قهرمانی: انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: خیلی انگیزه دارم تا در مسابقه زون آسیا سهمیه حضور در المپیک را کسب کنم.

قهرمانی: انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارمالهه قهرمانی عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه فلوره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو اردو‌ها و تعویق مسابقات در خانه ورزش می‌کنم. گاهی نیز تمرینات خود را در فضای مجازی برای باقی علاقمندان به اشتراک می‌گذارم تا استفاده ببرند. با مربی تیم، خاطره محمدی در ارتباط هستم و تمرینات ما را پی گیری می‌کند.

او افزود: برای ورزش و تمرین در خانه برنامه ریزی کرده ام و برنامه را به مربی ارائه داده ام او نیز تایید کرد. اکنون در طول روز حدود ۲ ساعت تمرین می‌کنم، ولی زمانی که در اردو حضور داشتم صبح و بعد از ظهر تمرین داشتم.

قهرمانی با اشاره به کیفیت تمرین هایش در مقایسه با زمان اردو گفت: تمرین در خانه جای باشگاه را نمی‌گیرد. اما سعی می‌کنم که آن فشار را به خود وارد کنم که جسمم نسبت به قبل افت نکند. در خانه مهم‌ترین وسیله‌ای که بتوانم با آن تمرین کنم آدمک است که خودم این آدمک را درست کرده ام  و انواع حرکت شمشیر بازی را بر آن وارد می‌کنم.

او ادامه داد: بدن من به ورزش کردن عادت کرده است و اگر یک روز تمرین نکنم انگار که چیزی را از دست داده ام. چون هدف دارم باید تمرین کنم تا افت نکنم که به امید خدا زمانی که اوضاع خوب شد با آمادگی در اردو شرکت کنم.

عضو تیم ملی شمشیربازی با اشاره به تعویق زمان المپیک گفت: چون اکنون نمی‌توانم در مسابقه شرکت کنم و حریفی برای تمرین شمشیربازی ندارم کیفیت عملکردم نسبت به گذشته پایین می‌آید، ولی این موضوع بستگی به من دارد که چقدرمی توانم خودم را آماده نگه دارم با وجود آمادگی که قبلا داشتم.

قهرمانی ادامه داد: قرار بود مسابقات شمشیربازی در اوایل اردیبهشت ماه امسال برگزار شود. من و هم تیمی هایم در اردو در حال آماده شدن برای حضور در مسابقات زیر فشار تمرین زیر نظر مربی بودیم. اکنون با توجه به شرایط بیماری و تعویق زمان المپیک و عقب افتادن مسابقه شرایط خیلی بهتر شده و اگر این اتفاق نمی‌افتاد حضور در مسابقات دشوار می‌شد.

او افزود: من و خیلی دیگر از شمشیرباز‌ها این روز‌ها دلتنگ شمشیربازی و تمرین کردن با مربی و بازیکن بر روی پیست هستیم. بعد از شکست کرونا اولین کاری که انجام می‌دهم به باشگاه می‌روم و شمشیربازی می‌کنم.

قهرمانی ادامه داد: ۱۲ سال است که عضو تیم ملی هستم، وقتی سیزده ساله بودم توسط پسر دایی ام که جزء اولین افرادی بود شمشیربازی را به شهرمان آورد به این رشته علاقمند شدم البته او به برادرانم پیشنهاد حضور در این رشته را داده بود و چون آن ها مشغله داشتند نرفتند و من برای شمشیربازی مشتاق بودم، ولی برای وارد شدن به این رشته خانواده ام مخالفت کردند، زیرا نگران من بودند. وقتی وارد رشته شمشیربازی شدم یک ماه بعد از آن در مسابقه جام رمضان در بخش استانی که در ارومیه برگزار شد، شرکت کردم و در آن مسابقه اول شدم. خانواده ام حتی پی گیر نتیجه مسابقه ام نشدند، وقتی با مدال به خانه برگشتم خیلی خوشحال شدند و از آن روز به بعد پشتیبان من بودند.

او گفت: اکنون چون سال نزدیک به المپیک را پیش رو دارم هدفم این است که در یک مسابقه‌ای قبل از المپیک شرکت کنم تا بتوانم سهمیه  کسب کنم. ما هرچه قدر بیشتر در مسابقات شرکت کنیم امتیازات بیشتری می‌توانیم جمع کنیم. همچنین در مسابقات زون آسیا که یک بازیکن از کشور اعزام می‌شود اگر در آن مسابقه صاحب مدال شود می‌تواند از آسیا سهمیه کسب کند. من نیز خیلی انگیزه دارم تا بتوانم در مسابقه زون آسیا سهمیه کسب کنم.

عضو تیم ملی اسلحه فلوره با اشاره به وضعیت بیماری و شیوع ویروس کرونا نیز افزود:خدا را شکر می‌کنم که تعداد مبتلایان کرونا نسبت به قبل کمتر شده است. امیدوارم مردم نیز همکاری کنند و تا حد امکان کمتر از خانه خارج شوند و در قرنطینه باشند تا زودتر این روند پایان پیدا کند و به حالت عادی برگردیم.

قهرمانی گفت: از کادر پزشکی و درمانی خیلی تشکر می‌کنم. پزشکان و پرستاران مانند بسیجی هستند که کمک می‌کنند و مردم را نجات می‌دهند. هر روز از خبر‌ها می‌شنوم که چقدر تعداد زیادی از  آن‌ها خانواده و فرزندانشان را برای مدت طولانی ندیده اند وهمیشه سرپا ایستادند تا مراقب بیماران باشند و ما مدیون آن‌ها هستیم، امیدوارم مسئولان نیز یک تشکر ویژه از آن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار