حجت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت هر کیلو مرغ ۱۱ هزار تومان شد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ طی ۲ روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ هزار تومان است.

وی افزود: علی رغم آنکه عرضه نسبت به اوایل سال ۳۰ درصد کاهش یافته است، اما کماکان زیان مرغداران به سبب نبود کشش بازار ادامه دارد.

حجت ادامه داد: با توجه به حجم مرغ‌های تولیدی مانده در سالن‌ها مربوط به دوره گذشته و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت مرغ در بازار کاهش یافته است.

این مقام مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش مرغ با نرخ فعلی نسبت به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار یک هزار و ۹۰۰ تومان کمتر است و با وجود افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده محصول خود را عرضه می‌کنند.

به گفته حجت، با توجه به تسهیل در عرضه نهاده طی چند روز اخیر و آغاز خرید پشتیبانی امور دام و جمع آوری مرغ سایز از ابتدای امسال تا حدودی از فشار مرغداران طی ۱۰ روز اخیر کاسته است که با استمرار این روند بازار به تعادل خواهد رسید.

وی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار مرغ اظهار کرد: با توجه به اظهار نظر مسئولان مبنی بر تاثیر ویروس کرونا بر کاهش مصرف و قیمت مرغ انتظار می‌رود که در امر جوجه ریزی مدیریت صورت گیرد تا روند فعلی افت قیمت در بازار استمرار نیابد.

بازار نهاده‌های دامی تا حدودی متعادل شد

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی گفت: طی یک هفته اخیر با توزیع نهاده دامی توسط پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی بازار تا حدودی متعادل شده است.

وی ادامه داد: از ۲۶ فروردین تا اوایل اردیبهشت به سبب توزیع مناسب نهاده از سوی بخش خصوصی و پشتیبانی امور دام تا حدودی بازار نهاده متعادل شده که با استمرار این روند مشکل مرغداران به زودی مرتفع می‌شود.

حجت از افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت ذرت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت با افزایش ۱۵۰ تومانی از یک هزار و ۳۵۰ به یک هزار و ۵۰۰ تومان تومان در بنادر و از یک هزار و ۶۰۰ به یک هزار و ۷۵۰ تومان در انبار‌های استانی و کنجاله سویا از ۲ هزار و ۴۵۰ به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه کماکان پایین است، بیان کرد: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و ۵۰۰ تومان است که با قیمت تمام شده خود حداقل یک هزار تومان اختلاف دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری و نوسان نرخ نهاده‌ها انتظار می‌رود که مسئولان تنظیم بازار هر چه سریع‌تر قیمت واقعی مرغ را اعلام کنند، در غیر این صورت بلاتکلیفی صنعت ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت مرغ تو بازار ۱۲ میدن ۱۱ کجا بود؟
آخرین اخبار