گفتگوی تلفنی عبدالله با سفرای کشورهای اروپایی

عبدالله عبدالله اعلام کرد که با سفیر اتحادیه اروپا و سفرای آلمان، فرانسه، اسپانیا، فنلند، هالند، سویدن، ناروی و جمهوری چک در مورد بن‌بست سیاسی موجود در افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله اعلام کرد که با سفیر اتحادیه اروپا و سفرای آلمان، فرانسه، اسپانیا، فنلند، هالند، سویدن، ناروی و جمهوری چک در مورد بن‌بست سیاسی موجود در افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

عبدالله عبدالله در صفحه فیسبوک خود نوشته است که در این تماس‌ها درباره‌ بن بست سیاسی موجود در افغانستان، مذاکرات بین الافغانی برای تامین صلح پایدار، مبارزه مشترک با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار بیشتر آن در افغانستان به صورت مفصل بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به منافع ملی کشور، مشکلات ناشی از ناامنی، شیوع ویروس کرونا، تشویش مردم افغانستان و همکاران بین المللی از ناحیه بن بست سیاسی موجود، تاکید صورت گرفت که جانب ما طرفدار رسیدن به یک راه‌حل معقول و قابل قبول برای مردم افغانستان به زودترین فرصت ممکن می‌باشد.

عبدالله همچنین بیان داشت که طرفین بر استقرار فوری آتش بس و کاهش خشونت ها از جانب طالبان تاکید کردند.

گفتنی است که حدود دو ماه اشرف غنی و عبدالله عبدالله به طور همزمان به عنوان رئیس جمهور افغانستان مراسم تحلیف برگزار کردند و اختلافات میان طرفین علیرغم میانجیگری های فراوان تاکنون حل نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار