امام خمینی (ره)، فنی و حرفه‌ای، کاشان، ارومیه، صنعتی شریف و پژوهشگاه‌های رنگ و پلیمر و پتروشیمی ارسال شده است، این روند ادامه دارد و بدون تردید در آینده شاهد انتشار گسترده‌تر آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار