زیرساخت‌های ارتباطی طرح توسعه سواحل مکران در اولویت قرار گیرد

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک که بحث توسعه سواحل مکران مطرح است باید مسیر‌های دسترسی که در این جهت اولویت دارد را آماده و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان با وی اظهارداشت: وجود راه دسترسی استاندارد در حوزه بزرگراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و راه‌های روستایی یکی از ضروریات این استان به شمار می‌رود و باید برای ایجاد راه استاندارد در تمام نقاط منطقه تلاش شود.

او ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه راه و شهرسازی شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، بیان کرد: وجود راه دسترسی استاندارد یکی از ضروریات به شمار می‌رود و باید برای ایجاد راه استاندارد در تمام نقاط استان تلاش شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به پیگیری‌های استاندار در این زمینه خاطرنشان کرد: در صورت لزوم امکان پیگیری مسائل از طریق دفتر نماینده، ولی فقیه در این استان نیز وجود دارد.

٨۵٠ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان برای رسیدن به استاندارد لازم است

مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار، گفت:هم‌اینک ۸۵۰کیلومتر بزرگراه در این استان باید احداث شود تا بتوانیم به حد استاندارد کشوری برسیم.

عطاءالله اکبری با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در حوزه راه‌های سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک۲۹۲کیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد که این رقم در سطح کشور ۱۸هزار و ۵۰۰کیلومتر است.

او تصریح کرد: هم‌اینک فاصله‌ها را برداشته‌ایم و به طور مستقیم با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و معاونان وی ارتباط گرفته و پیگیر مسائل استان در حوزه راه و شهرسازی هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارتباط با مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باعث شد امسال اعتبار خوبی را برای بخش راه و شهرسازی استان به مجلس ببریم به طوریکه بودجه بزرگراه‌های استان در سال گذشته ۱۰۵میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده و این رقم در طی سالجاری با همه تحریم‌ها و سختی‌ها، به ۲۳۹میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این مبلغ از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت ابلاغ شده است.

او بیان کرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بهمن سال گذشته به سیستان و بلوچستان سفری داشتند که در این سفر اعلام کردیم تا ۳۰اردیبهشت ۹۹ می‌توانیم ۳۰ کیلومتر بزرگرارا زیر بار ترافیکی ببریم که پس از طرح این موضوع نوبخت نیز وعده داد در صورت تحقق این برنامه، ۱۰۰میلیارد تومان بودجه از محل بودجه ۹۸برای پیشرفت بزرگراه‌های استان شامل بم_زاهدان_میرجاوه، زاهدان_زابل، زاهدان_نهبندان و زاهدان_خاش را به راه و شهرسازی استان تخصیص دهد.

اکبری اظهارداشت: طی تلاش شبانه روزی، توانستیم ۳۰کیلومتر بزرگراه وعده داده شده را تا ۲۹ اسفند ۹۹ زیر بار ترافیکی قرار دهیم که این میزان شامل ۱۷و نیم کیلومتر در مسیر زابل و ۱۳و نیم کیلومتر در مسیر بم است.
وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا بتوانیم این میزان اعتبار را دریافت کنیم و روند کار را سرعت ببخشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان با اشاره به هزینه ۴میلیارد تومانی احداث هر کیلومتر بزرگراه، خاطرنشان کرد: با بودجه ۲۳۹میلیارد تومانی که برای بزرگراه‌های استان امسال اختصاص پیدا کرده تنها می‌توان در حدود ۶۰کیلومتر بزرگراه را احداث و زیر بار ترافیک برد که آن هم بستگی به تخصیص صد درصدی دارد.

او تصریح کرد: در صورت تخصیص صد درصدی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار وعده داده شده توسط رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه را تا ۲۹ اسفند امسال زیر بار ترافیکی خواهیم برد.

اکبری بیان کرد: اگر سالانه ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان تخصیص داده شود می‌توانیم در مدت ۷سال نیاز بزرگراهی استان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار