لنکرانی گفت: کاهش الزامات بهداشتی در شهر‌های وضعیت سفید که در مجاورت شهر‌هایی با وضعیت قرمز قرار دارند، می‌تواند باعث انفجار بیماری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کامران باقری لنکرانی استاد دانشگاه و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی درباره وضعیت کرونا در کشور، اظهار کرد: در خبر‌ها آمده است که وضعیت ۱۲۷ شهر از نظر ابتلا به ویروس کرونا سفید است و می‌توان فاصله گذاری اجتماعی را در آن‌ها  کاهش داد. در بررسی این شهر‌ها به نقاطی بر می‌خوریم که در مجاورت شهر‌های بزرگتر که اکنون کانون‌های قرمز انتقال بیماری کرونا در ایران محسوب می‌شوند، قرار دارند.

او گفت: این گزارش سفید در کنار چسبندگی جغرافیایی و اجتماعی،  این بیم را به وجود می‌آورد که مبتلایان به دلایل مختلف در آمار شهر، مرکز استان یا کلانشهر‌ها شمرده شده و نوعی اختلال در ثبت محل سکونتشان وجود داشته است.

پیش از این نیز در ثبت سرطان با چنین مشکلی روبرو شده بودیم، که بیماران آدرس دقیق خود را برای دریافت خدمت اعلام نمی کنند یا برخی در دو محل مسکن دارند؛ بنابراین تقاضا می شود پیش از هر تصمیمی به خصوص در مورد شهر‌های نزدیک به مراکز استان و کلانشهر‌ها، آمار بازنگری شود، تا خدای نکرده ثبت ناقص ما را به تصمیمات اشتباه رهنمون نکند.

کاهش  الزامات بهداشتی در چنین شهر‌هایی می‌تواند باعث انفجار بیماری نه تنها در خود شهر‌ بلکه منجر به گسترش سریع ویروس در کلانشهر‌های مجاور نیز شود.


بیشتر بخوانید: 

چرا در روز‌های کرونایی به مصرف مواد غذایی شیرین تمایل پیدا می‌کنیم؟

علائم کم خونی و راه های درمان آن/ خستگی و تنگی نفس را جدی بگیرید

آسیب‌های پوستی از علائم ابتلا به کرونا است؟

روزهای کرونایی بهترین فرصت برای بهبود روابط فرزندان با والدین


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شما (مبتلایان به دلایل مختلف در آمار شهر، مرکز استان یا کلانشهر‌ها شمرده شده و نوعی اختلال در ثبت محل سکونتشان وجود داشته است.)قطعا همینطور می باشد .
انشا ا.. مردم متعهدانه تر و با صبوری وتحمل و رعایت اصول بهداشتی جان خود و دیگران را از این ویروس در امان بداریم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر تمامی مدافعان سلامت ، پس بی زحمت از همین امروز فکر اول مهر 99 باشید و تدابیر خردمندانه بی اندیشید و مدیریت یحران و شرایط اضطراری و وضعیت قرمز با ریسک بالای خطر شیوع و تلفات جانی بالا اعلام و کنترل کنید جان مردم و فرزندان مردم را به بازی و شوخی نگیرید و مدارس و دانشگاه ها رو هم تعطیل اعلام کنید تا با روش آموزش تلویزبونی و اینترنتی اپلیکشن شاد و گروه های نمایندگان کلاسهای دانش آموزی و معلمین از طریق واتساپ مثل الان که در حال اجرا است سال تحصیلی جدید رو آغاز کنند در خانه ها در مهر ماه 99 و تا پایان سال تحصیلی 99 انشاءالله ادامه داشته باشد این طرح خوب خردمندانه و ایمن با مدد الهی و همکاری و همدلی همه مردم و دستگاهای دولتی و خصوصی بر این ویروسهای منحوس کرونا و آنفوانزا پیروز شویم با رعایت تمامی موارد ایمنی بهداشتی و حد فاصله گذاری در اماکن عمومی . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .