بیمارستان‌های انگلیس به دلیل کمبود امکانات بیماران کرونایی را پذیرش نمی‌کنند

بیمارستان‌های موقتی ساخته شده در انگلیس با هدف پذیرش و درمان بیماران کرونایی به دلیل کمبود امکانات و نیروی متخصص از پذیرش بیماران با وضعیت وخیم خودداری می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، بیمارستان‌های ساخته شده توسط سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) با هدف مقابله با ویروس کرونا، به دلیل ناکارآمدی و کمبود نیروی متخصص، از پذیرش بیماران با وضعیت وخیم خودداری می‌کنند و این نمی‌تواند چیزی جز «اتلاف منابع» برای این کشور تلقی شود.

گفته می‌شود بیمارستان‌هایی که به تازگی در انگلیس با هدف امدادرسانی، کمک و پذیرش بیماران کرونایی ساخته شده و میلیون‌ها پوند از سرمایه این کشور نیز برای احداث آن‌ها به کار گرفته شده تنها بیمارانی که احتمال فوت آن‌ها کمتر است را می‌پذیرند.

پزشکان ارشد این کشور گفته‎‌اند این بیمارستان‌ها را نمی‌توانیم چیزی جز «اتلاف منابع» کشورمان بدانیم، زیرا در آن‌ها بیماران کرونایی را جدا کرده و تنها آن‌هایی که احتمال فوت آن‌ها کمتر است را می‌پذیریم.

کارشناسان دلیل پذیرش بیماران کرونایی که از وضعیت بهتری برخوردارند در بیمارستان‌های موقتی انگلیس را کمبود امکانات و نیروی متخصص برای درمان آن‌ها بیان کرده‌اند.

یکی از پزشکان این بیمارستان‌ها گفت: بیماران را غربال می‌کنیم تا تنها آن‌هایی که به دستگاه تنفس نیاز دارند، پذیرش کنیم؛ زیرا تجهیزات بیشتری برای قبول بیماران با شدت وخیم کرونا نداریم.

پزشک دیگری نیز به خبرنگاران گفت: این بیمارستان‌های موقت با هدف پذیرش تمام بیماران کرونایی احداث شد. وقتی شما چنین هدفی دارید و به آن نمی‌رسید کارتان تنها «اتلاف منابع و سرمایه» بوده است.

این اخبار درحالی منتشر می‌شود که پنجمین بیمارستان موقت امروز در شهر بریستول انگلیس افتتاح شد.

همچنین گفته می‌شود تاکنون حتی یک بیمار هم در بیمارستانی که در بیرمنگام ساخته شد مورد مداوا قرار نگرفته و ممکن است در ناحیه ساندرلند این کشور نیز هرگز بیمارستانی برای درمان افراد مبتلا به کرونا افتتاح نشود.

سرویس سلامت همگانی انگلیس نیز با انکار این حقیقت که این بیمارستان‌ها با سرمایه بالا ساخته شده، اما فقط عوام‌فریبی می‌کنند و حاصل چندانی ندارند، تاکید می‌کند به دلیل احتمال بالای مواجهه کشور انگلیس با پیک دوم کرونا، قطعا این بیمارستان‌ها کارایی خواهند داشت.

آخرین آمار افراد مبتلا به کرونا در انگلیس تا امروز ۱۵۲,۸۴۰ اعلام شده که از این میان ۲۰,۷۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا مثه ایران
آخرین اخبار