ماهِ کامل در ماه ضیافت الهی؛

انتظارات امام حسن مجتبی (ع) از شیعیان/ پیامبر (ص) در مدح کریم اهل بیت چه فرمودند؟ + فیلم

میلاد امام دوم شیعیان در نیمه ماه مبارک رمضان، نکته قابل تأملی در این ضیافت الهی است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از قدیم رسم بوده است که زیباترین شیء را در وسط سفره می‌گذاشتند. ولادتِ امام حسن مجتبی (ع) هم وسط سفره مهمانی خدا قرار دارد و به این ماه جلا بخشیده است.

در کتاب کنز العمال (جلد ۱۶، ص ۲۶۲ ـ ج ۵) آمده است که امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: رسول الله (ص) برما وارد شدند، دست حسنم را گرفتند و او را به سینه خویش چسبانیدند و فرمودند: بِأبِی اَنْتَ وَ اُمَّی مَنْ أحَبَّنی فَلْیُحِبُّ هذا پدرم و مادرم فدای تو باد هرکه مرا دوست دارد، این (حسنم) را نیز دوست بدارد. 

اصحاب رسول اکرم (ص) نقل کرده اند، زمانی که امام حسن (ع) نزد رسول اکرم (ص) می‌آمدند، ایشان می‌فرمودند او هدیه‌ای از خدا برای من است. این نشان می‌دهد چقدر شخصیتِ امام حسن (ع) والاست.

کریم اهل بیت (ع) سیره عملی عجیبی داشتند؛ ایشان فشار فراوانی را از طرف حکومت و حتی همسر خود دریافت کردند اما لحظه‌ای از فعالیت‌های خیرخواهانه و عبادی دست برنداشتند. بی تردید امام دوم شیعیان، یکی از بهترین الگوها برای انسان‌های جهان هستند.


بیشتر بخوانید: ویژگی‌هایی مومنانه که مسیر بندگی در ماه رمضان را نمایان می‌کنند + فیلم


حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی، ضمن بیان ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع)، درخواست‌های این امام بزرگوار از مومنان را  بیان کرد و گفت: امام مجتبی (ع) چند انتظار از شیعیان دارد؛ یکی اینکه خدا محور باشیم. ایشان می‌فرمایند اگر کسی خدا را مدّ نظر در امورش قرار دهد خدا کفایتش می‌کند؛ اما اگر کسی برای دیگران کاری را انجام دهد، خدا او را به مردم وا می‌گذارد.

این کارشناس مذهبی درباره مظلومیت امام حسن (ع) بیان کرد: یکی از بزرگان اهل حدیث می‌گوید، من بسیاری از روایات را بررسی کردم و حتی یک حدیث درباره مسائل شرعی از امام حسن مجتبی (ع) ندیدم. این نشان می‌دهد در دوران زندگی امام مجتبی (ع) جوّ بسیار مسموم بوده است. 

در ادامه می‌توانید ویدئوی صحبت‌‎های این کارشناس مذهبی را درباره امام حسن (ع) مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
السلام علیک یا اهل بیت النبوه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یا امام حسن ع برای مومنین و مومنات دعا کن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
سرشار شمیم اهل بیت آمده است

شادی به حریم اهل بیت آمده است

جوشان شده است چشمه فیض خدای

میلاد کریم اهل بیت آمده است

سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) بر تمامی آزاده اندیشان عادل و عدالت خواه سر تا سر جهان و تمامی شیعیان و امت واحده رسول الله ص امت حزب الله سر تا سر جهان و جهان اسلام ناب محمدی ص مبارک بادو این روز یوم الله حسنی ع عید سعید سرا سر کرم و مهربانی و خردورزی و صبر و شکیبایی حلم آموزی را به شما خوبان و نیکان عالم تبریک و تهنیت عرض میکنیم انشاءالله خداوند جل جلاله به برکت این روز بزرگ و نورانی و پر از لطف و سخاوتمندی کریم اهل البیت حضرت امام معصوم حسن مجتبی ع آقای جوانان اهل بهشت رضوان الهی حواعج تمامی مومنین مسلمین حزب الله را به خیر و صلاحشون برآورده و آخر و عاقبتمان را ختم به خیر و سعادت گرداند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بر امام‌حسن‌مجتبی ع
عید کرامت بر ملت ایران‌ مبارک باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عید ولادت امامدمجتبی علیه السلام برهمگی مبارک باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
السلام علیک یا ابا محمد الحسن ابن علی المجتبی .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جانم امام حسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
السلام علیک یا صراط الله ایها المجتبی
آخرین اخبار