چگونه در روز‌های خانه نشینی تغذیه سالمی داشته باشیم؟

برای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن و حفظ و ارتقای سلامت زمان در خانه ماندن، باید توصیه‌های تغذیه‌ای را مورد توجه قرار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضیه شناور مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نگاهی به برخی از تهدید‌های احتمالی سلامت در مدت زمان نامعین در خانه ماندن، ضرورت هوشیاری و برنامه ریزی برای پیروی از اصول صحیح شیوه زندگی را روشن می‌کند.

او ادامه داد: اضافه وزن و چاقی یکی از عوارض احتمالی در خانه ماندن و بی تحرکی است، از طرف دیگر ابتلا به چاقی می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های دیگر همچون دیابت و افزایش فشارخون شود.

رضیه شناور تصریح کرد: برخی رفتار‌ها و شرایط جدید که در زمان ماندن در منزل، در صورت پیروی نکردن از اصول تغذیه مناسب و تحرک کافی می‌تواند سلامت ما را تهدید کند و باعث چاقی شود.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: برای مصرف وعده‌های غذایی اصلی در ساعت مشخص برنامه ریزی و دست کم دو وعده میوه در طول روز به عنوان میان وعده قبل از غذا در منزل مصرف کنید.

او بیان کرد: سبزی خوردن و سالاد همراه با غذا در منزل به همراه خانواده مصرف کنید و از سفارش فست فود خارج از منزل پرهیز کنید.

رضیه شناور گفت: انواع تنقلات در دسترس قرار ندهید و زمان مشخصی از روز را برای استفاده از تنقلات برای جلوگیری از ریزه خواری تعیین کنید.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مصرف غذا‌های چرب و سرخ کرده نسبت به زمان‌های فعالیت در خارج از منزل کاهش دهید و نوشیدنی‌های گازدار و یا آبمیوه‌های صنعتی مصرف نکنید.

او ادامه داد: فعالیت بدنی منظم و ورزش با استفاده از برنامه‌های ورزشی در فضای مجازی داشته باشید و با اعضای خانواده در انجام برخی از فعالیت‌ها در منزل همچون تهیه غذا و گلکاری و یا کاشت انواع سبزی در حیاط منزل، پشت نام یا گلدان‌های آپارتمانی همکاری داشته باشید.

رضیه شناور تصریح کرد: برنامه منظم مطالعه (متون درسی برای دانش آموزان–دانشجویان-مطالعه متون الکترونیکی) داشته باشید.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تنظیم زمان برای داشتن خواب به موقع، منظم و آرام داشته باشید.

او گفت: از مصرف نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های محرک و برهم زننده خواب ماننده قهوه و نسکافه و نیز شکلات تلخ در ساعات عصر و شب پرهیز کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار