دیپلمات روس: کاسبان سیاست تحریم آماده‌اند بر فشارهایشان علیه سوریه بیفزایند

سفیر روسیه در دمشق با انتقاد از تحریم‌ها علیه سوریه در دوره شیوع کرونا، اعلام کرد برخی کشور‌ها در شرایط کنونی هم آماده‌اند بر فشارهایشان به سوریه و دیگران بیفزایند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، آلکساندر یفیموف، سفیر روسیه در دمشق، در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس تأکید کرد تحریم‌های تحمیلی غرب به سوریه به ویژه در شرایط کنونی که کرونا شیوع یافته است آثار خطرناکی دارد.

او گفت: مشکل اساسی و خطرناک در مقابله با کرونا در سوریه، تحریم‌های تحمیلی غرب به دمشق است چرا که پیامد‌های آن در شرایط کنونی بدتر است.

این مقام روس تاکید کرد روسیه و برخی کشور‌های دیگر اعلام کرده‌اند از لغو فوری تحریم‌های یک‌جانبه که مانعی در مسیر تلاش‌های دولت‌ها به خصوص دولت سوریه در مقابله با کروناست حمایت می‌کنند.

یفیموف گفت: درخواست‌های روسیه در این خصوص بی پاسخ مانده است، زیرا کاسبان سیاست تحریم نه تنها قصد ندارند از این شیوه دست بردارند، بلکه آماده‌اند بر فشارهایشان به سوریه و دیگران بیفزایند.

او افزود دولت سوریه موفقیت‌های زیادی در مقابله با ویروس کرونا در این کشور به دست آورده و همه تلاش‌های خود را برای حفظ ثبات در وضع اجتماعی و اقتصادی با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و به ویژه با وجود خسارات شدید به نهاد‌های بهداشتی در نتیجه اقدامات تروریستی به کار گرفته است.

این دیپلمات روس در ادامه از تدابیر دولت سوریه در مقابله با کرونا تمجید کرد و خطرناکی شیوع کرونا را در مناطق در اشغال آمریکا در منطقه الجزیره سوریه و التنف با توجه به شرایط مناسب برای شیوع کرونا در این مناطق، هشدار داد.

یفیموف همچنین تأکید کرد دعوت غرب از دولت سوریه برای توقف عملیات جنگی علیه تروریست‌ها به هیچ وجه به سبب دلسوزی آنان برای جان شهروندان نیست بلکه هدفش کارشکنی در مسیر مبارزه با ترویسم است.

او گفت مسکو امیدوار است که فرآیند حل و فصل سیاسی بحران سوریه به محض پایان خطرات ویروس کرونا که مانع برگزاری جلسه کمیته قانون اساسی سوریه شده از سرگرفته شود.

قرار بود این جلسه اواخر مارس گذشته برگزار شود، اما به علت کرونا لغو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار