تولید سالانه یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران در کرمانشاه

مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سالانه در استان یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران تولید می‌شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سالانه در استان یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران تولید می‌شود که در برنامه سه ساله توسعه کشاورزی استان پیش‌بینی شده این تولید به ۶ کیلو در سال برسد.

او با بیان اینکه ۱۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت طلای سرخ رفته است، گفت : هم‌اکنون تولید زعفران در استان یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در سال است.

او افزود: با توجه به تعریف برنامه سه ساله توسعه در بخش کشاورزی استان، ان‌شاءالله در پایان برنامه به حدود ۶ هزار کیلو در سال خواهیم رسید.

مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای رسیدن به این هدف تدابیری اندیشیده شده از جمله ۵۰ درصد پیاز زعفران به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و تسهیلات هم به اندازه کافی در این راستا در نظر گرفته شده است.

او در توضیح فعالیت واحد‌های فراوری زعفران در استان، ادامه داد: طی سنوات گذشته تنها یک واحد فراوری در این زمینه فعالیت داشت که سال گذشته ۲ واحد دیگر به آن اضافه شده و برای اضافه شدن سه واحد دیگر طی امسال برنامه‌ریزی‌های شده تا در پایان سال به فراوری و بسته‌بندی ۲ هزار کیلوگرمی برسیم.

کریمی گفت: پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه توسعه کشاورزی میزان تولید زعفران با فراوری و صنایع بسته‌بندی استان همپوشانی داشته باشد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار