سرهنگ عزیزخانی خبر داد؛

سرقت میلیاردی از منازل پایتخت توسط سمسار قلابی

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی از دستگیری سارق سابقه دار و حرفه‌ای منزل با ۷ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت: هشتم اسفند ماه سال گذشته طی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ماموران کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در جریان وقوع سرقت از منزل وی قرار گرفتند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: پس از حضور ماموران در محل شاکی اظهار کرد، سارق یا سارقان با استفاده از لوله گاز و پس از شکستن شیشه پنجره بالکن وارد منزل وی شده و مقادیری طلا و جواهرات و دلار و یورو به ارزش حدود ۸ میلیارد ریال سرقت کرده اند.

وی تصریح کرد: پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام پلیسی افزود: کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه هشتم این پلیس با مراجعه به محل سرقت و با انجام تحقیقات میدانی به دست آورند که سرقت توسط یک سارق رخ داده است و در ادامه تصویری از سارق را به دست آوردند.


بیشتر بخوانید: ۲۰۰ فقره سرقت با خودرو مدل بالا/ ۳ سارق حرفه‌ای به دام افتادند


کارآگاه عزیز خانی بیان داشت: تصویر به دست آمده از سارق به رویت شاکی رسید. وی در همان بدو مشاهده تصویر اعلام کرد، سارق چند روز قبل به عنوان سمسار به منزل او مراجعه کرده بود و قصد خرید چند وسیله منزل را داشته، اما معامله‌ای صورت نگرفت و از آنجا رفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان در بررسی‌های تکمیلی متوجه شدند سارق محسن ۳۹ ساله و دارای چندین فقره سابقه کیفری به اتهام سرقت است، افزود: کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان نسیم شهر و اخذ نیابت قضائی موفق شدند در بیست و ششم اسفند ماه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه محسن پس از انتقال به پلیس آگاهی علاوه بر سرقت از منزل شاکی به ۷ فقره سرقت مشابه دیگر اقرار و معترف شد، به عنوان دوره گرد و سمسار در محل‌های مختلف پرسه زنی و با دعوت شهروندان وارد ساختمان آن‌ها شده و با بررسی دقیق محل و شناسایی وضعیت اموال با ارزش و بررسی راه‌ها ورود و خروج منزل، در فرصت مناسب دیگری از طریق بالکن وارد ساختمان شده و پس از سرقت متواری می‌شدم.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی از در پروند‌ها ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، کلیه مال باختگان شناسایی و متهم با قرار صادره از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران روانه زندان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار