تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی حجتیه کاشمر قلع و قمع شد

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی حجتیه این شهرستان در مرحله اولیه شناسایی و تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی حجتیه  با تلاش و پیگیری‌های نیرو‌های جهادکشاورزی و به دستور دادستان شهرستان زمین‌هایی که به صورت غیر مجاز در مرحله اولیه پی کنی و شفته ریزی بود، در همان مرحله اولیه شناسایی و قلع قمع شد.

او افزود: حفاظت از خاک زراعی و جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی یکی از وظایف اصلی سازمان جهاد کشاورزی است که به نوبه خود بیشترین میزان حساسیت و دقت عمل و قاطعیت در این امر صرف می‌شود تا شاهد از بین رفتن خاک زراعی در شهرستان نباشیم، همچنین قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از خرد شدن اراضی از جمله قوانین مترقی کشور در زمینه حفاظت منابع پایه و خاک کشاورزی و به منظور حمایت از تولید و بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: خاک به عنوان منبع طبیعی، سرمایه ملی و بستر حیات، نقش اساسی در استقرار و رشد جوامع بشری و نیز سایر مخلوقات دارد و در واقع بستر زنجیره غذایی انسان و سایر حیوانات از خاک می‌باشد. بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته برای تشکیل یک سانتی متر مربع خاک زراعی حداقل ۳۰۰ سال زمان لازم است، لذا صیانت از آب و خاک دو رکن اساسی در زنجیره تولید و امنیت غذایی است.

محمدی بیان کرد: به همین منظور و بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا و سایر اقداماتی که به تشخیص جهاد کشاورزی شهرستان تغییر کاربری محسوب شود جرم بوده و قانون گذار جهادکشاورزی را ملزم به برخورد قانونی با هماهنگی دادستان شهرستان کرده است.

او تصریح کرد: پس از آن که تغییر کاربری غیر مجاز اراضی مذکور از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان مورد تایید قرار گرفت، تیم امور اراضی جهاد کشاورزی کاشمر با حضور نماینده دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان در محل حاضر و عملیات قلع و قمع در دستور کار قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد با گشت زنی‌های مستمر امور اراضی هرنوع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی را در همان ابتدای کار متوقف کنیم.

انتهای پیام//م.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار