در دیدار رئیس قوه قضائیه با فعالان کارگری مطرح شد؛

دستور رئیسی برای بررسی دستمزد ۹۹ کارگران/ رسیدگی به مشکلات کارخانه هپکو تا پایان هفته

رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دارد نهایتاً ظرف ۱۰ روز به مشکلات حوزه کارگری رسیدگی شود.

رسیدگی به مشکلات کارخانه هپکو تا پایان هفته/ ماموریت سازمان بازرسی برای بررسی مشکل کارگرانبه گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که شب گذشته و در آستانه روز کارگر میزبان اصحاب تولید و فعالان کارگری بود، با تبریک روز کارگر و قدردانی از زحمات ارزشمند کارگران، اظهار کرد: کارگران به عنوان سرمایه و محور اصلی جهش تولید در کشور هستند و سخن گفتن از رونق تولید بدون توجه به کارگر و حقوق کارگران بی معناست.

زیرساخت‌های جهش تولید در کشور وجود دارد

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه زیرساخت‌های اساسی جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال نامگذاری شده است، در کشور وجود دارد، افزود: نیروی انسانی متراکم، نقدینگی، مهارت در کار، تلاش، همت و مجاهدت نیرو‌های متخصص و به‌خصوص کارگران از جمله این زیرساخت‌ها است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که تحقق در جهش تولید نیازمند حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است، از قاچاق، واردات کالا‌های دارای مشابه داخلی و عدم پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی و انتقال تسهیلات به بخش دلالی به‌عنوان موانع تولید یاد کرد.

رییس قوه قضاییه همچنین با تاکید بر لزوم حمایت‌های قانونی، قضایی، مالی، پولی و بانکی از فعالیت‌های دانش بنیان در کشور تصریح کرد: تسهیلات باید به اشخاص مولد اختصاص پیدا کند.

حجت الاسلام رئیسی لزوم اصلاح نظام اداری صدور مجوز‌ها را نیز متذکر شد و با بیان این‌که تولیدکنندگان نباید در پیچ و خم بروکراسی اداری گرفتار شوند، اظهار کرد: اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای واگذاری و مردمی کردن کارخانه‌ها و مراکز تولیدی منجر به پویایی بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

مشکلات خصوصی سازی ناشی از واگذاری به افراد فاقد صلاحیت است

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون اجرایی آن و چارچوب تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای واگذاری بخش‌هایی از شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی امر درستی است، مشکلات مربوط به حوزه خصوصی‌سازی را ناشی از اجرای نادرست اصل ۴۴ و واگذاری کارخانجات به افراد فاقد صلاحیت، مهارت، دانش و سرمایه دانست و گفت که گزارش‌های واصله از استان‌های کشور درباره مشکلات کارخانجات و مراکز تولیدی ریشه در همین مسائل دارد.


بیشتر بخوانید: حقوق کارگران در سال ۹۹ چقدر خواهد بود؟


حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کارگران کارخانه‎هایی که بدون در نظر گرفتن شرایط واگذار شده‎اند‎، ادامه داد: کارخانه‌ها به افرادی واگذار شدند که اهلیت نداشتند و آن‌ها کارخانه‌ها را با پول بانک‌ها و منابع مالی دولت گرفتند و با ناکارآمدی موجب توقف چرخه تولید و ایجاد مشکل برای کارگران شدند.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم توانمندسازی کارخانه‌ها پس از واگذاری به بخش خصوص اظهار کرد: منظور از خصوصی سازی، رهاسازی شرکت‌های دولتی پس از واگذاری نیست و برای رهایی این بخش از مشکلات، باید آن‌ها را در مسایل کارگری، تسهیلات بانکی، بازاریابی و توزیع کالا کمک کنیم.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که نظارت، شفافیت، حساب‌کِشی و مراقبت بر تولید با کیفیت، امر پسندیده‌ای است، در عین حال بر لزوم پرهیز شرکت‌های بزرگ دولتی و دستگاه‌های اداری متصل به قدرت از رقابت با بخش خصوصی تأکید کرد.

در نظام خصوصی سازی و واگذاری‌ها باید تجدیدنظر شود

حجت الاسلام رئیسی بر لزوم تجدید نظر در نظام خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها تاکید کرد و گفت که مشکلات واگذاری‌ها که اعتراض تولیدکننده‌ها و کارگران را برانگیخته، باید با همکاری دولت و هیات ویژه ساماندهی واگذاری‌ها که اخیراً از سوی مجلس تشکیل شده، برطرف و روند خصوصی سازی از شکل سابق خارج شود.

رییس قوه قضاییه در این خصوص به سفر استانی خود به اراک که تیر ماه سال گذشته صورت گرفت اشاره کرد و یادآور شد: در ابتدای این سفر و با حضور مسئولان مختلف محلی، نشستی با کارگران داشته و حرف‌های این قشر را شنیدم و همه اظهارات حاکی از آن بود که خصوصی سازی به درستی انجام نشده و مشکلات جدی برای مردم و کارگران و تولید ایجاد کرده است.

در ابتدای این نشست، حجت‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) که مدیریت این جلسه را بر عهده داشت، در سخنان کوتاهی با اشاره به فراهم بودن بستر‌های جهش تولید در کشور با وجود متراکم سرمایه، نیروی انسانی و دانش بازاریابی بر لزوم رفع موانع تولید تأکید کرد و با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در دوره مدیریت حجت الاسلام رئیسی در این زمینه، از احیای حدود هزار واحد تولیدی در طول یک‌سال گذشته با مساعدت دستگاه قضایی سخن گفت.


بیشتر بخوانید:مسئولان به مشکلات کارگران توجه کنند


معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد همچنین ایجاد دفتر ویژه حمایت از سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی کل کشور، برخورد با متخلفان و مفسدین اقتصادی، مقابله با قاچاق کالا و نظارت بر حوزه پولی و بانکی را از دیگر اقدامات قوه قضاییه برای حمایت از تولید عنوان و بر تداوم این روند تأکید کرد.

تدوین دستورالعمل برای مشارکت قوه قضاییه در جهش تولید

عبدالملکی در ادامه از آماده‌شدن دستورالعملی در خصوص نحوه مشارکت دستگاه قضایی در جهش تولید و ابلاغ آن تا دو هفته آینده خبر داد و و نخبگان را به هم اندیشی و ارائه‌نظر برای غنی‌تر و کاربردی کردن این دستورالعمل فراخواند.

«هدایت نقدینگی به‌سمت تولید، جلوگیری از فعالیت‌های غیر مولد، افزایش تسهیلات بانکی برای تولید، تعیین تکلیف ابربدهکاران بانکی، جلوگیری از فرار مالیاتی، مقابله با قاچاق سازمان‌یافته، بهبود رویه‌های گمرکیف کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قاچاق، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از تولیدات ساخت داخل و جلوگیری از خرید کالا‌های خارجی توسط دستگاه‌های دولتی و عمومی، تسهیل صدور مجوز‌ها و تلاش برای رونق بخش کشاورزی» از مهم‌ترین محور‌های این دستورالعمل هستند.

پیش از سخنان رییس قوه قضاییه، تعدادی از تولیدکنندگان و نمایندگان کارگری از شرکت‌ها و کارخانجات مختلف به ارائه دیدگاه‌ها، پیشنهادات و مطالبات خود و جامعه کارگری پرداختند.

احسان مصطفوی مالک بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری زعفران با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان برای کاهش مدیریتی در کشور، پیشنهاد طراحی سوغات ملی و ایجاد دفتر پیشخوان صنایع کشور را برای اشتغالزایی در حوزه زعفران مطرح کرد.

عبدالرضا یعقوب زاده تولیدکننده و صادرکننده تجهیزات پزشکی نیز گفت که بیش از ۸۰ درصد قطعات را داخل کشور تولید می‌کند و آخرین افتخار مجموعه‌ی متبوعش را ساخت دستگاه تنفسی ونتیلاتور برای بیماران کرونایی عنوان کرد.
گرجی از شرکت ویتانا هم با بیان این‌که هزار و ۱۰۰ نفردر کارخانه ویتانا مشغول به‌کار هستند، خواستار حمایت دستگاه قضایی برای رفع موانع توسعه فعالیت‌های این کارخانه شد.

احمد کریمی اصفهانی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت هم با انتقاد از بی‌توجهی به اقتصاد و با اشاره به برخورداری از ۷ درصد منابع، علت عدم ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی را عدم استفاده از افراد متخصص عنوان کرد. او همچنین با اشاره به کاهش صادرات در سال‌های اخیر، تصریح کرد: اگر بنا بر رونق کار و تولید باشد، نیازمند حمایت از تولیدکننده هستیم. کریمی اصفهانی همچنین خواستار جلوگیری از صادرات مواد خام به‌منظور کمک به حوزه اشتغال شد.

سلیمانی از گروه کاله هم در این نشست با بیان این‌که افتخار می‌کنم در ایران تولیدکننده هستم و اگر مشکلم حل شود ماهی ۱ کارخانه تحویل می‌دهم، اظهار کرد: ۱۰۰ میلیون یورو ماشین آلات با ارز دولتی تومانی سفارش داده ام، اما الآن قیمت روز را می‌خواهند و دولت هیچ حمایتی از من نمی‌کند و مجبورم برای پرداخت حقوق کارگران وام بگیرم.

اصغر آهنی‌ها عضو شورای عالی کار دیگر سخنران این نشست بود که اظهار کرد: اتفاقات نامناسبی در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی رخ می‌دهد و اگر دادرسی‌های شبه قضایی تقویت شود، بسیاری از مشکلات حوزه کسب و کار حل می‌شود. وی همچنین از آنچه «واگذاری‌های غلط در شهرک صنعتی البرز در استان قزوین» خواند که «موجب تعطیلی بسیاری از کارخانجات شده است»، انتقاد کرد.


بیشتر بخوانید:جلوگیری از بازنشستگی ۴۰۰ تن از کارگران شهرداری تهران


عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز با انتقاد از سود بالای بانکی برای تولیدکنندگان، از واردات با تعرفه صفر درصد کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، گلایه کرد و آن را بزرگ‌ترین نوع قاچاق خواند و خواستار رسیدگی رییس دستگاه قضا به این مساله شد.

بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران هم در سخنانی در این نشست، از رویکرد قوه قضاییه در ورود به مباحث اقتصادی تقدیر کرد و آن را موجب دلگرمی فعالان اقتصادی دانست. وی در عین حال گفت: بزرگ‌ترین آسیبی که در بحث واگذاری‌ها وارد می‌شود، تأمین منابع مالی برای دولت است و باید بنگاه‌ها به‌جای خصوصی سازی، مردمی سازی شوند. عبداللهی همچنین با اشاره به شرایط فعلی بانک‌ها، آن‌ها را فاقد توان حمایت از واحد‌های تولیدی دانست و خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه شد.

فیلی از شرکت شیراز پوپلین که به‌صورت ویدئو کنفرانس از استان فارس در این جلسه صحبت می‌کرد، با تقدیر از پیگیری‌های ویژه و مستمر حجت الاسلام رئیسی برای گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان اظهار کرد: متاسفانه نظام بانکی برای تولیدکنندگان مشکل آفرینی می‌کند و کارخانه من در سال ۹۰ به‌خاطر اجراییه اشتباه بانک دچار مشکل شد، اما با حمایت رییس دادگستری استان فارس ظرف یک ماه ۱۱۰ کارگر مجدداً به کار بازگشتند که امیدواریم این نوع حمایت‌ها تداوم یابد.

مصطفی دارایی‌نژاد رییس اتحادیه بارفروشان هم در این نشست با اشاره به گرانفروشی لیموترش در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که ۴ فصل میوه دارد، اما برنامه‌ای برای عرضه آن وجود ندارد. وی افزود: تولید مرکبات ۲ یا۳ برابر سال‌های گذشته بوده و تا تاریخ ۳۰ بهمن در جهرم لیموترش کیلویی ۴ تا ۵ هزار تومان بوده، اما پس از آن تا کیلویی ۴۰ هزار تومان به فروش رسیده است که در گزارشی به دستگاه قضایی علل و عوامل آن را معرفی کردم و موضوع در دست رسیدگی است.

تعدادی از نمایندگان کارگری هم در نشست حضور داشتند و به بیان دیدگاه‎های خود پرداخته و با اشاره به شرایط پیش آمده در برخی شرکت‎ها پس از خصوصی سازی و غیر شفاف بودن شیوه خصوصی سازی آن‌ها به مشکلات کارگران پس از این شیوه خصوصی سازی پرداختند و با اشاره به مشکلات کارگران این کارخانه‎ها که با وجود پیگیری‌های رییس دستگاه قضا تاکنون حل نشده است، خواستار ورود مجدد حجت الاسلام رئیسی به این پرونده‎ها و رسیدگی به آن‌ها ‎شدند.

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران آخرین سخنران این نشست بود که با اشاره به ناکافی بودن حقوق و دستمزد کارگران و مشکلات معیشتی آنها، خواستار بازنگری در دستمزد کارگران در سال ۹۹ شد.

مأموریت سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی مشکلات کارگران

رییس قوه قضاییه در واکنش به نظرات و گزارش‌های حاضران در جلسه با تأکید بر این‌که مسأله معیشت و حقوق کارگران باید بسیار محترم شمرده شود، سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دارد نهایتاً ظرف ۱۰ روز با همفکری کارگران و شورایعالی کار گزارش جامعی از نظام مسائل و مشکلات حوزه کارگری و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان کارگران تهیه کند تا برای حل آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان این‌که جهش تولید یک شعار یا آرمان دست‌نیافتنی نیست و می‌توان آن را با مدیریت، همت و حرکت جهادی عملیاتی کرد، یکی از بستر‌های تحقق جهش تولید را هدایت نقدینگی از دلالی به‌سوی تولید و یکی دیگر از الزامات آن را حمایت همه‌جانبه از کارگران و نیرو‌های آماده به‌کار در کشور عنوان کرد.

رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به نقش مردم در تحقق جهش تولید، خاطر نشان کرد: هر جا مردم به صحنه آمدند میدان موفقیت بوده است و در مساله جهش تولید هم باید از ظرفیت‌های مردمی و نیروی کار کشور به‌صورت شایسته استفاده شود.

بررسی مشکلات کارخانه هپکو؛ پنجشنبه همین هفته

در این جلسه حجت الاسلام رئیسی با تعیین وقت برای رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات دو تن از تولیدکنندگان، اعلام کرد :مشکلات کارخانه هپکو نیز روز پنجشنبه همین هفته با حضور نمایندگان کارگری، استاندار استان مرکزی و مسئولان مربوطه در وزارت صمت، در دفتر رییس قوه قضاییه بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ظاهری
۰۰:۲۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسیارعالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب رییسی در شرکت نفت تبعیض زیاد است.بعد از ۲۲سال هنوز تبدیل وضعیت نشدیم.پیمانکارها را از شرکت نفت جمع کنید.مانند زالو پدر کارکر را در میاوردند

.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
در دولت تدبیر وامید پایه پولی کشور دستخوش تغییر شد که تغییر پایه پولی خلاف شرع وقانون است و دولتمردان بایستی در قیامت پاسخگوی قشر ضعیف کارگر باشند. منظور از تغییر پایه پولی اینست که محاسیبه کنید کارگران در ابتدای شروع به کار دولت تدبیروامید چند دلار حقوق میگرفتند و الان چند دلار حقوق میگرند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای رییسی لطفا به کارمندان دولت مثل تعویض پلاکها بیمارستانها کادر درمانی جاهایی که مراکز عمومی هست با مردم درسیت راهنمایی کنند طرف تو مراکز تعویض پلاک مراجعه میکنه نمیدونه چکار کنه یکی نیست راهنمایی کنه چکار کنند بخصوص کلانشهر ها با اینهمه باجه و پرسنل هی طرف زورش میگیره به ارباب رجوع ناوارد بگه چکار کن به دو کلوم حرف میزنند اینم با تندی طرف اصلا نمیگیره چکار کنه هی ده بار باید مراجعه کنه تا خودش بفهمه فقط یاد گزفتن یه برگه بگیرن دوتا مطلب بنویسن و یه امضا ن راهنمایی ن توجیه طرف لطفا پرسنل ناشایست را عزل کنید تعویض پلاک اصفهان یکم کوتاهی میکنن ریسش کیه خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام جناب ریسی شمارابخداقسم میدهیم ببینیداشک ملت دراومدازهمه لحاظ بدبختی پول براخرجی روزدرمیاوریم بعدهمه چیزها روزانه دولت گران میکنه بیمه تامین اجتماعی درسال بارگران میکنه بایددزدی کنیم بدیم بهشون شمالطف کن رسیدگی بفرمای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس محترم قوه قضائیه اول محبت بکنن کارگرهای بیچاره که بخاطر دفاع از حقوق شون زندان هستن یا انسانهای باشرف برای دفاع از حقوق کارگر زندان هستن انها را ازاد کنن تا برادریش به حقوق کارگر ثابت بکنه بعد ورود کنه به دفاع از کارگر که امیدی نیست به دفاع این بزرگ وار
Iran (Islamic Republic of)
کارمند زندان
۰۸:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ریاست محترم قوه قضائیه جناب آیت اله رییسی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات . ضمن تشکر از اینکه در هر حال بر اجرای عدالت اصرار می ورزید خواهشا در مورد مطلبی که خدمتتان عرض می کنیم نیز دستورات لازم صادر فرمائید .در سال 91 نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کردند با نام قانون تسری افزایش حقوق کارمندان سازمان انتقال خون و پزشکی قانونی به کارکنان سازمانهای زندانها و سازمان دامپزشکی کشور .این قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان آن را تائید و توسط رئیس جمهور وقت جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردید ولی متاسفانه علیرغم گذشت 8 سال از تصویب و پیگیریهای مکرر ریاست معزز سازمان زندانها تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است و دولت از اجرای آن شانه خالی می کند.در طی این 8 سال سازمان برنامه و بودجه از مزایایی که برای دیگر سازمانها در نظرگرفته کارمندان زندان را محروم نموده و باعث شده حقوق های ما در مقایسه با سایر دستگاه ها ( باتوجه به کارکرد و وظیفه خطیر زندانبانی) خیلی ناچیز به نظر برسد .کار در زندان روحیه خاصی می طلبد که بااضافه شدن مشکلات مالی باعث افسردگی و ناراحتی های روحی و روانی برای همکاران گردیده است . خواهشمندیم در این رابطه خود حضرتعالی به عنوان ریاست محترم قوه قضائیه پیگیری و دستورات لازم صادر بفرمائید.حداقل دستور بفرمائید از سالجاری این قانون اجرا بشود . آقای نوبخت چرا برای سایر دستگاهها بودجه دارد ولی به ما می گویند بودجه نداریم . مسئولین محترم باشگاه خبرنگاران جوان چرا خبر مربوط به ما را درج نمی فرمائید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفاً پرونده صدرانفت پارسیان اصفهان واقع درعلویجه رسیدگی کنید مردیم به خدا قسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداکنه که به حق وحقوق کارگر توسط جناب آقای دکتر رییسی رسیدگی شود در این دولت تدبیر و امید که هیچ اومدی دراین دولتمردان دیده نشده است جز بد بختی کارگر
Iran (Islamic Republic of)
داوود آدینه
۰۵:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام علیکم
جناب آقای دکتر رییسی
شما راه به آن امام هشتم که چندی پیش در آن حرم وبارگاه خدمت می کردین یه بار سر به منطقه های برق تهران و شهرستانها بزنید وببیند که داخل این شرکت توزیع برق تهران و شهرستانها چه می‌گذرد کار کردن از کارگر وپول پارو کردن از پیمان کارها وحقوق خوبم هم فقط برای رسمی ها این شرکت است حداقل کمترین حقوق یک رسمی 8میلیون است به غیر از چیزهای دیگر مثل کمک رفاهی که کمترینش سال قبل 1200میلیون بوده است
عاجزانه خواهشمندیم به این مشکل هم رسیدگی کنید چون به خدا که نه دراین شرکت بلکه در تمامی شرکتهای که خصوص شدن این مشکل هست خداوند متعال به شما و خانواده محترمتان خیر دهد
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۰۴:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما رو بخدا قسم میدم یه کم دلتون بحال کارگرا و اجاره نشین ها بسوزه با این تورم ها و پول ناچیز کارگری حتی بخور و نمیر هم نمیشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۰۴:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما رو بخدا قسم میدم یه کم دلتون بحال کارگرا و اجاره نشین ها بسوزه با این تورم ها و پول ناچیز کارگری حتی بخور و نمیر هم نمیشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای هیچ کس قادرنیست تولیدات هپکو که قیمت آنان سربه فلک کشیده بخرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشیدتوراخدآ به گارخانه لبنیتم سر بزنید ماهی یک لیوان نمیتونیم بخریم بخوریم زم زمانی یارانه را شروع گردند شیر پاکتی 250 تومان بود والان 4500 یارانه چی 12 سال ثابت در برابر شیر حساب کن این انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رئیسی شماروقسم میدم بحق جدت رسول الله برای ماکارگران شرکتهای خصوصی هم فکری بکنیدآخه۱۱ساعت کاروحقوق۱۳۰۰هزارحق ماجوانهاست به خداماهم آدمیم وخسته میشیم حرف هم بزنیم کارفرمامیگه بروبه سلامت مجبوریم به خاطر اینکه بیکارنباشیم چیزی نگیم ولی آخه۱۳۰۰هزارچندروزاززندگی ماروکفاف میده شما روقسم میدم بحق این ماه مبارک وبحق شبهای قدربه فکرماهم باشیدخداخیرت بده انشاله
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۰:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودشون میدونن که کارگر هیچ کاری از دستش بر نمیاد،دلیلی نداره کاری براشون انجام بدن،اگه زندانی وجریمه وشلاقمون نزنن هم باید خدا رو شکر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد امانی
۰۰:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگر با زنشتگان تامین اجتماعی از درامد دولت از نفت وغیره حقی ندارندوفقط بازنشستگان لشگری وکشوری از بود جه دولت یعتی بیت المال سهم میبرند ما را به یاد سیاهپوستان وسفید پوستان امریکایی می اندازد این یعنی عدالت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۳:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو این مدت که رئیسی اومده برای چندتا اختلاسگر حکم داده ؟
Germany
اسفندیاری
۲۳:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب‌اقای‌ریسی‌‌که‌حق‌‌شما‌ریس‌جمهوری‌بود‌‌نگذاشتن‌ خدا‌از انها‌نگذرد درضمن‌تو‌را بخدا رسیدگی کنید‌‌کارم حقوقی‌شعبه پنجم‌شهریار‌ قاصی‌ری‌به‌من‌داده‌ولی من قبلش‌اعتراص‌کردم‌ولی‌قاضی‌محترم گفت‌‌تجدید نظر رفته‌دو‌سال‌جوابش نیامده‌شعبه‌سی‌واسه هنوز‌نیامده ‌‌‌بخدا‌قسم‌که‌عزیز‌دلهایی‌باپاس‌فراوان خاوند‌نگهدارشما‌باشد‌
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام خدمت رییس قوه قضاییه
بهتر نیست الان که صحبت واگذاری سهام عدالت است
کسانی مثل ما که آن موقع مدارک را تحویل داده ایم و فرم ها را پر کرده‌ایم ‌و حتی کد رهگیری بهمون دادن و گفتند برگه سهام هم بهتون میدیم ولی هیچ موقع به دستمون پرسید لازم به ذکر است من آن موقع مدارک و فرم ها را تحویل واحد رفاه آموزش و پرورش منطقه ۱۷ دادم ولی از سهام خبری نشد لطفاً در این زمینه هم پیگیری فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورو خدا یکی به رئیسی بگه یه فکری هم بحال این شرکتای خودرو ساز کنه بخدا خسته شدیم برای خرید یه ماشین پیر شدیم اونم یه ماشین بدردنخور
Iran (Islamic Republic of)
آذر
۲۳:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عمرن اگر1000تومان به حقوق کارگراضافه شود
Germany
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگرهم حقوق افزایش یابدبه فرض باتوجه به تجربه وضعیت مملکت اجناس فضایی میره بالاهیچ موقعه تورم بادرامددرکشورمان برای کارگران تناسب نداشته ومشکلات همیشه بوده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام بحضور حجت الاسلام رییسی جنابعالی کسانی رو برای بررسی وضعیت کارگران گماشته اید که همه انها کارمند هستند و ازدرد کارگری چیزی نمی فهمند چون درد کارگری را نچشیده اند برای قشر کارگر متاسفیم که یک کارمند بازرسی میخواهد از حقوق انها دفاع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام آقای رئیسی میشه یک بازرسی هم درحقوق بازنشستگان نیروهای مسلح وارتش که درجنگ واردارتش شده ودرجنگ وحضورداشته ودرکل سختی کارشامل افرادی چون من میشده واصلالحاظ نشده و حقوقی برابرکارمندان عادی وحتی کمتردریافت میکنیم صورت داده وورود کنیدشایدشماحق ماراازمسئولین بی ملاحظه پس بگیرید من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام آقای رئیسی میشه یک بازرسی هم درحقوق بازنشستگان نیروهای مسلح وارتش که درجنگ واردارتش شده ودرجنگ وحضورداشته ودرکل سختی کارشامل افرادی چون من میشده واصلالحاظ نشده و حقوقی برابرکارمندان عادی وحتی کمتردریافت میکنیم صورت داده وورود کنیدشایدشماحق ماراازمسئولین بی ملاحظه پس بگیرید من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تاوقتی شرکتهای پیمانکاری هست اوضاع کارگرادرست نخواهدشد!چون هیچکدام ازقوانین اداره کاررورعایت نمیکنند وبه راحتی حق کارگران روضایع میکنند.من شیش ساله تویه شرکتی کارمیکنم حقوق پایم همون حداقل حقوقه یعنی پایه سنوات نمیدن.به راحتی ازاضافه کارمون کم میکنن مرخصی هم که حرفشونبایدبزنیم!کوچکترین اعتراض مساویست بااخراج.
Iran (Islamic Republic of)
مطلب مهم
۲۱:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام.اپراتورهای حجمی پست برق خوزستان که زیر نظر شرکت نصب و تعمیرات نیروگاهها هست داره آشکارا حق پرسنل حجمی رو ضایعه میکند لطفا قوه قضاییه ورود کند ببیند بین حقوق اپراتورهای بقیه استان ها چقدر میگیرن از بس صدا کردیم فریاد زدیم و کسی صدامونه نمی شنود.جناب آقای ریسی پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیرداداش
۲۱:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه نمایش نباشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسمه تعالی
سلام عرض ادب و احترام
جناب آقای رئیسی شماکاندیدای ریاست جمهوری هم بودید وقطعا مسائل کلان اقتصادی رو برای این کشور عزیزمان برسی وتجزیه تحلیل کردید واز طریق مشاوران اقتصادی وجهادی تان کاملا به این مساله واقف هستید که تورم خیلی بیشتر از ۴۱ درصد اعلامی آمار رسمی هست ولی من در عجبم که چرا این تورم حداقلی هم که از طرف خودشان وآمار رسمی کشور بوده در تعیین حقوق ودستمزد اعمال نکردند چرا بر خلاف قانون وخودسرانه وزارت کار به عنوان نماینده دولت ومجری قانون بر خلاف قانون عمل کرد وبخشنامه رو تصویب و اعلام کرد من به عنوان کارگر از وزارت کار شکایت دارم وعاجزانه خواهشمندم از جانب ریاست قوه قضائیه و مدعی العموم وبرحسب ماده ۲۳۴ قانون به تظلم خواهی ما رسیدگی کنید وبه دادما برسید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آب از اب تکان نمیخورد فقط کارگران دارند مثل توپ فوتبال پاس داده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا یار ویاورت باشه اقای ریسی مگر شما حق ما کارگر ها را بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینها همش حرفی بیش نیست کل کشور دزده کارفرما هم دزدمیشه حق اولاد حق مسکن و..... بقیه روجلویه چشمامو می دزده ۳۶۰۰هزار برا یه ماواریز میکنه ۱۸۰۰هزار نقدی ازما پس میگیره یعنی چیزی بیشتر از حقوقی که میگیریم حالا شما بگین من چکارکنم ایا من هم دزدی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۹:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم حل مشکل کارگری ایشان هم مثل مبارزه با اختلاس و تخلفات مالی مسئولین نباشه ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عنوان مطلبتون اصلاً با محتواش هماهنگ نیست.
Sweden
حسام
۰۵:۰۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا خواستم همینو بگم ... اصلا این مطلب برای هپکو است نه کارگران... کارگران را به تیم بازرسی میسپارد و هپکو را همین پنج شنبه خودش حل میکند
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۹:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکلات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی چند دهه هست که هیچ توجه ای به آن نشده
Iran (Islamic Republic of)
عبدی از سنندج
۱۹:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام خدمت شما دوستان عزیز بخصوص قشر کارگر اینجانب ازقشر کارگر می‌باشم خدا کنه این وعده وعید میدن راست ودرست باشد و مجموعه کارگر سر کار نزارن با این تورم صد درصد هیچکس دلش به حال ما کارگران نمی‌سوزد خدا کنه از دست جناب دکتر ریسی ریاست محترم قوه قضاییه بتونن کاری بکنن و دل این قشر محروم خوشحال بکنند ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
بازنشته
۱۹:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما اول توکلمان به خداست سپس به آقای رئیسی تا حق مارا از دولت و تامین اجتماعی بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب آقای رئیسی با سلام و قبولی طاعاتتان
کارگران و قشر زحمتکش دیگه خسته شد از بس فریاد کشید و صداش به جایی نرسید.
قوه مجریه که ماشاا... مگر میشود یک پدر بین بچه هاش فرق بزاره چه فرقی بین کارگران و کشوری و لشکری هست چطور دولت همه را به تامین اجتماعی پاس میدهد ولی خودش برای کارگران کاری نمیکند مگر کارگران برای این کشور کار نمیکنند.
قوه مقننه خودتان شاهدید از درآمدشان کارکردشان و...
فقط شما ماندید مردم امیدشان اول بخدا و بعد به شماست تورو بحق این ماه عزیز و جد بزرگوارتان به داد کارگران برسید.
واقعا با این حقوق حداقلی نمیشه زندگی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رئیسی باید به قضیه اضافه حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی هم وارد شود چون براساس قانون اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بایستی مطابق با نرخ تورم انجام شود اما متاثفانه بر اساس نرخ تصمیمی مدیران تامین اجتماعی انجام میشود و این ظلم به بازنشستگان سالهاست که انجام میشود و هیچ کس هم جوابگونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شرکتهای حفاری شمال وملی حفاری و... حقوق ومزایا ودستمزد
بدی آب وهوا حق اپیک نفت کارت ایاب ذهاب وفوق العاده شغل به نیروهای زحمتکش که دور از خانه ودر دمای 60 درجه کار می کنند واقعی نمی دهند.حقوقها را سرماه نمی دهند بلکه سرمازه گذاری برای خودشان می کنند.پیگیری کنید .خودشان حقوقهای نجومی میگیرندوزیرکولر هستندوپیش زن وبچه هایشان.
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۶:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگربخواهندبه مشکلات کارگران رسیدگی میشود کارگر بامیدبازنشستگی سی سال بیمه پرداخت کرده حالا که بازنشست شده کمترین حقوق را میگیره ،چرا،چون قشرضعیفه فریادشو کسی نمیشنوه،تورم و گرانی بیداد میکنه،کسیکه تعین دستمزد و حقوق میکنه خودش در ردیفه کارنیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رییسی لطفا مستعمرئ بگیران را که در زمان خدمتشان بالاترین مالیات راپرداختند وطئ این بیست سال چوب حراج به صندوقهای کارگران زدند به عناوین مختلف رادریابید البته بدهی دولت ها به صندوق برایشان امکان پذیر نیست با توجه به تورم نماینده قوی هم نیست دفاع کند لا اقل این قشر را سال به سال ضیفتر نکنید کارگران را حقشان را میخورید راضی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۶:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب آقای رییسی تو را به حضرت عباس به داد کارگران برسید

در اداره کل بنادر استان خوزستان یه سری شرکت های تامین نیرو وجود دارد.
که ماهیانه بصورت ثابت یه مبلغ از اداره بندر میگره یه مقدارش را به جیب میزنه ومابقی را بین کارگران تقسیم میکند
این کجا خصوصی سازیه، ،چرا بندر این نیروها را جذب نیمکنه
مگه نگفتن که شرکت‌هایی تامین نیروی انسانی باید برداشتشن

به داد این کارگران بدبخت برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب رییسی بعد از ۲۲سال سابقه بیمه و کار در شرکت نفت و داشتن فرزند معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید آیا نباید رسمی بشویم؟متاسفانه هنوز تیدیل وضعیت نشدم و حداقل قانون کار را دارم.لطفا جمع آوری پیمانکارها در شرکت نفت را پیگیری بفرمایید و تبدیل وضعیت افراد مشکل داری مانند اینجانب را پیگیری فرمایید.با سپاس.
Iran (Islamic Republic of)
محفوظ
۱۵:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مادامی که انتصابات دولتی در تامین اجتماعی برچیده نشود و کارکنان سازمان در امور کارگری ذینفع نباشند، هیچ تغییری در وضعیت کارگران ایجاد نخواهد شد و غارتگران ، حقوق کارگران را همچنان چپاول خواهند نمود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالب هست هر کس مشکلی داره خلاصه یکی به دادش می رسه جز کارمندان دانشگاه که همه جا گفتن حقوقشون 50درصد افزایش پیدا کرد ولی دانشگاه ها فقط 16درصد اعمال کردن به جای 50درصد هیچ کس هم هیچ واکنشی نشان نداد مثل اینکه ما کارمندان دانشگاه جز ایران نیستیم برای کسی هم مهم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سید بزرگوار چشم امید بازنشستگان تامین اجتماعی به شماست
Iran (Islamic Republic of)
کارمند زندان
۱۴:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ریاست محترم قوه قضائیه جناب آیت اله رییسی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات . ضمن تشکر از اینکه در هر حال بر اجرای عدالت اصرار می ورزید خواهشا در مورد مطلبی که خدمتتان عرض می کنیم نیز دستورات لازم صادر فرمائید .در سال 91 نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کردند با نام قانون تسری افزایش حقوق کارمندان سازمان انتقال خون و پزشکی قانونی به کارکنان سازمانهای زندانها و سازمان دامپزشکی کشور .این قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان آن را تائید و توسط رئیس جمهور وقت جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردید ولی متاسفانه علیرغم گذشت 8 سال از تصویب و پیگیریهای مکرر ریاست معزز سازمان زندانها تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است و دولت از اجرای آن شانه خالی می کند.در طی این 8 سال سازمان برنامه و بودجه از مزایایی که برای دیگر سازمانها در نظرگرفته کارمندان زندان را محروم نموده و باعث شده حقوق های ما در مقایسه با سایر دستگاه ها ( باتوجه به کارکرد و وظیفه خطیر زندانبانی) خیلی ناچیز به نظر برسد .کار در زندان روحیه خاصی می طلبد که بااضافه شدن مشکلات مالی باعث افسردگی و ناراحتی های روحی و روانی برای همکاران گردیده است . خواهشمندیم در این رابطه خود حضرتعالی به عنوان ریاست محترم قوه قضائیه پیگیری و دستورات لازم صادر بفرمائید.حداقل دستور بفرمائید از سالجاری این قانون اجرا بشود . آقای نوبخت چرا برای سایر دستگاهها بودجه دارد ولی به ما می گویند بودجه نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای رییسی به حال کمک پرستاران شرکتی بیمارستانها برسید در این روزهای کرونای با تمام وجود وبا حداقل حقوق کار میکنند ولی نمیتوانند مخارج زندگیشونو در بیاورند لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نقش سازمان بازرسی در این دعوی چیه؟
ایشون باید دستور رسیدگی سریع در دیوان عدالت اداری رو بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با ۱۸۰۰حقوق چطور اجاره خانه بدیم باصرف نظر از اینکه روزی یک وعده هوا بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) رو هم دریابید دوساله پول مردم روخورده به هیچ کس پاسخگو نیست

آخه این چه عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا عابدی
۱۳:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو رو بخدا خدا فکری هم به حال رانندگان استیجاری در ادارات دولتی شیراز کنید بنده با رانا ۹۵ کل حقوق بنده ۱۷۰۰۰۰۰ هست کسی نیست به داد ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عمو من فوق لیسانس دارم از یکی از چهار دانشگاه برتر کشور یه پرایدم ندارم تو رانا داری پس هیچی نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب این پول استهلاک ماشینت هم در نمیاره مجبوری وایستادی اون کارو انجام بدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفا این پیام را به گوش اقای رئیسی برسانید برای کارگران ذوب اهن هیچ گونه طرح طبقه بندی اجرا نشده با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۲:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا رسیدگی به کارگران پمپ بنزینها که به صورت روزمزد کار میکنند اینهام باید جزو کارکنان شرکت نفت باشند فروش اصلی و کار اصلی را تو شرایط بد سرما و گرما ساعتهای طولانی رو پاهاشون ایستادند انجام‌‌میدند خدا را خوش میاد با حداقل حقوق خیلی جاها اصلا بیمه هم نکردند سود اصلی را صاحبان جایگاها میبرند تورا خدا یک نظارتی بکنید در حق این کارگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا روشکر عاقبت از مسوولین رده بالای نظام دستور رسیگی به دستمزد کارگران را در سال 99 داد لطفا وضعیت مستمری بگیران را هم در نظر بگیرید.
من ا.... توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
از دستور تاعمل فاصله بسیار است شاید هم همه چیز درحد همان دستور باقی بماند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اظهار کرد: کارگران به عنوان سرمایه و محور اصلی جهش تولید در کشور هستند و سخن گفتن از رونق تولید بدون توجه به کارگر و حقوق کارگران بی معناست.
همین چند سطر از فرمایشات رئیس محترم قوه قضایه کافیه واسه کسایی که هنوز به ارزش کارگر و نقش اون تو تولید آگاه نیستند.
قابل توجه وزیر کارفرما(شریعتمداری)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرد کارگر نباشه کشور فلج می شه خدا خیر بده به نون حلالشون انشالله این مشکل هم رفع بشه با کسانی مثل آقای رئیسی خنده شادی این قشر زحمت کش رو هم ببینم به امید خدا.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای ریسی من علاقه زیادی به شما دارم به همین خاطر تصمیم گرفتم واقعیت زندگی تولید کننده ها را به اطلاع شما برسانم من یک دامدارم اینکه در رسانه ها میگن که نهاده ها را به نرخ مصوب در اختیار مرغدار و دامدار میگذارند یک دروغ است و بسیاری از مرغدارها بخاطر پیدا نکردن نهاده ها جوجه ها را زنده به گور میکنند شما را قسم میدم به سر بریده امام حسین کمکمان کنید.تشکر
آخرین اخبار