علوی: بحث هوادار یکی از مهم‌ترین عوامل کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا است/ برای این اتفاق ملی با دولت هماهنگ هستیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل برای تعیین شاخصه‌های میزبانی رقابت‌های مهم برای مدیران در سطح کنفدراسیون آسیا، هوادار است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مهدی علوی درباره ارائه درخواست رسمی میزبانی ایران برای کسب میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا گفت: فدراسیون در این مورد هم مانند تمام امور دیگر نقد‌های رسانه‌ای را می‌پذیرد و بی شک مباحث مختلف راهگشا است. می‌خواهم به عقب بازگشته و به آبان ۹۷ و اردیبهشت ۷۷ اشاره کنم. در تاریخ اول، فینال باشکوه لیگ قهرمانان یعنی بازی پرسپولیس ایران با کاشیما آنتلرز ژاپن با حضور تمام مدیران ارشد فیفا و AFC در کشورمان به میزبانی ورزشگاه آزادی و با حضور چند ده هزار تماشاگر و رسانه‌های مختلف خارجی و داخلی با هزار و یک تلاش برگزار شد.

علوی: بحث هوادار یکی از مهم‌ترین عوامل کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا است/ برای این اتفاق ملی با دولت هماهنگ هستیم

او افزود: می‌خواهم بگویم در کنگره سال ۲۰۱۹ فیفا به میزبانی باشکوه فینال لیگ قهرمانان آسیا از سوی شخص جیانی اینفانتینو اشاره شد. ۲۱ سال قبل هم به صورت دقیق در همین روز‌ها فینال جام باشگاه‌های آسیا بین استقلال ایران با جوبیلو ایواتا ژاپن با حضور مدیران ارشد AFC و رئیس وقت کنفدراسیون برگزار شد.

علوی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل برای تعیین شاخصه‌های میزبانی برای مدیران تصمیم گیر در سطح کنفدراسیون آسیا و فیفا، بحث مخاطب و هوادار است. امکان دارد دیدار ۲ تیم درجه ۲ حاضر در جام ملت‌های آسیا به میزبانی کشوری مانند امارات یک تعداد تماشاگر داشته باشد، اما اگر همین بازی به صورت مثال در شهری مانند اصفهان برگزار شود، شور، هیجان و تعداد تماشاگران در ورزشگاه چند ده برابر است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره لزوم تامین زیرساخت‌ها برای میزبانی از این رقابت مهم بیان کرد: اکنون ۵ ورزشگاه ما خیلی شرایط مناسبی دارند. به صورت مثال همین ورزشگاه پارس میانرود شیراز همین الان گزینه ما برای برگزاری فینال جام حذفی و مسابقات مهم دیگر است. شاید با حضور تیمی مانند فجر سپاسی شیراز در لیگ برتر این ورزشگاه بیشتر دیده شود. شک نکنید فدراسیون فوتبال و ورزش ما باید به سمتی برود که تعداد ورزشگاه‌های استانداردمان بیشتر شود.

او افزود: در بحث اقامتی و ترانسفر ایران وضعیت خوبی دارد. در سرتاسر کشورمان هتل‌های خیلی خوبی وجود دارد که می‌توانند میزبان خوبی باشند. البته بی شک باید بحث زیرساخت‌ها بهبود یابد.

علوی: بحث هوادار یکی از مهم‌ترین عوامل کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا است/ برای این اتفاق ملی با دولت هماهنگ هستیم

علوی درباره اینکه آیا فدراسیون در راه میزبانی این رقابت‌ها موافقت‌های ابتدایی را از هیئت دولت اخذ کرده است، گفت: این مباحث در کمپینی که قرار است تشکیل شود، دیده شده است. برای طی کردن فرآیند‌های حقوقی لازم یعنی بحث هیئت دولت و مباحث مرتبط با ضمیمه‌های مورد درخواست AFC و فدراسیون هم اقدام‌هایی انجام شده که البته تاکنون وقت ارسال آن ضمیمه‌ها نرسیده است. ابتدا درخواست میزبانی اعلام می‌شود و سپس ضمیمه‌های لازم اخذ می‌گردد.

او درباره اینکه آیا هیئت دولت موافق ارائه این درخواست بوده است، بیان کرد: بی شک برای ارائه درخواست با دولت هماهنگی هستیم و طبق همین مورد مسائل و فرآیند‌های مختلف طی می‌شود. ضمن اینکه میزبانی جام ملت‌ها تنها معطوف به فدراسیون نمی‌شود و بحثی ملی است. رسانه ها، هیئت دولت، مردم و سایر موارد مرتبط با برگزاری یک مسابقه فوتبال در این زمینه نقش آفرین خواهند بود.

علوی در پایان تصریح کرد: خواهش می‌کنم تمام رسانه ها، خاطرات طلایی که با حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه‌های کشورمان در ذهن تمام هواداران نقش بسته است مانند دیدار‌های فینال لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های قاره بازنمایی و باز تولید کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایشون مثل اینکه میخواد خودشو گول بزنه مرد حسابی یک بازی رو که نمیشه ملاک قرار داد بازی سال 77 هم که زمین بازی افتضاح بود باز خدا رو شکر زمین آزادی بعد از اون تعمیر شد ضمنا مگه میخواید همه بازیا رو توی آزادی برگذار کنید ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه سیستم حمل و نقل رو چیکار میکنید شما اگر راست میگید میزبانی تیمهای ایرانی از عربستانی ها رو پس بگیرید جام ملتها پیشکش
آخرین اخبار