۲۲۵ مورد بازرسی همزمان با شیوع کرونا از بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان انجام شد

علویان گفت: همزمان با شیوع کرونا کارشناسان این دانشگاه ۲۲۵ مورد بازرسی از بیمارستان‌ها و ۴۶ مورد از مراکز درمانی خصوصی انجام داده و نکات لازم را یادآوری کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکترسید امیرحسین علویان مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار داشت: بعضا مشاهده می‌شود بیش از چند نفر همراهی به اتفاق یک بیمار در سالن‌های انتظار، راهرو‌ها و یا اتاق معاینه مطب‌های پزشکان حضور و تردد دارند که این اتفاقات دیگر در اختیار مسوولان مراکز و یا نهاد‌های نظارتی نیست بلکه شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مطب‌های پزشکان گفت: با توجه به ضرورت استمرار ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به مراجعان و بیماران و در عین حال ضرورت پیشگیری از تبدیل این مراکز به کانون‌های انتشار آلودگی، فعالیت مطب‌های خصوصی منوط به رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی در زمینه رعایت اصول پیشگیرانه باید الگو باشند گفت: متصدیان اینگونه مراکز و مسوولان فنی باید در مکان‌های تحت مدیریت خود به شکلی اقدام کنند که تراکم افراد و مجاورت آنان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

علویان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل مصوب ستاد بحران کرونا به مراکز درمانی خصوصی گفت: ویزیت سرپایی بیماران در مطب‌های خصوصی باید بر اساس اصول مصوب در ستاد یادشده و دستورالعمل‌های ابلاغی باشد به طوری که در قالب آن شرایط به گونه‌ای فراهم شود که از تراکم بیماران در مطب جلوگیری شده و امکان حفظ فاصله یک و نیم متری بین همه افراد حاضر در اتاق‌های انتظار مطب، آزمایشگاه، رادیولوژی و یا کلینیک‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: تهویه مناسب هوا و تامین اقلام حفاطت فردی از قبیل ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده از جمله مواردی است که بشدت مورد تاکید است و همه ما ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های مرتبط با این موضوع و نظارت بر حسن اجرای آن هستیم.

علویان گفت: استفاده از سامانه‌های نوبت دهی غیر حضوری از دیگر درخواست‌های ما از همکاران فعال در بخش خصوصی است و باید به شکلی برنامه ریزی شود تا زمان بندی حضور بیمار در مطب تا هنگام معاینه توسط پزشک به گونه‌ای باشد که بیمار مدت طولانی منتظر نماند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به بازدید‌های مکرر از مراکز درمانی گفت: در بسیاری از موارد شاهد عدم رعایت اصل فاصله گذاری توسط مراجعان محترم به مطب‌ها و مراکز درمانی هستیم که امیدواریم شهروندان عزیز برای حفظ سلامتی خود و دیگران نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار