افراد بدون ماسک در پکن جریمه می‌شوند

پکن برای افرادی که بدون ماسک سرفه و عطسه می‌کنند جریمه در نظر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از ایندیپندنت، در تلاش‌های مداوم برای مدیریت شیوع کووید ۱۹، مقامات پکن قوانین جدید سختگیرانه‌ای برای رفتار‌های غیر متمدنانه مانند سرفه یا عطسه بدون پوشاندن دهان و در یک بشقاب غذا خوردن اعلام کردند.

دولت پکن از اقدامات جدید این کشور در جهت جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا گفت:  هدف از این کار ارتقاء سطح بهداشت جامعه است.

کسانی که قوانین جدید را زیر پا بگذارند، مواردی مانند استفاده نکردن از ماسک در هنگام بیماری، رعایت نکردن فاصله یک متری و استفاده از بشقاب مشترک در هنگام غذا خوردن در مکان‌های عمومی، جریمه خواهند شد.

بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی باید صادقانه بیماری خود را اطلاع دهند و آزمایش‌های لازم را انجام دهند و تحت قرنطینه و سایر اقدامات پزشکی قرار گیرند.

پکنی‌ها نباید از چاپستیک استفاده کنند

براساس قوانین جدید ساکنان شهر پکن توصیه شده تا مقدار غذا مناسبی را سفارش دهند و از چوب غذاخوری (چاپستیک) و استفاده از قاشق مشترک خودداری کنند و غذا را در ظروف جداگانه میل کنند. این قانون از اول ژوئن ۲۰۲۰ به مرحله اجرایی خواهد شد.

همچنین به گزارش گلوبال تامیز، در ماه مارس، سان لی، معاون رئیس کمیته امور قانونگذاری شهرداری پکن، گفت: پیش نویس این قانون باید مطابق با تجربیات به دست آمده از اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری همه‌گیر به روز شود.

بیش از  ۸۲ هزار نفر در چین به این بیماری مبتلا شده‌اند که برای اولین فرد مبتلا در دسامبر ۲۰۱۹ در شرق شهر ووهان در استان هوبی شناسایی شد، براساس آمار‌های رسمی، کمتر از ۵۰۰۰ نفر به دلیل ویروس در چین جان باخته‌اند.


بیشتر بخوانید: 

۴ میوه‌ای که پوست را روشن می‌کند!

تأثیرات مثبت و منفی کرونا بر سبک زندگی

کشف راهی برای جلوگیری از روند پیری

نقش مهارتهای زندگی در بحران کرونا

آیا استرس ناشی از کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آدم بدون ماسك = خطر فوري
آخرین اخبار