مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ میلیاردریال اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان بصورت متمرکز وغیرمتمرکز هزینه شده است.

اعتبار بیش از ۲۰ میلیاردریالی پیشگیری کرونا برای معلولینبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمد محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: ۲۱ هزار پرونده توانبخشی که شامل افراد دارای معلولیت در زمینه‌های مختلف جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی واعصاب وروان در سطح استان تحت پوشش قرار دارند که از این تعداد ۶۷۹ نفر از افراد تحت پوشش در مراکز شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولین ذهنی در سلامت کامل به سر می‌برند.

او با بیان اینکه ده مرکز شبانه روزی جهت نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان ومعلولین و در سطح استان زنجان فعال هستند اظهارداشت: نزدیک به ۳ میلیارد ریال درقالب کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی به صورت متمرکز و استانی به افراد دارای معلولیت پرداخت شده است، همچنین بیش از ۵ میلیارد ریال نیز در قالب تامین وسایل بهداشتی و درمانی و ضدعفونی کردن مراکز شبانه روزی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان میزان کمک‌های معیشتی متمرکز و غیر متمرکز پرداخت شده به افراد دارای معلولیت را از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۸ میلیارد ریال اعلام نمود و یاد آور شد: در این بین افراد دارای معلولیت و سالمندان بیشتر از دیگر آحاد جامعه خطر ابتلای به این بیماری، را دارند و به همین منظور ۲ میلیارد و ۸۰۰ ریال جهت طرح‌های توانمند سازی معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان پرداخت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندیهایشان است عنوان کرد: از این رو از اسفند سال ۹۸ تا فروردین سال جاری بیش از ۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدی، مناسب سازی، دسترس پذیر کردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان را مهم دانست و افزود: تلاش جهت مناسب سازی منزل و خودروی معلولان از الویت‌های بهزیستی بوده و از این رو ۴۰۰ میلیون تومان در راستای مناسب سازی فضای زندگی وخودروی مددجویان هزینه شده است.

او خاطر نشان کرد: بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان جهت اطمینان از رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مذکور و ارائه آموزش‌های لازم به رابطین کلیه مراکز نگهداری بصورت مستمر در حال انجام است.

او در پایان با اشاره به قرارگرفتن در ماه رمضان و یاری خیرین در کمک به رفع نیاز مددجویان و افراد دارای معلولیت تصریح کرد: خیرین می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را به حساب ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱ نزد بانک توسعه تعاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان ویا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ واریز نمایند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.