جهانگیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

کاهش مراجعه بیماران قلبی و مادران باردار به پزشک

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور میزان مراجعه مادران باردار و بیماران قلبی به پزشک کاهش پیدا کرده است.

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش میزان مراجعه بیماران قلبی و عروقی و زنان باردار به پزشکان، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح در خانه ماندن میزان مراجعه بیماران به خصوص مادران باردار یا افراد مبتلا به عارضه های قلبی و عروقی در کشور جز در مواقع خیلی ضروری  به پزشک کاهش پیدا کرده است. 

او ادامه داد: یکی از نگرانی‌های سازمان نظام پزشکی درحال حاضر این است که بیماران نیازمند به خدمات به دلیل ترس از ابتلا به کرونا  از مراجعه به پزشک متخصص خودداری می‌کنند که این موضوع باعث خواهد شد تا در آینده دچار مشکل شوند. براساس تدابیری که اندیشیده  شده  با رعایت پروتکل‌ها ودستورالعمل‌ها مطب ها مشغول به  ارائه خدمات  درمانی به بیماران هستند.

جهانگیری بیان کرد: با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت پروتکل‌هایی مشخص و به سراسر کشور ابلاغ شده است که براساس آن ابلاغیه،  خدمات توسط پزشکان انجام می شود.

معاون فنی و  نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: حوزه مطب داری آماده ارائه خدمات براساس پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه از بیماری کرونا است. معتقدم که در چنین شرایطی حوزه حمایتی باید افزایش پیدا کند؛ زیرا  مراجعه ۴۰ درصدی هزینه‌های جاری را کفاف نمی‌دهد و دولت باید در زمینه مطب داری بیشتری از جامعه پزشکی حمایت کند.

او ادامه داد: در چنین شرایطی به دلیل کاهش مراجعه مردم به خاطر ترس از بیماری کرونا بیمه ها باید پوشش‌های خود را افزایش دهند تا جامعه پزشکی بتواند به مردم خدمات ارائه کند.


بیشتر بخوانید: سهل انگاری در حوزه سلامت مردم پذیرفتنی نیست


جهانگیری گفت: به طور متوسط میزان مراجعه مردم به پزشکان حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است و امروزه بیماران برای انجام چکاپ به پزشک مراجعه نمی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
همون فکر هزینه ها و دستمزد خودتون هستین وگرنه که ملت هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوره زمونه برعکس شده اونی که باید بترس و توی خونه بمونه، شجاعانه توی خیابون پرسه می زنه و یه عده ای هم مثل من از ترس ابتلا به این بیماری حتی حاضر نیستند واسه چکاپ بیماریشون به پزشک مراجعه کنن....
آخرین اخبار