نیوزویک: هیچ نشانه‌ای از فعالیت نظامی غیرمعمول در کره شمالی دیده نمی‌شود

نشریه نیوزویک آمریکا نوشت علی‌رغم انشار شایعاتی درباره مرگ رهبر کره شمالی، هیچ نشانه‌ای از فعالیت نظامی غیرمعمول در این کشور مشاهده نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نیوزویک در گزارشی نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز شنبه در یک تعطیلات ملی دیگر در انظار عمومی ظاهر نشد و همین امر موجب گسترش شایعاتی درباره سلامت وی شد. اما دستگاه اطلاعاتی آمریکا هیچ نشانه‌ای از فعالیت نظامی غیرمعمول در این کشور که حاکی از حرکت اشتباهی باشد، نمی‌بیند.

کیم جونگ اون ۳۶ ساله همچنین روز شنبه که کشورش روز تاسیس ارتش را جشن می‌گیرد، در هیچ جایی دیده نشده است. در همین حال، تصاویر ماهواره‌ای که گروه ۳۸ نورث (گروهی که بر فعالیت‌های کره شمالی نظارت دارد) منتشر کرد قطار اختصاصی وی را در یکی از اقامتگاه‌های محل سکونتش نشان داد.

رهبر کره شمالی از دو هفته پیش که رسانه‌های تحت کنترل کشورش تصاویری از وی در رزمایش هوایی و ریاست نشست کمیته مرکزی حزب کارگران کره منتشر کرده بودند، دیگر در ملاء عام ظاهر نشده است. حضور نیافتن او در جشن خورشید در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) که به کیم ایل سونگ، پدربزرگش، اختصاص دارد برای اولین بار گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص سلامتی وی به راه انداخت که به گفته یک مقام پنتاگون، که نخواست نامش فاش شود، این شایعات ممکن است بی‌اساس نباشد.

او گفت: «با توجه به حضور این قطار و غیبت کیم جونگ اون در دو مراسم بزرگ، به طور حتم گزارش‌ها درباره این که وی به شدت بیمار است یا درگذشته است، معتبرند.»

این مقام با اشاره به شایعات درباره مرگ او افزود: «مرگ وی واکنش‌هایی را ایجاد خواهد کرد بنابراین احتمالا دولت اعلام این خبر را به تاخیر انداخته است تا بتواند امنیت کشور را حفظ کند.»

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به نیوزویک گفت پنتاگون «هیچ اطلاعاتی درباره کیم جونگ اون در اختیار ندارد.» او افزود: «ما برای حفاظت از کره شمالی در مقابل هرگونه تهدید و خصومت در وضع بالایی از آمادگی قرار داریم.»

روز سه‌شنبه، نیوزویک به نقل از دو مقام بلندپایه اطلاعاتی آمریکا گزارش داد آخرین نشانه‌ها از زنده بودن کیم جونگ اون در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دیده شده، اما هیچ تغییراتی در وضع نیرو‌های مسلح این کشور مشاهده نشده است.

مایکل مادن، کارشناس امور کره شمالی و مدیر گروه ۳۸ نورث، گفت عدم فعالیت‌های نظامی غیرمعمول تردید‌هایی را درباره گزارش‌های مرگ کیم جونگ اون ایجاد می‌کند. او به نیوزویک گفت: «هیچ تحرکاتی در این کشور و اطراف آن دیده نشده است. اگر وی درگذشته باشد، تحرکاتی باید مشاهده می‌شد.»

شایان ذکر است در بحبوحه انتشار شایعاتی درباره وضع سلامت کیم جونگ اون، رادیوی کره شمالی امروز اعلام کرد او از کارگرانی که در ساختن شهر «سامجیون» مشارکت داشته‌اند، قدردانی کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار