پوشش ارتباطی ۹۹ درصدی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از پوشش ارتباطی ۹۹ درصدی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.

پوشش ارتباطی ۹۹ درصدی ارتباطی در روستا‌های بالای بیست خانواربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: تعداد کمی از روستا‌های بالای بیست خانوار استان دارای پوشش ارتباطی مکالمه نبودند که با اجرای طرح‌های خدمات اجباری روستایی (USO) پارسال ۱۵ روستای دیگر به پوشش سرویس ارتباطی دست یافتند.

او ادامه داد: با تلاش مستمر توانستیم ۹۹ درصد از روستا‌های بالای بیست خانوار استان را به یکی از پوشش‌های ارتباطی از جمله تلفن ثابت (کابلی یا GSM)، پوشش ۲G اپراتور اول، دوم و یا تلفن ثابت‌های وب مجهز کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: پوشش ارتباطی روستاها از مهمترین اهداف برنامه ریزی شده در حوزه ارتباطات استان است تا با شکل گیری آن شاهد کاهش شکاف دیجیتالی و مهاجرت نکردن ساکنین روستا‌ها به شهر‌ها و ایجاد قطب‌های اقتصادی و گردشگری در مناطق روستایی هستیم.

سملیان عنوان کرد: پایداری پوشش ارتباطی روستا‌های استان به طور مستمر در حال بررسی است.

او افزود: از مزایای برقراری ارتباطات روستایی می‌توان به گسترش ارتباطات و از بین بردن محدودیت مکان و زمان، کاهش مشکلات مردم روستا به خصوص در حجم مراجعات روستاییان به شهر‌ها برای انجام کار‌های اداری اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر تاکید کرد: پوشش ارتباطی روستایی می‌تواند باعث ارتقای نسبی سطح بهداشت در مناطق روستایی شود، بنابراین نقش ارتباطات در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستا‌ها می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در شکوفایی جامعه و ارتقای موقعیت روستاییان دارد.

سملیان گفت: دسترسی روستاییان به ارتباطات پایدار نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد، قرار گرفتن صنعت کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و دیگر صنایع در روستا‌ها و محدوده‌های خارج از شهر که نیاز مبرمی به ارتباطات دارند و از طرفی توجه دولت به عدالت اجتماعی باعث شده تا جنبش ویژه‌ای جهت توسعه زیرساخت‌های ICT در روستا‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.