یحیی سریع: آخرین مرحله عملیات «فأمکن منهم» انجام شد/ دشمن را از تنش‌زایی خود پشیمان می‌کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از پایان عملیات پاکسازی استان الجوف از اشغالگران و مزدوران آنها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در گفت‌وگو با المسیره از پایان عملیات "فامکن منهم" خبر داد و گفت: استان الجوف به طور کامل پاکسازی شد که بر این اساس ۹۵ درصد این استان آزاد شد.

یحیی سریع افزود: در مرحله پایانی این عملیات پادگان اللبنات، الاقشع، الخسف و مناطق مجاور آن از وجود اشغالگران پاکسازی شد.

او توضیح داد: در این مرحله از عملیات حدود ۱۲۰۰ نفر از مزدوران دشمن کشته شدند. مساحت مناطق آزادشده اخیر ۳۵۰۰ کیلومتر مربع از صحرای الحزم و مناطق خب و الشعف را شامل می‌شود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه تاکید کرد که صحرای الجوف مهمترین لانه عناصر القاعده و داعش مورد حمایت آمریکا و عربستان را شکل داده است.

یحیی سریع گفت: اهمیت پادگان اللبنات از این جهت است که آخرین پناهگاه مزدوران در الجوف یعنی کلید استان مأرب به شمار می‌رود.

سریع اضافه کرد: دشمن در مأرب طی مدت اخیر به طور گسترده به تنش زانی دامن زده، اما ارتش و کمیته‌های مردمی با آن‌ها مقابله می‌کنند.

او در پایان تصریح کرد: گزینه‌های استراتژیکی داریم که دشمن را از تنش زایی خود پشیمان خواهد کرد؛ آن‌ها باید پیامد اقدامات خود را متحمل شوند. جنگنده‌های متجاوز از اواخر ماه مارس تاکنون ۲۵۶ حمله هوایی را علیه مردم استان الجوف انجام داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار