لغو مرخصی اعضای مدیریت بحران اصفهان تا آخر اردیبهشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش و احتمال مخاطرات، مرخصی همه اعضای مدیریت بحران استان شامل شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تا آخر اردیبهشت لغو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی، بارش‌های رگباری و همرفتی، امروز مناطق غرب و فردا همه مناطق استان را دربرمی‌گیرد.

او با بیان‌اینکه اینگونه بارش‌ها بطور معمول نیمه دوم روز تا شب را فرامی‌گیرد، افزود: متناسب با این پیش‌بینی‌ها، جلسه مدیریت بحران و ستاد سیل استان در آب منطقه‌ای اصفهان برگزار و ارتباط ویدئو کنفرانسی با شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌های و دستگاه‌های امدادی مدیریت بحران همه شهرستان‌ها برای پیشگیری از وقوع اختلالات در تردد‌ها برقرار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: برای تقویت سیل‌بند‌ها و بررسی مجدد اطراف راه‌ها به اداره راه استان تاکید صورت گرفت و دهیاری‌ها هم مکلف به بازدید فنی از آبراهه‌ها، مسیر‌های رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شدند.

او بیان کرد: بررسی فنی بند‌های آبخیزداری و ایمن سازی و کنترل ورود و خروج این طرح‌ها هم به منابع طبیعی این استان واگذار شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۷۰ گروه کنتری از آب منطقه‌ای در مسیل‌های مختلف حضور دارند، اضافه کرد: آبراهه‌ها و مسیل‌ها در مناطق شمال و شرق استان و مناطق بیابانی با یک بارش فعال می‌شوند و سیل به راه می‌افتد.

او خاطرنشان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری هم در ۴۱ پایگاه در حالت آماده‌باش قرار دارند و به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پیش‌بینی نقطه‌ای سیلاب‌های ناگهانی و اطلاع‌رسانی محلی در این زمینه بوسیله اداره کل هواشناسی به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و مردم مناطق مختلف از طریق پیامک انجام خواهد شد.


باد شدید ۵۰ میلیارد ریال به اصفهان خسارت زد

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین گفت: وزش باد شدید در سه روز گذشته ۵۰ میلیارد ریال به شبکه‌های برق، محصولات کشاورزی، باغ‌ها و تاسیسات استان خسارت وارد کرد.

او با بیان‌اینکه وزش باد موجب شکستگی ۷۰ اصله درخت در مناطق مختلف استان شد، ادامه داد: وزش شدید باد موجب شکستگی تنه درخت و سقوط آن بر روی ۲ دستگاه خودروی سواری که در کنار خیابان پارک کرده بودند، شد.

شیشه‌فروش یادآور شد: مدیریت بحران با پیش‌بینی وزش باد شدید در باره ضرورت استحکام‌بخشی تابلوها، بنرها، داربست‌ها و گلخانه‌ها در مناطق مختلف بویژه شمال و شرق استان تاکید ویژه دارد.

او اظهار داشت: پلیس راه و راهداری موظف شدند هنگام وزش باد شدید و گرد و غبار در مناطق شرقی و شمالی استان، مسیر‌ها را مسدود و خودرو‌ها را به مکان‌های مناسب هدایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است و به واحد‌هایی که بیمه حوادث هستند، غرامت پرداخت خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان، امروز چهارشنبه با صدور اخطاریه‌ای در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی در روز پنجشنبه تا اواخر این روز و وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش بارش تگرگ و وقوع صاعقه در بیشتر مناطق استان هشدار داد.

احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، آبگرگرفتگی معابر عمومی، شکل‌گیری روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مستعد در هنگام وقوع این ناپایداری‌ها وجود دارد و بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق مستعد و انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی توصیه شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار