آغاز کوچ بهاره عشایر هرمزگان

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کوچ بهاره عشایر استان با یک ماه ونیم تاخیر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، منوچهر سالاری، مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کوچ بهاره عشایر استان با یک ماه ونیم تاخیر آغاز شد.

سالاری افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تصمیمات ملی در خصوص ممنوعیت حمل و نقل جاده‌ای در اسفند و فروردین ماه، با هماهنگی صورت گرفته جابجایی عشایر به مدت یک و نیم ماه به تعویق افتاد.

او گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و رفع محدودیت‌های صورت گرفته از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کوچ عشایر آغاز شد.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: برای سلامت جامعه عشایری مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان جهت نظارت‌های بهداشتی، انجام تست‌های غربالگری و در اختیارقرار دادن بسته‌های بهداشتی انجام شده است.

سالاری با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از اپیدمی بیماری کرونا و خروج سریع‌تر دام از استان توصیه لازم جهت کوچ مکانیزه و خودرویی صورت گرفته است، گفت: تاکنون هیچ فردی از جامعه عشایری استان به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

اوافزود: دفترچه دامداری عشایر به عنوان برگ تردد مورد قبول نهاد‌های مسئول خواهد بود و پیش بینی می‌شود مدت زمان کوچ عشایر استان تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

سالاری گفت: در استان هرمزگان ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری وجود دارد که تمرکز اصلی آنان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.