اتحادیه عرب: الحاق کرانه باختری جنایت جنگی تازه رژیم صهیونیستی است

وزاری خارجه اتحادیه عرب در نشستی اضطراری طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری را جنایت جنگی تازه این رژیم علیه ملت فلسطین اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، وزاری خارجه اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، آن را «جنایت جنگی تازه» و نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین المللی دانستند.

وزاری خارجه اتحادیه عرب ضمن درخواست از آمریکا برای خودداری از حمایت از این طرح، اعلام کردند کشورهای عربی با استفاده از تمامی ابزارهای سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و مالی خود برای حمایت از هر گونه تصمیم فلسطین برای مقابله با الحاق کرانه باختری استفاده می‌کنند.

وزاری خارجه اتحادیه عرب همچنین از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواستند تا با تشکیل نشست اضطراری برای نجات فرصت دستیابی به صلح و راه حل دو دولتی در مناقشه فلسطین- اسرائیل و موضع‌گیری منطبق با تصمیمات بین‌المللی برای وادار کردن اسرائیل به "توقف اجرای برنامه های استعماری خود ، از جمله الحاق کرانه باختری و گسترش شهرک سازی‌ها" اقدام کنند.

روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد اطمینان دارد که می‌تواند شعار انتخاباتی خود مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری را طی چند ماه آینده عملی کند. نتانیاهو همچنین مدعی شد که فرآیند الحاق بخشی از کرانه باختری طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد.

اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به تل‌آویو گفت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

پیشتر دبیر کل اتحادیه عرب در نامه‌ای به گوترش درباره سوء استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع کرونا، برای الحاق سرزمین‌های متعلق به فلسطین هشدار داد. احمد ابوالغیط از دبیر کل سازمان ملل خواست تا اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ثبات و امنیت منطقه‌ای را جدی بگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی طرحی موسوم به معامله قرن ضمن نادیده گرفتن قدس به عنوان بخشی از تمامیت ارضی فلسطین، بخش عمده‌ای از کرانه باختری را هم تقدیم به صهیونیست‌ها کرده است. قرار است این طرح در کنست تصویب شده و سپس وارد فاز عملیاتی شود.

از سوی دیگر، پس از خشم عمومی مسلمانان جهان، آمریکا طی عقب‌نشینی محسوسی اعلام کرد که طرح معامله قرن صرفا یک پیشنهاد است و صهیونیست‌ها خود در این‌باره تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار