وزش باد با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:وزش باد شدید با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت زاهدان را در نوردید و موجب شد شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر به ۴۰۰۰ متر کاهش یابد.

محمود دیانتی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: امروز از شدت وزش باد شدید که از دوشنبه گذشته در نواحی مرکزی استان آغاز شده کاسته شده است و شرایط در حالت عادی است.

او افزود: در شبانه روز گذشته علاوه بر شهر زاهدان، وزش باد شدید در نصرت آباد زاهدان نیز سبب شد تا شعاع دید افقی به سبب خیزش گردوخاک به ۳۵۰۰ متر کاهش یابد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش باد شدید با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت شهر خاش را نیز دربرگرفت، اما این باد تغییر به خصوصی در کاهی دید افقی ایجاد نکرد.

دیانتی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از امروز وزش باد‌های به نسبت شدید شمالی در شمال استان آغاز و در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شود.

او افزود: انتظار می‌رود با آغاز جریانات شمالی، دمای هوای استان، به ویژه نیمه شمالی استان روند کاهش یه خود بگیرد و هوا سردتر شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار